Umístit bod:
Doba jednání: | 16:00 - 18:00 |
---|---|
Přítomno: | 3 (Sobotková, Rychlá, Kotyzová) |
Omluveni: | Richtr, Stáňa |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | Ing. J. Drnec, tajemník MěÚ |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomny jsou 3 členky rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele jednání tajemníka městského úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
3g/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje Koncepci činnosti městské policie Hrádek pro období let 2023 - 2024 a ukládá vedoucímu strážníkovi MP připravit koncepci činnosti MP na roky 2024 - 2025. Trvá.
3i/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Rozšíření MKS ve městě Hrádek a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci a rozšíření MKS v roce 2021 a zároveň spravuje stávající MKS. Vzhledem k částečnému financování projektu z dotace poskytnuté Krajským úřadem Plzeňského kraje je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou SUPTel, a.s., IČO 25229397. Trvá.
3a/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje výsledek výběrového řízení ve veřejné zakázce malého rozsahu pro akci „Vyhotovení chodníku ve městě Hrádek, ul. Hutnická“. RM akceptuje doporučení hodnotící komise pro výběrové řízení a jako vítěznou schvaluje nabídku firmy VIDA GROUP, IČ 29158206, za cenu Kč 2,4 mil. bez DPH. RM ukládá starostce podepsat smlouvu s vítěznou firmou a informovat firmu Mazeppa, s.r.o. o rozhodnutí RM. Trvá.
3b/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje indikativní nabídku firmy ČEZ Energetické Služby na zakázku Výměna svítidel v rámci smlouvy o zajištění veřejného osvětlení formou investice č. INAB_Investice svítidla_Hrádek u Rokycan_20230920_ KŠ. RM ukládá starostce podepsat dodatek k dlouhodobé Smlouvě na správu a provoz. Trvá.
3h/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje pronájem pozemku 18/2, o rozloze 610 m2, (nebo části pozemku) nacházejícího se v obci Hrádek, v katastrálním území Hrádek, který je zapsán na listu vlastnictví č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Rokycany. paní Kateřině Brodské, dle žádosti čj. 2182/2023/MUHR. RM pověřuje starostku jednáním o podmínkách nájemní smlouvy a ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3b/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje dle čl. 4 odst. 3 Zásad hospodaření s bytovým fondem výjimku z povinnosti MěÚ informovat sdělovacími prostředky v místě obvyklými o uvolněnosti bytu č. 1 v DPS a schvaluje na základě schváleného pořadí usnesením RM 3k/16RM/23 ze dne 2.10.2023 přidělení bytu č. 1 od 1.12.2023 žadateli - žádost čj. 2348/2023, popř. dalšímu žadateli v pořadí a ukládá vedoucí HSO informovat žadatele o uzavření nájemní smlouvy na byt v DPS. Splněno.
3e/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o dílo "Zimní údržba komunikací města Hrádek", mezi městem Hrádek a Karlem Hoškem, na období od listopadu 2023 do března 2024 včetně a ukládá starostce smlouvu uzavřít. Trvá.
3f/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje pronájem rodinného domu stojící na parcele č.p.st. 53, v k.ú. Nová Huť o výměře 229 m2, jejíž součástí je stavba č.p. 39 s nájemcem Plamenem Taskovem, narozeným ***, Hrádek za nájemné ve výši Kč 39 000,- za měsíc s tím, že bude uplatňována jistota ve výši jednonásobku měsíčního nájemného, kterou je nájemce povinen složit pronajímateli do 15 kalendářích dnů od podpisu smlouvy. Nájem bude uzavřen od 1.11.2023 na dobu určitou do 31. 12. 2024. Rada města ukládá starostce města uzavřít nájemní smlouvu. Splněno.
3g/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje na základě článku III, odstavce 3.2 Příkazní smlouvy k zajištění správy nemovitých věcí, rozšíření rozsahu spravovaných nemovitých věcí. Toto rozšíření zahrnuje rodinný dům s číslem popisným 39 na ulici 1. máje. Tato změna bude uvedena v příloze č.1 Příkazní smlouvy uzavřené mezi městem Hrádek a firmou Promabyt, IČ 63494248. Trvá.
4 Starostka - informace na vědomí |
Na jednání rady města byla přednesena informace o návrhu občana na úpravu části cyklostezky vedoucí směrem na Dobřív. Cílem úpravy je umožnit využití stezky pro in-line bruslaře, longboardisty a jezdce na koloběžkách, čímž by cyklostezka získala další rozměr.
Součástí mailu bylo také vyjádřeno poděkování starostce za aktivity, které přispívají k rozvoji města.
Starostka navrhla, že tento návrh bude předložen svazku obcí Horní Berounka, povodí Klabavy (HBPK-DSO), který má na starosti správu cyklostezky. Dále uvedla, že zahájí jednání se starostou sousedního Dobříva, na jehož katastrálním území se část cyklostezky nachází, a bude s ním diskutovat o tomto návrhu. O postupu jednání bude informovat radu města i navrhovatele.
Rada města byla seznámena se zápisem z dílčího přezkoumání hospodaření ÚSC Hrádek za období od 1. ledna do 30. září 2023. Výsledkem dílčího přezkoumání bylo, že nebyly zjištěny žádné chyby ani nedostatky.
Rada města byla informována o jednání se zástupcem České spořitelny, a.s.. Schůzka se uskutečnila při příležitosti převodu části finančních prostředků mezi účty.
ČS, a.s. představila novinky v nabídce, včetně možnosti využití mobilního telefonu jako platebního terminálu a plánované modernizace bankovního platebního systému v příštím roce.
Co se týče financování, ČS nabízí možnost odkupu pohledávek. Vzhledem k tomu, že příští rok bude doplacen investiční úvěr poskytnutý před 20 lety, bude možné v případě potřeby žádat i o nový úvěr. Dle analýzy ČS, a.s., město má dobrou finanční základnu pro případné financování. Zároveň dojde k uvolnění částky peněz (cash flow), které byly vázány na splátku úvěru.
Na zasedání rady města byla přednesena zpráva o kontrole průjezdnosti místních komunikací v případě zásahu složek IZS. Kontrola se týkala zejména úpravy zeleně kolem komunikací.
Největší problémy byly identifikovány v následujících ulicích: Učňovské (vjezdy do vnitrobloků), Polní, Zahrádkářské, U Lomu, K Divadlu, Chylické, U Svobodáren a v ulici 1. Máje u čp. 186.
Majitelé zeleně ve městě byli již v minulosti vyzýváni k její úpravě prostřednictvím veřejného rozhlasu. Nyní budou navíc vyzváni písemně. Pokud nedojde k úpravě zeleně ze strany majitelů, město provede úpravu stromů, jejich větví a keřů na své náklady. Tyto náklady budou následně vyúčtovány majitelům. Toto rozhodnutí bylo přijato s cílem zlepšit průjezdnost komunikací pro složky IZS.
Na zasedání rady města byla přednesena zpráva stavebního technika, která informuje o havárii kanalizace v základní škole. Zpráva stavebního technika uvádí, že příčinou havárie je vadný svod dešťové vody a také vadný spoj kolena ležaté kanalizace. Firma provádějící opravu sepsala rozsah prací a předložila přibližnou cenovou kalkulaci na opravu závad. Na základě tohoto rozsahu prací bude vyhotovena objednávka prací. Tyto kroky byly přijaty s cílem rychle a efektivně řešit problém s kanalizací ve škole.
Na zasedání rady města byla přednesena informace starostky o výši příspěvku města na dopravní obslužnost pro rok 2024. Tuto výši příspěvku schválila Rada Plzeňského kraje. Bylo zdůrazněno, že výše příspěvku na občana se nemění a změna nastává pouze v důsledku změny počtu obyvatel obce.V únoru 2024 bude provedeno vypořádání dotace za rok 2023 a bude předložena smlouva na poskytnutí dotace v roce 2024. Bylo oznámeno, že částka příspěvku města na dopravní obslužnost pro rok 2024 činí Kč 212 040,-.
Starostka informovala radu města o jednání Komise pro rozvoj města, které se konalo dne 25. 10. 2023. Komise jednala o následujících bodech:
· Byla předložena informace o průběhu akce Hrádek střed II. Aktuálně probíhají jednání se správcem inženýrských sítí a jakmile budou vyhotoveny všechny podklady k této části, bude tato záležitost projednána výrobním výborem. Předpokládá se, že toto proběhne do konce listopadu 2023.
· Komise doporučila zhodnocení dopravní průjezdnosti pro vozy IZS, zejména HZS, s ohledem na omezení způsobené přerostlou zelení.
· Bylo doporučeno zpracování projektové dokumentace pro řešení krátkodobého parkování před základní školou.
· Komise doporučila řešit rozvojová území města jako celek, včetně urbanistických studií, a nedoporučuje povolování dílčích nekoncepčních celků.
· Bylo doporučeno řešit oplocení nemovitostí čp. 37 – čp. 39 v jednotné koncepci za maximálního využití původních architektonických prvků.
· Komise odložila požadavek na boční zasklení přístřešků u mateřské školy na další jednání komise.
· Komise se zabývala řešením problému s neodtékající vpustí v ulici Luční a doporučila řešení stávajících nevyhovujících žlabovnic a nevyhovujícího stavu povrchu komunikace.
Starostka informovala RM o provádění revize energetických auditů a štítků budov ve vlastnictví města.
5 Starostka - projednané |
Radě města byla předložena zpráva o procesu sestavení rozpočtu města pro rok 2024. Zdroji pro sestavení rozpočtu města jsou mj. účetní výkazy, výhled na rok 2024/2025, návrh rozpočtu školy... Rozpočet byl sestaven s ohledem na likviditu, realisticky nastavené příjmy, provozní saldo, dostatek prostředků na opravy a investice, reálné zahrnutí provozních výdajů a dostatečné rezervy. Rozpočet zohledňuje hodnotu finančních plnění uzavřených smluv a je sestaven v druhovém členění. Rozpočet je navržen tak, aby minimalizoval počet rozpočtových opatření a zvýšil efektivitu hospodaření města.
Starostka seznámila RM s výroční zprávou Základní školy a Mateřská školy Hrádek, okres Rokycany, příspěvková organizace, IČ 75006120, za školní rok 2022/2023. Zprávu předložila ředitelka školy RM jako výkonnému orgánu zřizovatele školy. Zpráva byla schválena školskou radou.
Starostka informovala o žádosti o bezúplatný převod pozemků, které se výstavbou nové silnice III/18332 staly nepotřebnými pro Plzeňský kraj. Jedná se o pozemky v k.ú. Nová Huť, 1880/4 2360 m2, 1880/3 769 m2, 308/23 5735 m2.
Na zasedání rady města byla přednesena informace o návrhu ceny vodného a stočného pro rok 2024 od Vodohospodářské společnosti Rokycany, s.r.o. Cena vodného zůstává beze změny na Kč 88,55/m3, zatímco cena stočného se zvyšuje na Kč 34,26/m3, což představuje nárůst o Kč 2,56. Celková cena tedy činí Kč 122,81/m3 bez DPH (Kč 137,55/m3 s DPH, kde dochází k úpravě DPH z 10 % na 12 %). Pro srovnání, sociálně únosná cena vodného pro Plzeňský kraj je stanovena na Kč 167,65. Cena nájemného, kterou správce vodovodní a kanalizační sítě platí městu, se zvyšuje o Kč 227 tis. – nájem stočné činí Kč 1 222 tis. a nájem vodné Kč 520 tis.
Rada města byla informována, že majitelka pozemku p.č. 257/1 v katastrálním území Nová Huť telefonicky oznámila městu, že souhlasí s jednáním o prodeji svého pozemku za předpokladu, že cena bude minimálně Kč ***/m2. Tuto cenu navrhla, protože obvyklá cena stavební parcely v Hrádku je ***. Nicméně, navrhla nižší cenu kvůli znehodnocení pozemku umístěním ochranného pásma vysokého napětí na části pozemku.
Dále byla rada města informována o souhlasu majitelky pozemku p.č.225/2 v k.ú. Nová Huť o dalším jednání o prodeji pozemku.
Na základě předchozích zkušeností s komplikovaným výběrem nájemníka, místostarostka navrhla radě města, aby rozhodla o pronájmu kiosku v přírodním divadle pro rok 2024 ještě před koncem roku 2023.
Tajemník informoval radu měst o žádosti občana, který užívá zvláštním způsobem veřejné prostranství (zábor veřejného prostranství za účelem podnikání). Občan žádá radu města o zvážení jeho návrhu na zavedení ročního paušálního poplatku za pronájem veřejného prostranství. Děkuje za zvážení možnosti a v případě vyhovění jeho žádosti by postupoval dle rozhodnutí rady města v otázce ukončení stávajícího pronájmu a následného vyúčtování. O souhlas se zvláštním užíváním veřejného prostranství žádal žadatel v březnu 2023 na období duben - říjen 2023, v žádosti uváděl, že následně bude veřejné prostranství vyklizeno.
Z textu žádosti vyplývá, že žadatel požádal o zvláštní užívání veřejného prostranství pro umístění dvou stolů jako službu zákazníkům provozovny. Žadatel také požádal o vyměření poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství dle Obecně závazné vyhlášky (OZV). S žadatelem nebyl k danému pozemku uzavřen žádný jiný smluvní vztah, například nájemní smlouva.
Podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), je vydání OZV vyhrazenou pravomocí zastupitelstva města. Výše poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství je stanovena touto vyhláškou. Vzhledem k tomu, že se jedná o vyhrazenou pravomoc zastupitelstva, rada města není orgánem města, který má pravomoc stanovit výši poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství.
6 Zprávy úřadu |
Radě města byla navržena změna způsobu vydávání vnitřních předpisů tak, aby tajemník městského úřadu vydával vnitřní předpisy a informoval o vydání radu města (možnost vydávání vnitřních předpisů tajemníkem obecního úřadu v souladu s ustanovením § 110 odst. 4 písm. e) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení). Rada města má možnost kontrolovat a případně upravovat tyto předpisy prostřednictvím § 110 odst. 4 písm. b). Bylo navrženo, aby rada města pověřila tajemníka města aktualizací stávajících vnitřních předpisů úřadu. Zpracovateli vnitřních předpisů budou odbory MěÚ nebo jednotliví zaměstnanci úřadu, kteří se danou problematikou zabývají nebo ji mají uvedenu v náplni práce.
7 Zprávy členů rady |
Radní Kotyzová radě města předložila zprávu o návrhu dotačního programu pro rok 2024 s alokovanou částkou 800.000 Kč. Lhůta pro podávání žádostí je od 1.1.2024 do 15.2.2024. Rozhodnutí o uzavření smluv o poskytnutí dotace je plánováno na březen 2024. Dotační programy budou předloženy RM a pokud bude shoda, budou projednány na prosincovém zasedání ZM.
8 Různé |
9 Závěr |
Starostka poděkovala všem přítomným za účast na jednání rady města. Jednání bylo ukončeno v 18:00 hod.