Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 4 (Mgr. Sobotková, p. Rychlá, Ing. Kotyzová, Ing. Stáňa) |
Omluveni: | MUDr. Richtr (dostavil se v průběhu jednání) |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomni jsou 4 členové rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
Program:
1. Zahájení, návrh programu a jeho schválení
2. Určení zapisovatele
3. Kontrola usnesení
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele tajemníka městského úřadu.
3 Kontrola usnesení |
Tajemník úřadu provedl kontrolu usnesení přijatých RM na dřívějších jednáních:
3q/2RM/22 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o zpracování osobních údajů v souvislosti s provozováním kamerového systému mezi městem Hrádek, IČ 00258725, a Krajským ředitelstvím policie Plzeňského kraje se sídlem Nádražní 2, 306 28 Plzeň. Předmětem smlouvy je udělení oprávnění ke zpracování osobních údajů v souvislosti s provozováním MKS správcem zpracovateli a to v souladu s účelem, pro který je MKS zřízen. RM ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3a/12RM/22 uzavření smlouvy o mapování a aktualizaci dat technické infrastruktury ve vlastnictví obcí pro systém Digitální technické mapy Plzeňského kraje. mezi městem Hrádek, IČ 00258725 a Plzeňským krajem, se sídlem Škroupova 18, 306 13 Plzeň, IČ 70890366. Smlouva je uzavírána s ohledem na povinnost kraje vyplývající z novely zákona č. 200/1994 Sb. o zeměměřičství a novely zákona 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu a rovněž za účelem úspěšné realizace projektu Rozšíření DMP Plzeňského kraje. Trvá.
3b/15RM/22 Rada města Hrádek schvaluje cenovou nabídku na rozšíření MKS předloženou f-ou Suptel, a.s., IČ 25229397 v hodnotě Kč 79 040,- bez DPH a ukládá starostce uzavřít smlouvu. Splněno.
3a/1_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje umístění zařízení Z-BOX na pozemku města před budovou čp. 175, ulice 1. máje Hrádek a ukládá starostce zveřejnit záměr o dispozici s městským majetkem. Splněno.
3d/1_1RM/22 Rada města Hrádek bere na vědomí pracovní návrh rozpočtu na rok 2023 a pracovní návrh výhledu na roky 2024 a 2025 Základní a mateřské školy Hrádek, okres Rokycany, IČ 75006120 a ukládá ředitelce pokračovat v přípravě rozpočtu na rok 2023 a výhledu na roky 2024 - 2025 tak, aby byly dodrženy podmínky schvalování rozpočtu dle zákona 250/2000 zákon o hospodaření ÚSC. Splněno.
3e/1_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje úpravu dispozičního řešení kovové bezbariérové přístupové rampy (viz. usnesení4i/9RM/21) v souvislosti se zjištěným stavem v průběhu rekonstrukce a ukládá stavebnímu technikovi zajistit realizaci vč. zjištění ceny, termínu zhotovení rampy dle návrhu a vyhotovení změnového listu této změny stavby. Splněno.
3f/1_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje realizaci výměny kanalizační šachty na křižovatce ulic Valcířská - Dlouhá z důvodu havarijního stavu dle krycího listu soupisu prací Vodohospodářské společnosti Rokycany, s.r.o., IČ 45351325, v ceně bez DPH Kč 250 242,69 (Kč 302 493,65 vč. DPH) a ukládá starostce zajistit objednávku opravy u zpracovatele krycího listu. Splněno.
3g/1_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje smlouvu o zřízení věcného břemene mezi Městem Hrádek, IČ 00258725 a ČEZ Distribuce, a.s., IČ 24729035, jejímž předmětem je právo oprávněné umístit, provozovat, opravovat a udržovat zařízení distribuční soustavy – na pozemku p.č. 376/3 v k.ú. Nová Huť, obec Hrádek, za jednorázovou náhradu ve výši Kč 4 600,-. RM ukládá starostce smlouvu uzavřít. Splněno.
3h/1_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje přijetí příspěvku na akci Rozsvěcení vánočního stromu 2022 od firmy ČEZ, která bude partnerem akce. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu. Splněno.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka seznámila RM s výroční zprávou Základní školy a Mateřská školy Hrádek, okres Rokycany, příspěvková organizace, IČ 75006120, za školní rok 2021/2022. Zprávu předložila ředitelka školy RM jako výkonnému orgánu zřizovatele školy. Zpráva byla schválena školskou radou.
Starostka konstatovala, že zpráva obsahuje všechna témata, která určuje § 7 vyhlášky č. 15/2005 Sb. o dlouhodobých záměrech a výročních zprávách, jejíž novela nabyla účinnosti dne 1. července 2022. Škola je dle zprávy velmi akční z hlediska počtu pořádaných akcí pro žáky školy.
Starostka členy rady upozornila na Jednací řád rady města zveřejněný na webových stránkách města a požádala o předložení případných pozměňovacích návrhů jednacího řádu do příštího jednání rady města.
Starostka seznámila RM s výsledky hospodaření města za 10 měsíců roku 2022. Příjmy města celkem Kč 52 914 tis., výdaje Kč 40 012 tis., město disponuje na účtech částkou Kč 54 779 tis. Dále starostka seznámila členy RM s vývoje a naplněním daňových příjmů města. Hospodářské výsledky budou zveřejněny na webových stránkách města.
5 Starostka – projednané |
Starostka informovala RM o ukončení funkčního období dosavadních zástupců zřizovatele ve školské radě ZŠ v Hrádku. Školská rada je orgán, který se zřizuje při základních, středních a vyšších odborných školách. Povinnost školám zřídit školskou radu ukládá § 167 školského zákona. Školská rada sestává ze zákonných zástupců žáků či studentů, pedagogických pracovníků školy, zřizovatele a dalších osob. Starostka navrhla za členy školské rady Základní a Mateřské školy Hrádek, okres Rokycany, IČ 75006120, jmenované zřizovatelem školy paní Beranovou a Kaslovou.
Starostka seznámila přítomné s návrhem personálního obsazení komisí, jako kolektivních orgánů rady města, schválených usnesením 3c/1_1RM/22.
Za předsedkyni komise školské kulturní a sportovní navrhla K. Rychlou, členy komise D. Redla (zastupitel) a pp. Kabourka, Kacíře, Krajíčka, Vaskovou, Tytlovou. Za předsedkyni komise sociální a pro životní prostředí navrhla D. Kaslovou, za členy komise V. Šístka (zastupitel), dále pp. Šnáblovou, Kacířovou, Petříčkovou, Kabourkovou. Za předsedu komise pro rozvoj města navrhla D. Štance, za členy komise J. Stáňu a P. Sobotku (zastupitelé) a pp. Kulleho, Svobodovou Kaiferovou, Rouska a Mudru.
Starostka seznámila přítomné s návrhem personálního obsazení krizového štábu města. Krizový štáb města je zřizován starostkou pro potřeby mimořádných událostí dle zákona 240/2000 Sb. Krizový zákon Do krizového štábu města jsou navrhováni pp. Sobotková, Rychlá, Štanc, Wágnerová, Kovář, Bufka, Tichá.
Starostka seznámila přítomné s návrhem plánu činnosti orgánů obce při vzniku mimořádné události. Plán činnosti je navrhován na základě ustanovení zákona 239/2000 Sb. zákon o integrovaném záchranném systému. Plánem se řídí orgány obce a starostky při vzniku mimořádné události. Jsou jim všichni zastupitelé a dále pp. Drnec a Bufka.
V průběhu projednávání tohoto bodu se dostavil na jednání p. Richtr.
Starostka seznámila přítomné s návrhem personálního obsazení povodňové komise města. Do povodňové komise města navrhuje: pp. Sobotkovou M., Rychlou K., Bufku V. Drnce J. Stáňu J. Richtra P., Štance D., Sobotku P., Šístka V., Tichou V. Komise se zřizuje na základě ustanovení zákona 254/2001 Vodní zákon. V případě rozsáhlých povodní je nadřízeným orgánem povodňová komise ORP, které předsedá starosta města Rokycan T. Rada.
Starostka seznámila RM s návrhem smlouvy o zimní údržbě s panem Karlem Hoškem, IČ 71572546, ve které se zhotovitel zavazuje pro objednatele provádět zimní údržbu komunikací města Hrádku, zejména činnosti dispečinku zimní údržby a provádět ostatní činnosti související se zimní údržbou komunikací, vše v souladu s plánem zimní údržby komunikací města Hrádek, na období od 8. 11. 2022 do 31. 3. 2023. Přílohou smlouvy je plán zimní údržby komunikací, včetně seznamu členů kalamitního štábu, kterými jsou pp. Sobotková, Bufka, Drnec, Tichá, Kovář, Rychlá a Richtr. Smlouva vychází ze smlouvy z minulého rok, dochází ke změně ceníku, který je součástí smlouvy. V ceníku dochází k navýšení jak ceny pohotovostního paušálu, tak cen za hodinové sazby použití strojů a monitoringu stavu komunikací při výjezdu.
Starostka seznámila RM s předloženou smlouvou - Smlouva o provedení společné veřejné dražby a o provedení opakované společné veřejné dražby dobrovolné, uzavřené dle § 19 a následujících zákona č. 26/2000 Sb., o veřejných dražbách, ve znění pozdějších předpisů, která se týká provedení společné veřejné dražby dobrovolné dle zákona č. 26/2000 Sb. 5 položek - automobilů odstraněných z pozemní komunikace v souladu s § 19b zákona o pozemních komunikacích. Smlouva se uzavírá mezi městem Hrádek a firmou OK dražebník a.s., IČ: 03634507, se sídlem Jiráskova 398, Rokycany 337 01. Oproti původně navrženému termínu dražby dojde k posunutí termínu z důvodu vydání rozhodnutí správce silničního úřadu a obeslání vlastníků dražených vozidel. Dražba bude provedena po uplynutí zákonné lhůty pro doručení tohoto rozhodnutí.
Žádost o připojení ČEZ Distribuce – FVE na veřejných budovách ve městě. Je uvažováno s umístěním FVE na střeše domu kultury (výkon 20kWp), městského úřadu (20 kWp), základní školy (výkon 40 kWp), mateřské školy (výkon 20 kWp). Město v souvislosti s dotačním programem požádá o dotaci na vybudování FVE. P- Stáňa upozornil na změnu legislativy od r. 2023, kdy dojde k uzákonění možnosti komunitního sdílení energií.
Starostka informovala radu města o návrhu zveřejnění výzvy na dispozici s nemovitým majetkem města v souvislosti s rekonstrukcí nemovitosti na adrese ulice 1, máje, č.p. 38, a záměrem pronájmu za účelem provozu ordinací lékařů a provozování jiné podnikatelské činnosti v tomto prostoru.
Dále informovala RM o jednání s vedením Rokycanské nemocnice a.s. ohledně pronájmu části budovy a o případném rozšíření lékařských služeb o další odbornost.
PP. Richtr a Stáňa se dotázali na ekonomiku provozu ordinací. Bylo sděleno, že provozovatelé ordinací budou hradit náklady spojené se spotřebovanými energiemi v jednotlivých ordinacích (náklady na energie ve společných prostorech bude hradit město) a provozovateli bude placeno nájemné městu tak, jako bylo dosud placeno, pokud zdravotnické služby provozovali v budovách ve vlastnictví města.
Starostka seznámila členy rady, že na základě zveřejněného záměr o dispozici s majetkem města (viz. usnesení 3a/1_1RM/22 týkajícího se pozemku p. č. 292/7, nacházejícího se v katastrálním území Nová Huť) je zájemcem firma Zásilkovna s.r.o., Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, IČ 28408306,
V průběhu projednávání bodu se vzdálil p. Richtr.
Starostka seznámila RM s průběhem rekonstrukce budovy čp. 38 v ulici 1. máje. Při osazování oken bylo zjištěno, že nad původními okny se nalézají dutiny, ve zdivu nad okny pak byly objeveny praskliny. Na základě doporučení zpevnění a zvýšení statiky budovy pak bylo nadpraží oken zesíleno - vícepráce v hodnotě cca Kč 25 tis. Dále bylo při rekonstrukci terasy vstupu do budovy zjištěno, že rekonstrukce předchozích majitelích byla provedena neodborně, včetně vadné izolace. Z toho důvodu bylo nutno terasu rozbourat, znovu postavit a to včetně provedení izolace a pokládky nové dlažby - cena víceprací Kč 187 tis.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník seznámil členy RM s informaci z dopisu předsedy Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, která se týká členství ve sdružení STMOÚ ČR. Přijetí tajemníka městského úřadu za člena sdružení podléhá schválení Výkonné rady sdružení na svém nejbližším jednání, které se bude konat 11. listopadu 2022
Tajemník informoval RM o předložení Rozboru hospodaření ZŠ a MŠ Hrádek, okres Rokycany, p.o., IČ 75006120, ke dni 30. 9. 2022, ze dne 31. 10. 2022, kterou předložila ředitelka školy Mgr. Kostovová radě města, jako výkonnému orgánu zřizovatele školy.
Do jednací místnosti se vrátil p. Richtr.
7 Zprávy členů rady města |
Radní Stáňa informoval o pokračování procesu schvalování povolení stavby budovy čp. 8 v Hutnické ulici (Džbánek) - podklady předány stavebnímu odboru MěÚ Rokycany.
Radní Kotyzová se dotázala na vývoj opravy komunikace v ulici Květinové. Starostka odpověděla, že v ulici se se situací seznámil zástupce provozovatele vodovodů a kanalizací ve městě a bude hledat řešení k odstranění propadající se komunikace.
Provozovateli kanalizační soustavy bude také předán požadavek na úpravu vozovky v Učňovské ulici u sběrného dvora, kde byla narušena komunikace při budování kanalizace.
Radní Rychlá požádala RM o přijetí usnesení, které umožní v knihovně prodávat reklamní předměty města. Dále informovala o záměru malování sálu DK a v souvislosti s tím zjištění možnosti náhrady stropních svítidel svítidly s nižší spotřebou elektrické energie.
8 Různé |
RM města byla informována o zprávě ředitelky ZŠ a MŠ Hrádek, okres Rokycany, týkající se investic na období let 2024 a 2025 (viz. usnesení 3d/1_1RM/22 ze dne 24.10.2022).
Starostka informovala RM o jednání se zástupcem f-y Galileo - provozovatelem webových stránek města - ohledně modernizace webových stránek.
9 Závěr |
Starostka poděkovala všem členům rady města za aktivní účast na jednání a v 18,30 hod. jednání RM ukončila. Další jednání RM je naplánováno na 28. 11. 2022.