1. Program veřejného zasedání zastupitelstva č. 10 |
Jedná se o 10. řádné zasedání zastupitelstva.
Navrhovaný program:
2. Zpráva o činnosti rady obce a plnění usnesení zastupitelstva obce |
V příloze jsou vybraná usnesení rady od posledního ZO a přehled plnění úkolů ZO.
3. Všeobecná diskuze |
Tento bod programu je určen k diskuzi pro občany a přítomné hosty, zpravidla trvá tento bod 30 minut.
4. Návrh investic a oprav na rok 2024 |
Na základě připomínek ze ZO č. 9 zpracovala rada obce upravený Návrh investic a oprav na rok 2024, viz tabulka. Součástí již schváleného rozpočtu na rok 2024 jsou "zelené řádky nad čarou" (oprava výše investice dle žádosti o dotaci je u knihovny). Zařadit do rozpočtu rozpočtovým opatřením jsou navrženy světle šedé akce "pod čarou".
5. Přijetí dotace |
Rozhodnutí o poskytnutí dotace - 2.1.2024 do datové schránky došla informace ze SFŽP, že na základě žádosti o dotaci na FVE na budově CZ a FVE na úpravně vody jsme obdrželi Rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků/dotace ze SFŽP z prostředků Modernizačního fondu - celkem 1.611.340,25Kč (číslo žádosti 7221300775). Datum realizace je uvedeno v žádosti o dotaci do 31.12.2024. Přijetí dotace musí schválit ZO při spolufinancování vyšším než 400.000,-Kč).
FVE (viz přílohy začínající Ene_bilance) – energetický specialista MAS Šternbersko o.p.s Ing. Martin Kantor, Ph.D. zpracoval na základě naší žádosti energetickou bilanci výroby a spotřeby el. energie pro objekty s FVE – CZ Bohuňovice a Úpravna vody a ČOV. Hodinovou spotřebu el. energie za rok 2022 a 2023 jsme u CZ měli k dispozici od ČEZ Distribuce. Na elektroměrech pro úpravnu vody a ČOV provedl měření hodinové spotřeby svým zařízením Ing. Kantor. Ze zpracovaných bilancí vyplývá :
6. Rozpočtové opatření č. 5/2024 |
V příloze je Rozpočtové opatření č. 5/2024, které se týká příjmové a výdajové části rozpočtu s ohledem na Návrh investic a oprav na rok 2024. Jde o navýšení příjmů par. 6409 o 2.404.202,-Kč (Sberbank) par. 3632 o 60.000,-Kč a par. 6310 o 500.000,-Kč. Navýšení výdajů, které jsou na par. 2212 Silnice 200+987tis.Kč, 2219 Ostatní záležitosti pozemních komunikací 100tis.Kč, 2310 Pitná voda 1.376tis.Kč, par. 3314 Knihovna 2.156tis.Kč (stavba+nábytek) a 3613 Nebytové hospodářství 7.029tis.Kč FVE, kotelna a ozvučení kina (2.412+4.417+200) par. 3421 Využití volného času dětí - 700tis.Kč dětské hřiště a par. 3631 Veřejné osvětlení 1.500tis.Kč. Navýšení výdajů je proti snížení rezervy na par. 6409 o 11.083.798,75Kč a navýšení příjmů o 2.964.202,-Kč.
7. Smlouva o poskytnutí příspěvku na zajištění dopravní obslužnosti Olomouckého kraje |
Smlouva o poskytnutí příspěvku na zajištění dopravní obslužnosti Olomouckého kraje. V původní smlouvě byla inflace standardně, počet obyvatel vycházel ze stavu 1.1.2013 a Dodatky č. 1 a 2 měnily stav počtu obyvatel k 1.1.2017 a 1.1.2019. Zastupitelstvo Olomouckého kraje schválilo na svém zasedání dne 26. února 2024 novou Smlouvu o poskytnutí příspěvku na zajištění dopravní obslužnosti Olomouckého kraje. Nová smlouva garantuje zastropování inflační doložky již od roku 2024, neobsahuje sankční ustanovení a umožňuje meziroční propočet dle počtu trvale žijících obyvatel. Na zastupitelstvu Ol. kraje a následně i na konferenci samospráv někteří starostové vyslovili rozpor této smlouvy s legislativou, když není uvedeno podle jakého zákona se uzavírá. Z tohoto důvodu kraj nechal smlouvu opětovně posoudit i externí advokátní kanceláří. Co se týká obsahu smlouvy, nejsou k ní žádné připomínky, co se týká odkazu, v tomto případě na občanský zákoník, tak odkaz není esenciální náležitostí smlouvy. Pro rok 2024 činí pro naši obec příspěvek na zajištění dopravní obslužnosti Olomouckého kraje 497.668,50 Kč. V rozpočtu na rok 2024 jsme měli po navýšení o inflaci částku ve výši 518.388,-Kč, což bylo o 20.720,-Kč více, i přesto, že se počet obyvatel změnil. Na základě Dodatku č. 2 se jako výchozí bral počet trvale žijících obyvatel k 1.1.2019 tj. 2532 a výpočet byl 2532*150Kč=379.800,-Kč. V roce 2022 byl příspěvek ve výši 406.847,-Kč, v roce 2023 468.281,-Kč.
Jestliže jsme příspěvek nebo jeho část na rok 2024 již uhradili, vyčkáme s další úhradou do doby obdržení informativního dopisu, jak máme dále postupovat ohledně již zaslaných plateb na účet příspěvkové organizace KIDSOK.
8. Dodatek č.2 ke smlouvě o partnerství a spolupráci – „Cyklostezka Černovír – Štěpánov podél dráhy“ |
Dodatek č.2 ke Smlouvě o partnerství a spolupráci – „Cyklostezka Černovír – Štěpánov podél dráhy“ doplňuje ustanovení smlouvy, která byla uzavřena 10.7.2020. Doplněná ustanovení umožní převedení vybudovaného majetku na partnery aniž by musel zůstávat v majetku investora, tj. Mikroregionu Šternbersko, po celou 5-ti letou dobu udržitelnosti. Rada doporučila ZO schválit tento Dodatek.
9. Schválení nových stanov Odpadového hospodářství svazku obcí |
Dne 27. 2. 2024 schválila Rada Odpadového hospodářství svazku obcí (dále jen svazek) na svém zasedání, kam byli pozváni jako hosté všichni zástupci členů svazku, návrh znění nových stanov svazku.
Dle zákonných podmínek a stávajících stanov je nutné projednat změnu stanov v zastupitelstvech členských obcích svazku a následně zástupci obcí schválí nové znění na zasedání valné hromady.
nejpodstatnější změny:
- ze seznamu členů byly vypuštěny obce, které ukončily členství ve svazku
- byly upřesněny podmínky pro vypořádání při ukončení členství ve svazku
- byla upřesněna pravidla pro vyhotovování, zveřejňování a zasílání zápisů ze zasedání rady a valné hromady
- byly upřesněny podmínky pro případné rozdělování zisku a podílu na úhradě ztráty svazku
- byly doplněny podmínky při rozdělování případného zisku v rámci podílu ve společnosti Servisní společnost odpady Olomouckého kraje a.s. (SSOOK)
- byly doplněny v souvislosti s podílem v SSOOK také podmínky při případném zrušení a zániku svazku
- a taktéž byla provedena drobná doplnění a upřesnění na základě doporučení AK
10. Prodej částí pozemků Povodí Moravy s.p. |
V rámci plánované realizace stavby lapače splavenin na Trusovickém potoce nás Povodí Moravy s.p. žádá o odkup částí pozemků ve vlastnictví obce - p.č. 383/2, 383/3, p.č. st. 509/1 a p.č. st. 509/2 v k.ú. Bohuňovice dle GP, zpracovaného dne 686-29/2023, zhotoveným Povodím Moravy, s.p., ověřeným úředně oprávněným zeměměřickým inženýrem Ing. Blankou Pavlů dne 18. 4. 2023:
- pozemek parc. č. 383/5 – ostat. plocha o výměře 44 m2,
- pozemek parc. č. 383/6 – ostat. plocha o výměře 33 m2,
- pozemek parc. č. 383/4 – vodní plocha o výměře 1 m2,
- pozemek parc. č. 385/5 – ostat. plocha o výměře 7 m2
Cena je dle ZP (znalecký posudek) ve výši 68,12Kč/m2, celkem za 85 m2 je cena ve výši 5.790,-Kč, viz KS (kupní smlouva). Záměr prodeje částí pozemků schválila RO č. a na úřední desce byl zveřejněn od 20.3. do 5.4.2024.
11. Spádovost školy obec Štarnov |
Vytvoření společného školského obvodu obce Štarnov s obcí Bohuňovice - obec Štarnov má od roku 2017 uzavřenou dohodu s městem Šternberk o vytvoření společného školského obvodu základní školy (pro 5.-9. ročník). Území obce Štarnov je částí obvodu Základní školy náměstí Svobody 3, Šternberk, příspěvkové organizace, zřízené městem Šternberk. Z praxe však vyplývá, že rodiče žáků preferují, aby spádovou školou pro Štarnov byla Základní škola a Mateřská škola Bohuňovice, Pod Lipami 210, Bohuňovice, zřízená obcí Bohuňovice. Na základě proběhlého jednání vedení obcí Štarnov a Bohuňovice i vedení ZŠ a MŠ Bohuňovice po demografické analýze a výhledových kapacit tohoto školského zařízení existuje vůle k dohodě o společném školském obvodu. Spádovost potom řeší OZV /obecně závazná vyhláška, kterou po schválení záměru musíme vydat. Zastupitelstvo obce Štarnov již schválilo usnesením č. 9a/8Z/2024.
12. Kontrola usnesení a závěr |
Předseda návrhové komise přečte přijatá usnesení zastupitelstva obce
13. VŘ rekonstrukce knihovny |
Na základě nabídky ARL Innovation s.r.o. , Horní náměstí 12/19, 779 00 Olomouc, IČO 01744828 na administrativní zajištění průběhu veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky (vybavení) a na stavební práce (rekonstrukce) na akci "Obecní knihovna Bohuňovice–rekonstrukce a rozšíření". V žádosti o dotaci z IROP je uvedeno: celkové zdroje ve výši 5.190.934,52Kč, celkové nezpůsobilé výdaje 3.612.636,62Kč, celkové způsobilé výdaje 1.578.297,90Kč a příspěvek/dotace Unie ve výši 1.499.383,00Kč.