Umístit bod:
Doba jednání: | 16:00 - 19:00 |
---|---|
Přítomno: | 4 (Sobotková, Stáňa, Kotyzová, Rychlá) |
Omluveni: | 1 (Richtr) |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomni jsou 4 členové rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele tajemníka městského úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3q/2RM/22 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o zpracování osobních údajů v souvislosti s provozováním kamerového systému mezi městem Hrádek, IČ 00258725, a Krajským ředitelstvím policie Plzeňského kraje se sídlem Nádražní 2, 306 28 Plzeň. Předmětem smlouvy je udělení oprávnění ke zpracování osobních údajů v souvislosti s provozováním MKS správcem zpracovateli a to v souladu s účelem, pro který je MKS zřízen. RM ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3a/4_1RM/22 Rada města Hrádek schvaluje uzavření „Dohody o spolupráci na úseku zajištění ubytování příslušníků Policie ČR“. mezi městem Hrádek a Krajským ředitelstvím policie Plzeňského kraje, se sídlem Nádražní 2437/2, Východní Předměstí, 301 00 Plzeň. Rada města ukládá starostce dohodu uzavřít. Uvedená dohoda ruší dohodu uzavřenou mezi oběma subjekty v roce 2008. Trvá.
3a/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje vybudování nadzemního hydrantu v ulici Hutnické z důvodu možnosti odkalování vodovodního řadu v případě poruchy a využití v případě potřeby hasičů k čerpání hasební vody. RM ukládá starostce zajistit objednávku realizace vybudování hydrantu. Splněno.
3b/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje vyhotovení výzvy k podání nabídky k veřejné zakázce malého rozsahu v souladu se Směrnicí pro zadávání zakázek malého rozsahu na akci "Oprava vodovodu v ulici Učňovské" formou tzv. uzavřené výzvy a ukládá starostce v součinnosti se stavebním technikem připravit zadávací dokumentaci pro podání výzvy k podání nabídky v zakázce malého rozsahu. Trvá, podklady jsou připraveny k zveřejnění.
3c/1RM/23 Rada města Hrádek ukládá starostce projednat s provozovatelem kanalizace možnost vypracování provozního řádu a pravidelné údržby kanalizace v uvedené lokalitě. Splněno.
3d/1RM/23 Rada města Hrádek ukládá starostce města projednat s provozovatelem kanalizace odstranění problému kanalizace v křižovatce ulic Dlouhé a Valcířské a projednat možnost nápravy havarijního stavu – vytápění domů kanalizační vodou při přívalových deštích - v ulici Dlouhé. Splněno.
3e/1RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit podklady nutné pro podání nabídky na zadání administrace veřejné zakázky na dodavatele zakázky "Vyhotovení chodníku ve městě Hrádek, ul. Hutnická a Družby". Trvá.
3f/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje vyhotovení a zveřejnění výzvy k podání nabídky k veřejné zakázce malého rozsahu na akci "Hrádek u Rokycan - lesopark - obnova cestní sítě a mobiliáře," formou tzv. uzavřené výzvy a ukládá starostce v součinnosti se stavebním technikem připravit zadávací dokumentaci pro podání výzvy k podání nabídky v zakázce malého rozsahu. Trvá.
3g/1RM/23 Rada města Hrádek pověřuje komisi školskou, kulturní a pro sport přípravou návrhu Plánu rozvoje sportu města Hrádek na období po roce 2023 a ukládá místostarostce ve spolupráci s členy komise RM tento připravit v termínu do konce června 2023. Trvá.
3h/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření dodatku smlouvy č. 3 mezi městem Hrádek a firmou GW Real Estates s.r.o., IČ: 10766995, jehož účelem je nájem pozemku p.č. 1580/2 ostatní plocha - v přírodním divadle Hrádek - na dobu od 1.1.2023 do 31. 12. 2024 za cenu ročního nájemného Kč 92 000,-. RM ukládá starostce dodatek uzavřít. Splněno.
3i/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o poskytování rozšíření redakčního systému internetových stránek města Hrádek o produkt Nejen pro seniory a mluvené slovo mezi městem Hrádek a firmou Galileo Corporation s.r.o. RM ukládá starostce smlouvu uzavřít. Splněno.
3j/1RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření dodatku č. 12 ke smlouvě o poskytování služeb v oblasti s nakládání s odpady mezi Městem Hrádek, IČ 00258725, a Rumpold - R Rokycany, s.r.o., IČ 62619357, RM ukládá starostce uzavřít tento dodatek ke smlouvě. Splněno.
3k/1RM/23 Rada města Hrádek ukládá starostce města postupovat při jednání v souladu stanoviskem stavebního technika a dále jednat s firmou Fabionn, s.r.o., IČ 261 48 293 o výstavbě nákupního centra ve městě. Splněno.
4/1RM/23 Rada města Hrádek bere na vědomí informaci o úhradě nákladů občanům za vývoz kanalizačních jímek v místech, kde není zavedena obecní kanalizace a ukládá tajemníkovi ve spolupráci s právníkem města vyhotovit dokument upravující tuto službu. Splněno.
Na jednání RM se dostavil P. Richtr.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka informovalo RM o tom, že město požádalo Povodí Vltavy - státní podnik, o prověření stavu břehového porostu u vodního toku Klabava v úseku od mostu v ulici Hutnické směrem k areálu železáren. Dle odpovědi státního podniku bude po dokončení rekonstrukce lávky přes řeku Klabavu a zrušení zařízení staveniště provedena v rámci provozní údržby realizace úpravy břehového porostu.
Starostka informovala RM o umístění nadzemního hydrantu v ul. Hutnická. Při instalaci hydrantu byly zároveň provedeny další práce a odstranění poruchy, které byly odhaleny po provedení výkopu.
Starostka informovala radu města o podání přihlášky webových stránek města do soutěže Zlatý erb. Přihláška byla podána na základě doporučení provozovatele webových stránek. Zároveň informovala o změně vzhledu webových stránek. Webové stránky s novým vzhledem budou zprovozněny 31. 1. 2023. Na jejich přístupnosti pro uživatele se bude i nadále pracovat.
Starostka upozornila členy RM na novou legislativní povinnost obcí. Nová legislativa zavádí celoplošné vedení Digitálních technických map krajů a povinnost všech vlastníků, provozovatelů a správců dopravní a technické infrastruktury do těchto map vkládat údaje. Novela zákonů týkající se DTM je vydávána jako zákon 47/2020 Sb. Město bude i nadále využívat program Misys jako geografický systém pro města a obce (podklady získávané z DTM jsou podmnožinou podkladů, se kterými Misys pracuje) a jako službu veřejnosti bude poskytovat výstupy z programu Geoportál.
Starostka informovala RM o výzvě Plzeňského kraje k poskytování humanitární pomoci Ukrajině na základě ustanovení Smlouvy o přátelství a spolupráci mezi Ukrajinou a ČR a uzavřené "Deklaraci o spolupráci mezi Ivano-Frankivskou oblastí a PK". Výzva se týká zejména požadavku z ukrajinské strany na zajištění náhradních zdrojů elektrické energie. V případě zájmu obce k připojení se k výzvě žádá PK o kontaktování odboru bezpečnosti a krizového řízení KÚ PK.
Starostka města sdělila RM informaci insolvenčního správce skupiny Borgers o podpisu smlouvy o převzetí aktiv společnosti Borgers v Německu a podílů v dceřiných společnostech v jiných státech vč. ČR firmou Autoneum se sídlem ve Švýcarsku. Příslušná kupní smlouva byla notářsky ověřena za obvyklých podmínek. Zaplacená hodnota podniku činí Kč 117 milionů eur. Dle informace insolvenčního správce bude firma nadále pokračovat v průmyslové výrobě.
Starostka informovala RM o jednání komise pro rozvoj města a Zápisu z jednání Komise pro rozvoj města ze dne 25.01. 2023. Z jednání komise vyplývá, že komise se vyjádřila k:
Projektu zástavby Hrádek střed, projektu přestavby čp. 8, přípravě předání kanalizace v ul. Luční do správy správce kanalizační sítě, výměně kanalizace v ulici Valcířské, problematice tvrdosti vody v Hrádku, rozšíření VO v ulici Rokycanské, úpravě křižovatky ulic Rokycanské, Učňovské a 1. máje, nákupu pozemku se škvárovým hřištěm ve vlastnictví TJ Hrádek, výstavbě prodejny PENNY market.
Při jednání bylo zdůrazněno, že město Hrádek není investorem výstavby obchodního centra u obchvatu města. Investorem je soukromý subjekt, který odkoupil pozemky od soukromých osob. Město vystupuje v řízení pouze jako účastník řízení.
Starostka informovala RM o opravě budovy v ZŠ na 1. stupni z důvodu pronikání vlhkosti do sklepní části budovy. Byl vyhotoven posudek stavu konstrukcí prostoru skladu pod schody uvedené budovy a z posudku vyplývá, že bude nutno realizovat navržená opatření tak, aby nedocházelo ke vzlínání vlhkosti zdivem.
5 Starostka – projednané |
Starostka seznámila RM s návrhem a cenovou nabídkou pro udržování chodu MKS Hrádek, která je přílohou č. 1 smlouvy o zajišťování (udržování) chodu městského kamerového systému a která byla podepsána mezi městem Hrádek a firmou SUPTel, a.s., IČ 25229397.
Starostka informovala RM o žádosti ZŠ a MŠ Hrádek o dotaci v rámci titulu Podpora preventivních aktivit a výchovy v roce 2023.
Starostka předložila RM o žádost ředitelky ZŠ a MŠ Hrádek o vydání souhlasu zřizovatele školy se zapojením školského zařízení do výzvy Operačního programu Jan Amos Komenský, název projektu Šablony I OP JAK - ZŠ a MŠ Hrádek, doba realizace 1.9.2023 - 31.8.2025. Financování projektu je v maximální výši celkových způsobilých výdajů Kč 2 223 704,-, spolufinancování ze strany žadatele je stanovena 0 %, ze strany zřizovatele 0 %.
Starostka předložila RM žádost ředitelky školy o souhlas zřizovatele s investičními prioritami škol a školských zařízení pro období IROP 2021 – 2027. Škola na základě získané dotace realizuje modernizaci 2 odborných učeben. Podmínkou financování projektu dotací je schopnost zřizovatele školy (města) předfinancovat projekt.
Starostka informovala RM o návrhu Vodohospodářské společnosti Rokycany, s.r.o. na výměnu kanalizace ve Valcířské ulici. Navrhovaným řešením dojde k odstranění problému tzv. "vyplavování nemovitostí" v ul. Dlouhé při přívalových deštích. Firma tímto opatřením garantuje nápravu stávajícího havarijního stavu.
Starostka seznámila RM s výsledkem vypracovaného znaleckého posudku k určení obvyklé hodnoty nemovitosti pozemku - jehož vlastníkem je TJ Hrádek, z.s., - pozemek p.č. 1575/106 oddělovaný z pozemku p.č. 1575/2. Jedná se o pozemek typu ostatní plochy, užívaný jako neoplocená sportovní plocha se škvárovým povrchem. Pozemek bude po oddělení jen omezeně přístupný přes pozemek jiného právního subjektu. Dle platného územního plánu se oddělovaný pozemek nachází v lokalitě pro občanské vybavení - veřejné plochy smíšené obytné.
Starostka města seznámila RM s pravidly pro žadatele a příjemce dotací v rámci Dotačního programu – Podpora rozvoje cykloturistiky a cyklistické dopravy v PK v roce 2023 - za finanční spoluúčasti žadatele min. 20 % skutečně vynaložených celkových nákladů a to na vybudování doprovodné infrastruktury tras a budování nabíjecích stanic pro elektrokola.
Starostka informovala RM o přípravě návrhu předání kanalizace Luční ulice do správy Vodohospodářské společnosti Rokycany s.r.o. (VOSROK)
Tajemník úřadu informoval radu města o podmínkách nájmu 1. nadzemního podlaží v rekonstruované nemovitosti 1. máje č.p. 38. Navrhované nájemné pro ordinace je ve výši 522,- Kč/m2/rok (43,5 Kč/m2/měsíc). Cena byla stanovena shodně s obdobným nájmem (ordinace v DPS), tedy s ohledem na to, že nájemce bude poskytovat službu obyvatelům města. Z tohoto důvodu je součástí nabídky města nájemci také to, že náklady spojené s užíváním společných částí bude hradit město. Nájemci ordinací budou povinni uzavřít vlastní smlouvu na dodávku elektrické energie. Za úplatu budou nájemcům ze strany města poskytnuty služby: dodávka pitné vody a odvádění odpadních vod, dodávka tepla. Ohřev teplé vody je zajištěn ohřívačem vody, který je v předmětu nájmu a je napojen na el. síť nájemce.
Tajemník úřadu informoval radu města o podmínkách nájmu v rekonstruované nemovitosti 1. nadzemního podlaží 1. máje č.p. 38. Navrhované nájemné pro nájemce za účelem provozování masérských služeb je stanoveno ve stejné výši jako nájemcům lékařských ordinací. Měření elektřiny bude zajištěno podružným měřením spotřeby. Konkrétní způsob úhrady nákladů na služby bude po dohodě s nájemcem řešit nájemní smlouva.
Tajemník informoval RM o návrhu hospodářsko-správního odboru MěÚ, který se týká vzorové nájemní smlouvy pro pronájem nebytových prostor města.
Pro město byla vypracována vzorová nájemní smlouvu pro nájem nebytových prostor sloužících k podnikání. Smlouva předpokládá, že bude uzavřena na dobu neurčitou s šestiměsíční výpovědní dobou. Součástí vzoru je i složení jistoty na budoucí pohledávky nájemce. Návrh smlouvy také předpokládá, že se nájemce podílí na úhradě nákladů za služby spojené s užíváním společných prostor.
Pokud město s ohledem na druh poskytované služby chce poskytovat nájem za jiných než vzorem předpokládaných obvyklých podmínek, je vhodné, aby tuto skutečnost zohlednilo i v přijatém usnesení. V duchu výše naznačeného je i návrh usnesení.
S ohledem na zjednodušení systému stanovení nájemného a jeho výběru je HSO MěÚ navrhováno, aby bylo nájemné stanoveno jako měsíční s měsíční úhradou předem.
Starostka informovala RM o projektování ordinace gynekologie a bytu s lodžií v nemovitosti čp. 38 v ulici 1. máje, 2. nadzemní podlaží. Projekt bude vyhotoven ve stupni pro stavební povolení (stavební projekt, statika, TZB, požární řešení), se všemi náležitostmi pro nestátní zdravotnického zařízení. Termín vyhotovení je navrhován během 1. pololetí 2023, dle možností projektanta.
Tajemník úřadu seznámil RM s návrhem na úpravu odpisového plánu ZŠ a MŠ Hrádek, příspěvkové organizace za rok 2022. Jedná se o úpravu z důvodu pořízení drobného hmotného majetku, a to ve výši Kč 538,-.
Tajemník úřadu seznámil RM s návrhem úpravy rozpočtu č. 2 ZŠ a MŠ Hrádek, příspěvkové organizace na rok 2022. Důvodem úpravy č. 2 je navýšení výnosů rozpočtu o zvýšení závazných ukazatelů přímých výdajů ve školství Krajským úřadem Plzeňského kraje, o obdrženou dotaci "Odpady - surovina budoucnosti", o dotaci z OP Peněžitá materiální pomoc, o navýšení finančních prostředků na platy nepedagogických pracovníků a o navýšení příspěvku na odpisy. Náklady se upravují o zvýšení položky osobní nákladů na základě zvýšení rozpočtu KÚ, zvýšení odpisů a převodu mezi položkami rozpočtu.
Tajemník úřadu seznámil RM s žádostí ředitelky ZŠ a MŠ Hrádek, příspěvkové organizace, o ponechání nevyčerpané investiční dotace z roku 2022 ve fondu investic pro rok 2023. Jedná se o částku Kč 18 458,-, která bude využita v oblasti investic v následujícím období.
Tajemník úřadu informoval RM o žádosti ředitelky základní školy o změnu odpisového plánu pro rok 2023 - změna hodnoty odpisů proti schválenému rozpočtu z důvodu aktualizace výše odpisů na rok 2023. Podkladem navýšení je aktualizovaný odpisový plánu na rok 2023. Při přípravě rozpočtu částka kalkulována ve výši Kč 206 230,-. Navrhovaná aktuální výše je Kč 219 397,20, tj. navýšení o Kč 13 167,20.
Starostka informovala RM o návrhu na připojení se k poskytování pečovatelských služeb, které zajišťuje obecní úřad obce s rozšířenou působností tzv. Pověřením výkonem služby obecného hospodářského zájmu. Pověření obsahuje stanovenou výši vyrovnávací platby 6 768 840,- Kč, tj. maximální možnou výši finančních prostředků, které může město Rokycany získat na základní činnosti sociální služby z veřejných rozpočtů a výzvu k možnosti připojit se k této službě.
Starostka informovala RM o návrhu ceny prací souvisejících s vybudováním parkovacích stání u nemovitosti čp. 38 v ulici 1. máje. V návrhu je předloženo vybudování 3 parkovacích míst u uvedené nemovitosti a doplnění 2 parkovacích míst v parkovacím pruhu mimo areál lékařského domu.
Z dalšího průběhu jednání se z pracovních důvodů omluvila p. místostarostka Rychlá.
Starostka seznámila RM s návrhem na jmenování komise pro vyhodnocení žádostí o dotace v rámci dotačního programu města Hrádek. RM je doporučeno vyjít při jmenování členů komise pro vyhodnocení žádostí o dotace v rámci dotačního programu města ze Zásad pro poskytování dotací města Hrádek schválenými ZM dne 6.2.2020 usnesením 1/20.
Starostka seznámila RM s návrhem na jmenování členů komise pro vyhodnocení nabídek k veřejné zakázce malého rozsahu "Oprava vodovodu v ulici Učňovské". Výběrové řízení proběhne formou uzavřené výzvy.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník úřadu seznámil členy RM s návrhem usnesení k poskytování příspěvku při vývozu kanalizačních jímek pro nemovitosti, kde nebyla v minulosti z technických důvodů vybudována obecní kanalizace.
Tajemník úřadu seznámil RM s návrhem na úpravu sazebníku odměn za poskytování informací dle zákona 106/1999 Sb., a to položky mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací - navýšení položky sazebníku z částky Kč 250,- za každou započatou hodinu vyhledávání na částku Kč 275,- za každou započatou hodinu vyhledávání a to v souladu s navýšení ceny práce (cena je vč. DPH)
Tajemník seznámil RM s přijetím dotace zaslané na účet města KÚ PK v souvislosti s volbou prezidenta republiky v lednu 2023. Částka obdržené dotace ve výši Kč 116 tis. navýší příjmy rozpočtu města, o stejnou částku bude upravena také částka výdajů města. Dále MěÚ obdržel upřesněnou částku příspěvku na výkon státní správy. Na základě pokynu ekonomického úseku KÚ PK bude částka upravena na skutečně obdrženou hodnotu.
7 Zprávy členů rady města |
Radní Stáňa poukázal na nešvar parkování automobilů na veřejné zeleni a dotázal se na možnosti města a městské policie toto jednání postihovat.
8 Různé |
9 Závěr |
Starostka poděkovala přítomným za účast na jednání rady města a ukončila jednání RM v 19:00 hod.