Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 5 (Sobotková, Rychlá, Kotyzová, Stáňa, Richtr) |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | tajemník MěÚ Ing. Jiří Drnec |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomno je 5 členů rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele tajemníka úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
3g/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje Koncepci činnosti městské policie Hrádek pro období let 2023 - 2024 a ukládá vedoucímu strážníkovi MP připravit koncepci činnosti MP na roky 2024 - 2025. Trvá.
3i/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Rozšíření MKS ve městě Hrádek a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci a rozšíření MKS v roce 2021 a zároveň spravuje stávající MKS. Vzhledem k částečnému financování projektu z dotace poskytnuté Krajským úřadem Plzeňského kraje je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou SUPTel, a.s., IČO 25229397. Trvá.
3b/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje indikativní nabídku firmy ČEZ Energetické Služby na zakázku Výměna svítidel v rámci smlouvy o zajištění veřejného osvětlení formou investice č. INAB_Investice svítidla_Hrádek u Rokycan_20230920_ KŠ. RM ukládá starostce podepsat dodatek k dlouhodobé Smlouvě na správu a provoz. Trvá.
3h/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje pronájem pozemku 18/2, o rozloze 610 m2, (nebo části pozemku) nacházejícího se v obci Hrádek, v katastrálním území Hrádek, který je zapsán na listu vlastnictví č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Rokycany. paní Kateřině Brodské, dle žádosti čj. 2182/2023/MUHR. RM pověřuje starostku jednáním o podmínkách nájemní smlouvy a ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3a/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje výsledek výběrového řízení ve veřejné zakázce malého rozsahu pro akci „Vyhotovení chodníku ve městě Hrádek, ul. Hutnická“. RM akceptuje doporučení hodnotící komise pro výběrové řízení a jako vítěznou schvaluje nabídku firmy VIDA GROUP, IČ 29158206, za cenu Kč 2,4 mil. bez DPH. RM ukládá starostce podepsat smlouvu s vítěznou firmou a informovat firmu Mazeppa, s.r.o. o rozhodnutí RM. Splněno.
3e/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o dílo "Zimní údržba komunikací města Hrádek", mezi městem Hrádek a Karlem Hoškem, na období od listopadu 2023 do března 2024 včetně a ukládá starostce smlouvu uzavřít. Trvá.
3g/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje na základě článku III, odstavce 3.2 Příkazní smlouvy k zajištění správy nemovitých věcí, rozšíření rozsahu spravovaných nemovitých věcí. Toto rozšíření zahrnuje rodinný dům s číslem popisným 39 na ulici 1. máje. Tato změna bude uvedena v příloze č.1 Příkazní smlouvy uzavřené mezi městem Hrádek a firmou Promabyt, IČ 63494248. Trvá.
3e/18RM/23 Rada města Hrádek navrhuje dále jednat s majitelem pozemku p.č.225/2 v k.ú. Nová Huť. Trvá. 3f/18RM/23 Rada města Hrádek ukládá tajemníkovi zveřejnit výzvu na pronájem kiosku v přírodním divadle, na adrese K Divadlu 176/I, na letní sezonu 2024. Splněno.
3g/18RM/23 Rada města Hrádek bere na vědomí informaci o žádosti občana o stanovení paušálního poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství. RM ukládá tajemníkovi MěÚ informovat žadatele o tom, že rada města vzala jeho žádost o stanovení ročního paušálního poplatku za umístění stolů u provozovny na veřejném prostranství na vědomí. Splněno.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka předložila Protokol o kontrole od Krajské hygienické stanice Plzeňského kraje. Kontrola proběhla v Domě dětí a mládeže Hrádek, na adrese Spojovací 120. Během kontroly nebyly zjištěny žádné nedostatky.
Starostka seznámila radu města s hospodařením města k 31. říjnu 2023. Příjmy města dosáhly 61 674 tisíc Kč, což představuje 95 % plánovaných příjmů. Výdaje města činily 75 911 tisíc Kč, což je 77,5 % plánovaných výdajů. Zůstatek na účtu města k 31. říjnu 2023 byl 37 875 tisíc Kč.
Radě města obdržela informaci Sdružení místních samospráv ČR pro Plzeňský kraj týkající se nabídky společnosti NEVAJGLUJ a.s. Nabídka a návrh smlouvy se týkají úhrady nákladů na úklid a nakládání s odpady z tabákových výrobků. Smlouva je v souladu s právními předpisy a je na rozhodnutí obce, zda ji akceptuje.
Starostka informovala radu města o doručené informaci týkající se multikomoditního soustřeďování odpadů v rámci obecního systému. Tato informace, obsahuje mj. metodický návod ministerstva životního prostředí.
Ve městě již funguje systém multikomoditního soustřeďování odpadů, který umožňuje shromažďování plastů, kovů a nápojových kartonů v jednom kontejneru.
Starostka informovala radu města, že byla doručena výzva k vyjádření se k podanému odvolání proti rozhodnutí, vydaném MěÚ Rokycany, odborem stavebním, týkající se rekonstrukce domu č.p. 8 na bytové jednotky v Hutnické ulici v Hrádku. Z vyjádření právníka města vyplývá, že není nutné se k této výzvě vyjadřovat, neboť město již obdrželo právoplatné rozhodnutí stavebního odboru MěÚ Rokycany.
Starostka informovala radu města o zápisu z jednání výboru Vodohospodářského sdružení Rokycanska, které se konalo dne 24. 10. 2023. Program jednání zahrnoval plány financování obnovy, nájemné, cenu vodného a stočného pro rok 2024, návrh znaleckého posudku k prodeji pozemků na ÚV Strašice a projednání návrhu změn stanov VSR. Rada města se blíže zajímala o plán financování údržby a obnovy vodovodní a kanalizační sítě města.
Starostka předložila návrh na odkup cesty v části Nová Huť. Přestože se o tomto jednalo již v roce 2006, nabytí majetku do vlastnictví města se nepodařilo dokončit. Nyní je navrhováno znovu vstoupit do jednání s majiteli pozemků. Cílem je využít tyto pozemky pro volnočasové aktivity občanů.
Radě města byla představena informace o projektu “Kultura občanům regionu”, který se zaměřuje na seniory. Krajský úřad Plzeňského kraje se na tomto projektu podílí ve výši 50 %. Kromě divadelních představení je v rámci projektu připravován také doprovodný program.
Starostka informovala radu města o doručení dodatku ke smlouvě týkající se předčasné obnovy svítidel. V důsledku této obnovy došlo k navýšení měsíční ceny v ceníku o částku 1/60 z částky Kč 251 023,7 po dobu 60 měsíců. Po dokončení a předání akce bude roční cena činit 931 497,58 Kč.
Starostka informovala radu města o jednání s ředitelkou školy a sdělila informace zaslané ministerstvem školství týkající se metodických pokynů pro konání stávky školských zařízení. V základní škole a mateřské škole Hrádek není zatím jistý rozsah stávky. Pravděpodobně se ke stávce připojí personál školní jídelny. Členové rady města se zajímali o zajištění obědů pro žáky školy v případě stávky školní jídelny, zda bude školou pro žáky zajištěno náhradní stravování (např. svačinový balíček).
5 Starostka - projednané |
Starostka informovala radu města o stanovisku města k žádosti firmy Fabionn s.r.o. o vyjádření k výstavbě prodejny Penny v Hrádku. Toto stanovisko se týká projektové dokumentace pro stavební povolení. V případě schválení radou města bude stanovisko odesláno žadateli.
Město Hrádek souhlasí s předloženou projektovou dokumentací za následujících podmínek:
1. Nebude překročena plocha určená k zastavění pozemku dle územního plánu obce (konkrétně 40% z plochy pozemku).
2.Pozemek parc.číslo 374/1, k.ú. Nová Huť ve vlastnictví obce bude zatížen věcným břemenem (inž.sítě vodovod a kanalizace) spolu s úhradou dohodnuté částky. Město požaduje zahájení jednání v této věci.
3. Město Hrádek bere na vědomí změnu konstrukčního systému z železobetonového skeletu na dřevěný stěnový lepený systém + vazníky -technologie CLT. Omítka bude nahrazena dřevěným obkladem.
4. Při realizaci stavby objekty SO 801 a SO 802 sadovnické úpravy bude dodrženo projektované řešení.
5. Město Hrádek bere na vědomí rozšíření areálových komunikací a ploch chodníků o cca 17% oproti projektové dokumentaci pro územní plán (parkovací stání se rozšíří o 5 míst).
6. Město bere na vědomí vypuštění podzemní požární nádrže a odstavné místo pro HZS z důvodu vysazení nového podzemního hydrantu na kapacitním vodovodním řadu ve vzdálenosti cca 95 m.
Starostka informovala radu města o dopise od firmy Promabyt, a.s. Firma vznesla vůči městu dotaz, který vzešel z jednání shromáždění vlastníků jednotek SVJ 122 - SVJ 126 v Učňovské ulici. Požadavek se týká opravy komunikace vedoucí podél vchodů vyjmenovaných domů. Zástupci SVJ byl vznesen dotaz, zda a kdy může obec jako vlastník dané komunikace vyhovět tomuto požadavku. Starostka bude v této věci dále jednat se zástupcem vlastníků jednotek, firmou Promabyt, a.s.
Starostka členy RM seznámila s tím, že v uvedené lokalitě byla ve spolupráci se správcem kanalizace zkontrolována funkčnost odtoků a kanálů. Při kontrole byla zjištěna porucha kanalizační sítě v rozsahu cca 300 m, která bude v roce 2024 opravena.
Starostka informovala radu města o návrhu rekapitulace nákladů na stavbu ordinace a bytu v budově č.p. 38 v ulici 1. máje. Soupis prací byl sestaven s využitím Cenové soustavy URS. Celkové náklady stavby jsou kalkulovány na částku ***. Rada města rozhodla, že veřejná zakázka malého rozsahu (VZMR) III. kategorie bude zadána jako VZMR II. kategorie a bude zadána formou uzavřené výzvy, přičemž budou osloveni minimálně 3 dodavatelé. Jednou z oslovených firem bude firma Winth 3000 s.r.o., která realizovala úpravu I. NP uvedené budovy, má tedy znalost budovy a město bylo s provedenou prací spokojeno.
Starostka představila nabídku firmy Galileo, s.r.o., na pořízení a instalaci kiosku elektronické úřední desky. Plánované umístění kiosku je v Nové Huti, v ulici Rokycanské, jak bylo dříve dojednáno. Cílem umístění je dosáhnout co největšího počtu občanů, kteří budou sdílet informace z kiosku. Kiosek by měl nahradit současnou vývěsku. Při výběru umístění je třeba zohlednit frekvenci pohybu občanů v dané lokalitě a také terénní podmínky pro instalaci kiosku.
Starostka informovala RM o návrhu strategického plánu města na období 2024 - 2027, části akční plán. Návrh aktualizace bude předložen zastupitelstvu města na schůzi 4. 12. 2023 k projednání.
Tajemník informoval členy RM o jednání o uzavření dohody o provozování veřejného pohřebiště s městem Mirošov. Dohoda o provozování veřejného pohřebiště je uzavírána v souladu se zákonem 256/2001 Sb. zákon o pohřebnictví. Součástí dohody je schválení finančního příspěvku na úhradu provozních nákladů v roce 2023 a na úpravu hřbitova u sv. Jakuba v Mirošově. Finanční příspěvek bude poskytnut městu Mirošov do 31. 12. 2023 převodem na účet města. Dohoda se uzavírá opakovaně, každý rok.
Starostka seznámila RM s návrhem programu jednání zastupitelstva dne 4.12. 2023.
Závěr
RM byla předložena žádost ředitelky Základní školy a Mateřské školy Hrádek, okres Rokycany, p. o., o výplatu odměn. Škola je zřizována městem Hrádek, RM vystupuje vůči škole jako orgán zřizovatele školy a rozhoduje o výši výplaty odměny ředitelky školy.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník úřadu seznámil členy RM s návrhem FO MěÚ: Finanční odbor městského úřadu navrhuje vyřazení následujících zmařených investic z evidence nedokončeného hmotného majetku:
Zateplení DDM (36 300,- Kč): Zpracování energetického posudku z roku 2019. Budova DDM je ve špatném stavu a neplánuje se její rekonstrukce.
Hřiště u ZŠ (111 384,- Kč): Projektová dokumentace a geometrický plán z roku 2008. Projekt je zastaralý a u školy je nově zrekonstruované víceúčelové hřiště.
Přístavba DK (79 844,- Kč): Investice z roku 2019. Vzhledem k nákupu vil čp. 38 a 39 se s přístavbou již nepočítá.
Vyřazení z účetnictví města provede finanční odbor MěÚ Hrádek k 31. 12. 2023.
Na jednání rady města informoval tajemník radu o doručení kontrolovaných obecně závazných vyhlášek týkajících se poplatku za obecní systém odpadového hospodářství, ze psů a za užívání veřejného prostranství. OZV ověřil odbor kontroly ministerstva vnitra Tyto vyhlášky je nutno upravit na základě novely poplatkového zákona. V opačném případě budou od 1. 1. 2024 právně nevyhovující.
Bylo zdůrazněno, že obecně závazné vyhlášky za obecní systém odpadového hospodářství a ze psů je nutno přijmout zastupitelstvem tak, aby byly platné od 1.1.2024. Pokud nebudou včas přijaty a zveřejněny, nebude možné vybírat poplatek po celý rok. Na druhou stranu, u obecně závazné vyhlášky za užívání veřejného prostranství pokud nebude přijata k 1.1.2024 nelze vybírat poplatky, nová OZV vyhovující ustanovení novely poplatkového zákona může být přijata kdykoliv v průběhu roku.
Na základě předchozího jednání bylo doporučeno navýšení poplatku ze psů z důvodu nárůstu výdajů spojených s aktivitami týkajícími se služeb i materiálu, jelikož tento poplatek nebyl zásadně upravován minimálně od roku 2012. Bylo doporučeno také navýšit poplatek za obecní systém odpadového hospodářství z důvodu nárůstu výdajů. Navrhované navýšení poplatků u obou vyhlášek je přibližně 10 %.
Bylo také doporučeno zrušit obecně závazné vyhlášky z pobytu a ze vstupného, jelikož za poslední roky byly vybírány minimální nebo žádné poplatky. Tyto obecně závazné vyhlášky lze případně přijmout kdykoliv v průběhu roku.
7 Zprávy členů rady |
Radní Kotyzová navrhla parametry pro dotační program města pro rok 2024. V případě souhlasu členů rady s navrženými parametry, bude usnesením doporučeno zastupitelstvu schválit na jednání 4.12.2023 principy navrženého dotačního programu pro rok 2024. Radní připraví podklady pro jednání zastupitelstva (Zásady pro poskytování dotací; DP města Hrádek; Žádost o poskytnutí dotace města Hrádek; Vyúčtování dotace města Hrádek; Smlouva o poskytnutí dotace). Navržena alokovaná částka z rozpočtu města je 800.000,-- Kč. Dotační období: od 01.01.2024 do 31.12.2024 Lhůta pro podávání žádostí: od 01.01.2024 do 15.02.2024 Rozhodnutí o uzavírání veřejnoprávních smluv o poskytnutí dotace: březen 2024.
Oblasti podpory: Běžná činnost spolků: max. výše dotace na projekt 75.000 Kč, maximální výše podílu dotace z rozpočtových výdajů projektu 100%
Kulturní, sportovní a společenské akce: max. výše dotace na projekt 50.000 Kč, maximální výše podílu dotace z rozpočtových výdajů projektu 100%
Životní prostředí a vzdělávací činnost: max. výše dotace na projekt 20.000 Kč, maximální výše podílu dotace z rozpočtových výdajů projektu 100%.
Obdobné jako v roce 2023 kromě celkové alokované částky a max. výše na běžnou činnost spolků (bylo Kč 100 tis., navrženo Kč 50 tis.; upravena také částka max. výše pro kulturní, sportovní a společenské akce - navýšení).
Radní Richtr poděkoval za instalaci ukazatele rychlosti v Rokycanské ulici. Instalace vedla ke zklidnění provozu. Bude třeba ještě zjistit, zda ukazatel zaznamenává rychlost vozidla v dostatečné vzdálenosti od měřiče. Delší vzdálenost měření by ještě mohla situaci zlepšit. Dále zmínil zvážit instalaci měřiče rychlosti na obchvatu směrem od Rokycan do Mirošova.
8 Závěr |
Starostka poděkovala zúčastněným členům rady za přístup k jednání a ukončila jednání v 19:45 hod.