Umístit bod:
Doba jednání: | 16:30 - 20:45 |
---|---|
Přítomno: | 5 + 1 host (Sobotková, Rychlá, Kotyzová, Stáňa, Richtr, Mgr. D. Kaslová - předsedkyně komise RM při projednávání bodu o přidělení bytu ve vlastnictví města) |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomno je 5 členů rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele jednání tajemníka městského úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3e/4RM/23 Rada města Hrádek pověřuje komisi pro rozvoj města vyhotovením stanoviska k uvedené akci a ukládá předsedovi komise ve spolupráci s členy komise RM stanovisko předložit RM k projednání. Splněno.
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
3a/15RM/23 Rada města Hrádek zmocňuje Mgr. Martina Oudu, aby na základě všeobecné advokátní plné moci město zastupoval ve všech věcech souvisejících s vypořádání podílového spoluvlastnictví k parcele p.č. 368/77 a p.č. 365/71v k.ú. Hrádek u Rokycan. RM ukládá starostce plnou moc advokátem uzavřít. Splněno.
3b/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje vyhotovení vzorového dokumentu (návodu) pro opravu svršku komunikace při zásahu do komunikace, a to formou zprávy a nákresu vzorového řezu opravy. RM ukládá starostce projednat vyhotovení dokumentu s projektantem. Splněno.
3c/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje žádost o povolení uspořádání Bonitace psů – Ověření vrozených vlastností retrieverů. Pořadatelem je RETRIEVER KLUB CZ. RM ukládá tajemníkovi zaslat povolení o pořádání. Splněno.
3e/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje vydání knihovního řádu Městské knihovny Hrádek, který nabývá účinnosti 1. října 2023 a zrušuje knihovní řád Městské knihovny Hrádek, platného od 1.11.2016. RM pověřuje vedoucí knihovny a tajemníka MěÚ vydáním knihovního řádu. Splněno.
3f/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje poskytnutí daru Vítu Vokounovi, nar. *** bytem Hrádek, ul. *** v souvislosti s účastí na mistroství světa v kick-boxu a reprezentací města, a to ve výši Kč 4 000,-. RM ukládá starostce smlouvu podepsat. Splněno.
3g/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje Koncepci činnosti městské policie Hrádek pro období let 2023 - 2024 a ukládá vedoucímu strážníkovi MP připravit koncepci činnosti MP na roky 2024 - 2025. Trvá.
3i/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Rozšíření MKS ve městě Hrádek a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci a rozšíření MKS v roce 2021 a zároveň spravuje stávající MKS. Vzhledem k částečnému financování projektu z dotace poskytnuté Krajským úřadem Plzeňského kraje je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou SUPTel, a.s., IČO 25229397. Trvá.
4 Starostka - informace na vědomí |
Zápis z komise sociální bytové a životního prostředí ze dne 18. 9. 2023. Starostka informovala radu o bodech projednávaných komisí:
- šetření MŠMT o docházce ukrajinských dětí do škol
- posunutí dokončení realizace obnovy lesoparku
- zpracování projektu bezbarierovosti
- návrhu na realizace úpravy prostoru před COOPem
- návrhu na vstup města do spolku Destinační společnost Rokycansko, z.s.
- vyhotovení pravidel pro využívání krizového bytu v domě čp. 121 v Učňovské ulici
- návrhu na rekonstrukci Hrádecké pivnice - dle zpracovaného projektu
- obsazení 2 nově zrekonstruovaných bytů v DPS
- hledání vhodného místa pro vybudování U rampy pro jízdu na koloběžkách, aby nebyl ničen majetek města
Starostka informovala radu města o doručení rozhodnutí o stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. Tato úprava se týká pozemku p.p.č. 275/2 v k.ú. Nová Huť, konkrétně ulice Na Svahu. Úprava spočívá v osazení dopravní značky IP 10a, která označuje slepou pozemní komunikaci.
Starostka informovala RM o žádosti o prošetření nově vzniklých staveb na parcelách v kÚ Nová Huť - KN 1393/3, 5 a 7. Žádost byla přijata odborem stavebním MěÚ v Rokycanech a bylo provedeno šetření na místě. Výsledek byl sdělen vlastníkovi nemovitostí. V této fázi řízení nejsou zasílány informace o provedeném šetření jiným subjektům.
Starostka informovala radu města o zprávě Policie České republiky o možnosti měření rychlosti motorových vozidel pomocí mobilního zařízení městskou policií. Toto zařízení by sloužilo k měření rychlosti na dvou místech ve městě - v ulici Rokycanská a na městském obchvatu. Po doplnění požadovaných podkladů pro posouzení bylo PČR doporučeno jako vhodné pro měření rychlosti pouze jedno místo - ulice Rokycanská. Z tohoto důvodu nebude městská policie nakupovat mobilní zařízení pro měření rychlosti vozidel. V budoucnu se bude jednat o možnosti zapůjčení takového zařízení od městské policie jiné obce.
Starostka informovala RM o jednání, které se týká projektu bezbariérovosti centra města. Na doplnění podkladů a údajů projektu se pracuje, projekt bude předložen k vyhodnocení 13. října 2023.
Starosta informoval Radu města o zprávě stavebního technika, kterým bylo provedeno místní šetření v objektu čp 240 na Zahradní ulici, byt č. 3. Účelem bylo posoudit stav střešního pláště. Podnětem bylo zjištění zatékání a tvorby vlhkostních map, částečně i plísní. Po provedeném šetření následovala schůzka se správcem nemovitosti, zástupcem společnosti Promabyt. Bylo dohodnuto, že Promabyt zajistí kontrolu vnějšího pláště budovy a případnou opravu interiéru, pokud bude zjištěna příčina problému. Dále bude provedeno nacenění opravy. Po provedení výše uvedených kroků bude dohodnut další postup včetně financování a časového harmonogramu oprav.
Starostka přednesla RM zprávu stavebního technika, který provedl místní šetření v ulici Luční, kde se při přívalových deštích na vozovce a v okolních zahradách a nemovitostech hromadí voda. Jako řešení bylo navrženo vytvoření tzv. horské vpusti v místě stávajícího odvodňovacího kanálu. Tímto způsobem by byla přívalová voda odvedena až ke vpusti pod železniční tratí. V rámci tohoto projektu by bylo také vhodné položit vedle odvodňovacích trubek i kanalizační trubky, což je v souladu s dříve odloženým projektem kanalizace pro ulice Luční a Zahrádkářská. Toto řešení by mělo efektivně odvést vodu z ulice Luční, kde se za současného stavu voda shromažďuje. Tím by se zabránilo dalším problémům s přeplněním během přívalových dešťů.
RM byla předána informace o zahájení přezkoumání hospodaření ekonomickým odborem, oddělením přezkoumávání hospodaření obcí a kontroly Krajského úřadu Plzeňského kraje - termín 23.10.2023-27.10.2023.
Starostka informovala RM o korespondenci s s.p. Lesy ČR. Město s podnikem žádá o koupi pozemků od vlastníka, kterým jsou Lesy ČR. Jedná se o pozemky st.p.č. 276 a st. p. č. 277v k.ú. Hrádek u Rokycan- pozemky pod vodojemem, Vodojemy (stavby) jsou v majetku města. Vlastník město žádá o vydání souhlasu s úhradou nákladů vzniklých v souvislosti s prodejem pozemků.
Starostka informovala radu města o zahájení probírky stromů v lesíku - lesoparku. Bylo konstatováno, že stav lesa se velmi rychle zhorušuje. Dále starostka informovala o nabytí právní moci rozhodnut o povolení pokácení na p.č. 1575/5 v k.ú. Nová Huť (lesík¨) - termín od 1. října do 31. března 2023.
Zároveň v platnost vstoupilo dopravní omezení v okolí lesoparku po dobu těžby dřeva.
5 Starostka - projednané |
Starostka informovala RM o výsledku výběrového řízení na realizaci zakázky Vyhotovení chodníku ve městě Hrádek, ul. Hutnická. Hodnocení nabídek bylo provedeno dne 29. 9. 2023. Všechny subjekty, které zaslaly své nabídky na server Zadavatel.cz vyhověli podmínkám výběrového řízení, kritériem pro výběr byla cena zhotovením zakázky. (Jedna firma nedoručila svoji nabídku řádně dle pravidel stanovených VŘ, a proto byla vyřazena z hodnocení nabídek). Výsledkem bylo toto pořadí nabídek (cena realizace bez DPH): VIDA GROUP s.r.o. - Kč 2 400 tis., DYBS Plzeň s.r.o. - Kč 3 199 tis., BAGGER BS s.r.o. - Kč 3 333 tis., SWIETELSKY stavební s.r.o. - 3 356 tis., EUROVIA CS, a.s., - Kč 3 560 tis.
Vzhledem k značnému rozpětí nacenění realizace bylo doporučeno obrátit se na vítěznou firmu s požadavkem, na zhodnocení projektantského rozpočtu a případného definování rizik navýšení nákladů při realizaci stavby.
Starostka seznámila RM s indikativní nabídkou ČEZ Energetické Služby (vlastníkem veřejného osvětlení města Hrádku) na zakázku Výměny svítidel v rámci smlouvy o zajištění veřejného osvětlení formou investice. Jedná se o jednorázovou nabídku výměny 215 sodíkových výbojek za LED osvětlení Součástí indikativní nabídky je vyplacení jednorázového poplatku Kč 251 tis. za provedenou investici. Návratnost je dle nabídky propočtena ve střednědobém horizontu, včetně úspory el. energie bude činit Kč 300 tis.
Starostka informovala o doručení návrhu smlouvy o zpracování osobních údajů získaných v souvislosti s provozování sběrného dvora. Smlouva se zabývá problematikou GDPR a zpracováním osobních údajů a smluvními stranami je město Hrádek a provozovatel sběrného dvora, firma AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.
Starostka informovala radu města o doručení výzva k uzavření smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene - služebnosti - a dohodu o umístění stavby č. IV-12-0021177. jedná se o stavbu kabelového vedení NN a pojistkové skříně, která se bude nacházet na pozemcích ve vlastnictví města.
Starostka RM informovala o doručení návrhu smlouvy o zřízení věcného břemene. Dne 30.6.2022 město, jako vlastník pozemku parc. č. 361/1, uzavřelo se společností ČEZ Distribuce smlouvu o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene se závazkem uzavřít smlouvu o zřízení věcného břemene - služebnosti. Město je nyní vyzváno k uzavření této smlouvy.
Starostka informovala radu města o jednání s právním zástupce p. Dolejší, se kterou město jedná o nákupu pozemku 306/2 v k.ú. Nová Huť. Komunikace byla vedena jak telefonicky, tak písemně, týkala se zejména vysvětlení stanovení ceny. Právní zástupce byl upozorněn na stanovení ceny bez jakýchkoliv dovětků týkajících se DPH a na to, že rozhodnutí o nákupu pozemků bude odsouhlaseno zastupitelstvem města nejdříve v prosinci 2023. Nabídková cena prodávajícího je ve výši Kč 3,45 mil. RM doporučuji při komunikaci s prodávajícím upozornit na skutečnost, že probíhá práce týkající se úpravy územního plánu města.
Starostka informovala RM o doručeném návrhu na uzavření dodatku č. 3 ke Smlouvě o spolupráci s firmou DIMATEX CS, spol. s.r.o. Dosud město platilo firmě za umístění kontejneru Kč 500,-/kus/rok. Dle dodatku bude umístění kontejneru ve městě zdarma.
Starostka města navrhla radě města schválit objednávku zpracování záměru Bezbariérový záměr města Hrádek u Rokycan.
Rada města na základě zveřejněného záměru o pronájmu majetku města – pozemku ve vlastnictví města - který byl zveřejněn na úřední desce dne 4. 9. 2023, schválila pronájem pozemku žadatelce o pronájem p. Brodské. Žadatelka v žádosti uvedla, že pozemek bude využit pro spásání trávy 2 ovcemi. Žadatelce byl sděleno, že pro pronájem pozemku k uvedenému účelu je potřeba informovat o záměru všechny majitele sousedních pozemků a zajistit podmínky pro chov zvířat dle veterinárních předpisů. Zároveň je potřeba zabezpečit pozemek tak, aby ho zvířata nemohla samovolně opouštět a předložit návrh vizualizace umístění zařízení nutných pro chov zvířat na pozemku. Cena pronájmu bude ve smlouvě stanovena na základě cenových podmínek obvyklých v čase a místě.
Starostka informovala členy RM o finanční spoluúčasti firmy ČEZ týkající se akce Rozsvěcení vánočního stromu 2023 (obdobná spolupráce již v roce 2021 a 2022).
Starostka seznámila RM s pravidly pro využití krizového bytu v čp. 121, ulice Učňovská, (bývalá ordinace interní lékařky), viz. usnesení 3m/14RM/23 ze jednání rady města dne 21. 8. 2023, jak byly zpracovány a navrženy vedoucí HSO a komisí Sociální, bytové a ŽP. V rámci diskuse bylo doporučeno do zásad zapracovat skutečnost, že město má právo vyžadovat doložení prokázání bezinfekčnosti žadatele(ů) o krizový byt a zapracovat ustanovení týkající se možnosti poskytování dalšího podnájmu bytu.
Předsedkyně komise Sociální, bytové a ŽP, která se dostavila na jednání RM jako host, informovala členy RM o jednání komise týkající se přidělení bytu č. 4 v čp. 121v ulici Učňovské. Na základě doporučení komise schválila RM přidělení uvolněného bytu č. 4. Po podání informace p. Kaslová opustila jednání.
Radě města byla starostkou předložen informace týkající se pronájmu rodinného domu čp. 39. RM byla navržena varianta uzavření nájemní smlouvy se stávajícím uživatelem bytu a ostatní prostory budou vyklizeny. Druhou variantou je uzavření nájemní smlouvy se stávajícím nájemníkem a nabídka ostatních prostor k pronájmu (zveřejnění záměru o dispozici s majetkem města).
RM následně rozhodla pronajmout nemovitost jako celek. Z toho důvodu je potřeba zveřejnit záměr pronájmu majetku města.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník úřadu seznámil přítomné s novelou zákona č 565/1990 Sb. o místních poplatcích schválené 25. 8. 2023. Účinnost novely je od 1.1.2024, u místních poplatků jejichž poplatkovým obdobím je kalendářní rok začíná poplatkové období zásadně k 1. lednu. Z toho důvodu bude potřeba upravit vyhlášky týkající se poplatku ze psů, z pobytu, dále užívání veřejného prostranství, vstupného, a za komunální odpad.
Tajemník seznámil členy RM na sestavení rozpočtu obce. Využít členění, které bylo použito při sestavování rozpočtu na rok 2022, tzn. rozdělení do 8 tříd. Důvodem pro tuto volbu jsou odborná doporučení, která při sestavení rozpočtu preferují zjednodušení, přehlednost a flexibilitu při práci s rozpočtem.
7 Zprávy členů rady |
Radní Rychlá - informovala o jednání komise školské, kulturní a pro sport a o kulturních akcích připravovaných do konce roku 2023. Komise se zabývala mj. možností nahradit tradiční novoroční ohňostroj jinou, ekologičtější firmou oslavy nového roku (lasershow, videomaping). V souvislosti s tím bude kontaktována a požádána o nabídku firma, která pro město realizuje každoroční ohňostroj.
Dále se zabývala problematikou provozu kiosku v přírodním divadle, v souvislosti s tím navrhla upravit značení (propagaci) např. přírodního divadla, ve městě.
Dotázala na termín instalace měřičů rychlosti na komunikacích ve města. Instalace by měla být provedena do konce měsíce listopadu 2023.
Radní Stáňa - jako podnět vznesl zamýšlení se nad netradičními způsoby zvýšení atraktivnosti města - jako příklad uvedl Lesní bar v obci Lipová-lázně.
8 Různé |
9 Závěr |
Starostka města poděkovala zúčastněným za aktivní přístup k jednání rady města a popřála jim příjemný zbytek večera. Další jednání rady města proběhne 23. října. Jednání bylo ukončeno ve 20,45 hod.