Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 4 (Sobotková, Rychlá, Kotyzová, Stáňa) |
Omluveni: | Richtr |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | |
Ověřovatelé zápisu*: |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Zasedání Rady města Hrádek (dále též jako „rada“) bylo zahájeno starostkou města Mgr. Marcelou Sobotkovou (dále jako „předsedající“). Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno, dále na základě prezenční listiny přítomných členů rady konstatovala, že přítomno jsou 4 členové rady (z celkového počtu 5 členů rady), takže rada je usnášeníschopná.
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla za zapisovatele tajemníka úřadu.
3 Kontrola usnesení |
3c/12RM/23 Rada města Hrádek ukládá stavebnímu technikovi zajistit geometrický plán pro oddělování pozemků tak, aby oddělený pozemek nezasahoval do železničního bodového pole dle nákresu vlastníka pozemku p.č. 226/5 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
3g/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje Koncepci činnosti městské policie Hrádek pro období let 2023 - 2024 a ukládá vedoucímu strážníkovi MP připravit koncepci činnosti MP na roky 2024 - 2025. Trvá.
3i/15RM/23 Rada města Hrádek schvaluje realizaci projektu - Rozšíření MKS ve městě Hrádek a to dle Směrnice VZMR města Hrádek dle článku VI, bod 6.3. Zdůvodnění: Pro realizaci projektu je vhodné využít firmu, která realizovala rekonstrukci a rozšíření MKS v roce 2021 a zároveň spravuje stávající MKS. Vzhledem k částečnému financování projektu z dotace poskytnuté Krajským úřadem Plzeňského kraje je využito pozitivní zkušeností spolupráce s uvedenou firmou. RM ukládá starostce uzavřít smlouvu s firmou SUPTel, a.s., IČO 25229397. Trvá.
3b/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje indikativní nabídku firmy ČEZ Energetické Služby na zakázku Výměna svítidel v rámci smlouvy o zajištění veřejného osvětlení formou investice č. INAB_Investice svítidla_Hrádek u Rokycan_20230920_ KŠ. RM ukládá starostce podepsat dodatek k dlouhodobé Smlouvě na správu a provoz. Splněno.
3h/16RM/23 Rada města Hrádek schvaluje pronájem pozemku 18/2, o rozloze 610 m2, (nebo části pozemku) nacházejícího se v obci Hrádek, v katastrálním území Hrádek, který je zapsán na listu vlastnictví č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Rokycany. paní Kateřině Brodské, dle žádosti čj. 2182/2023/MUHR. RM pověřuje starostku jednáním o podmínkách nájemní smlouvy a ukládá starostce smlouvu podepsat. Trvá.
3e/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje uzavření smlouvy o dílo "Zimní údržba komunikací města Hrádek", mezi městem Hrádek a Karlem Hoškem, na období od listopadu 2023 do března 2024 včetně a ukládá starostce smlouvu uzavřít. Splněno.
3g/17RM/23 Rada města Hrádek schvaluje na základě článku III, odstavce 3.2 Příkazní smlouvy k zajištění správy nemovitých věcí, rozšíření rozsahu spravovaných nemovitých věcí. Toto rozšíření zahrnuje rodinný dům s číslem popisným 39 na ulici 1. máje. Tato změna bude uvedena v příloze č.1 Příkazní smlouvy uzavřené mezi městem Hrádek a firmou Promabyt, IČ 63494248. Trvá.
3e/18RM/23 Rada města Hrádek navrhuje dále jednat s majitelem pozemku p.č.225/2 v k.ú. Nová Huť. Trvá.
Rada města Hrádek bere na vědomí informaci ze shromáždění vlastníků jednotek SVJ 122 - 126, která se týkala úpravy účelové komunikace u těchto domů. Starostka odpoví na dotaz firmě Promabyt, a.s. Splněno.
4 Starostka - informace na vědomí |
Starostka seznámila členy rady města s informací o jednání předsednictva sdružení obcí Polygon. Dle propočtu předsedy sdružení je další setrvání členů ve sdružení výhodné, neboť ty obce, které vystoupily ze sdružení mají aktuálně nárůst ceny svozových služeb o 6 - 20 % s tím, že byly nuceny upravit termíny svozů.
Jednání valné hromady sdružení rozhodne o stanovení výše příspěvku obcí na obyvatele. Jsou navrženy 2 varianty výše příspěvků - Kč 590,- a Kč 620,-, obojí na obyvatele a rok. Var. 2 počítá s mírnou rezervou pro příděl do rozpočtu sdružení, které v současné době nemá vytvořenu žádnou finanční rezervu (vliv použití vlastních prostředků při spoluúčasti na finanční dotaci pořízení kontejnerů). Pro Hrádek bude kalkulována výše příspěvku pro 2 790 obyvatel. Výše příspěvku pro Hrádek bude dle varianty činit Kč 1 646 tis. nebo Kč 1 729 tis. Výši příspěvku ovlivňuje nárůst cen vlivem inflace a opatření plynoucí z navýšení DHP u odpadů z 15 na 21 %. Obec zároveň obdrží jako příjem částku výplaty odměny za tříděný odpad od f-y Ekokom (lze počítat cca Kč 600 tis./rok).
Rada města by měla doporučit způsob hlasování zástupce města na valné hromadě. Dále by měla rada města vzít na vědomí doporučení týkající se snížení nákladů sdružení tím, že by obce samostatně financovali obnovu nádob na odpady.
Předložil ke zvážení návrh umístit u hnízd sloužících k shromažďování tříděného odpadu přehled svozových dnů, což by mělo přispět k tomu, že v případě, že jsou jednotlivé kontejnery zaplněné občané by neukládali odpad vedle kontejnerů (úklid takto uloženého odpadu je mimochodem svozovou firmou zpoplatněn).
Rada města byla seznámena s nabídkou na pronájem kluziště se syntetickou plochou glice. Vzhledem k poptávce již lze objednávat pronájem až na rok 2025.
Starostka seznámila členy rady města s poděkováním organizace Linka bezpečí, z.s. za spolupráci a podporu v roce 2023
Starostka informovala radu města o jednání Komise pro rozvoj města, které se konalo dne 29. 11. 2023. Bylo doporučeno využít pozemek číslo 306/2 pro občanskou vybavenost a postupovat v jednotné linii podle případné studie území, které je ve vlastnictví města. Bylo také zdůrazněno, že je třeba zohlednit vyjádření dopravního odboru MěÚ Rokycany. Bylo doporučeno opravit plot u výše uvedeného území s jednotnou koncepcí za maximálního využití původních architektonických prvků. Bylo navrženo využít stávající sloupky a byla zdůrazněna nutnost opravit především podezdívku. Dále bylo doporučeno opravit přístřešky u mateřské školy. Nebyl shledán důvod pro zasklení přístřešků.
Starostka informovala radu města o jednání se společnostmi, které zajišťují pro město činnosti týkající se odpadového hospodářství. Z legislativy vyplývá, že cena, kterou bude nutno hradit z rozpočtu města za odpady, bude narůstat. Jako cesta k omezení těchto nákladů bylo navrženo efektivní využití množstevních slev u komunálního odpadu. To by mělo být dosaženo současným zvýšením efektivnosti třídění domácího odpadu.
Starostka informovala o doručení kolaudačního souhlasu s užíváním stavby. Tento souhlas byl vydán městským úřadem Rokycany, konkrétně odborem stavebním. Souhlas se týká užívání stavby s názvem Hrádek, RO, Hutnická č.p. 8 vNN. Účel užívání stavby je vymezen posunutím betonového sloupu č. 560 na pozemku p.č. 429/2 v katastrálním území Hrádek u Rokycan. Kolaudační souhlas s užíváním stavby - č.p. 8 - posunutí betonového sloupu 560
Starostka informovala o doručení veřejné vyhlášky, která je rozhodnutím vydaným Městským úřadem Rokycany, odborem životního prostředí. Toto rozhodnutí prodlužuje platnost povolení na stavbu “Hrádek, Luční a Zahrádkářská ulice – kanalizace”. Rozhodnutí také mění podmínky uvedené v rozhodnutí ze dne 28.2.2022. Platnost tohoto povolení byla prodloužena do 31. 12. 2025.
Starostka informovala o doručení zprávy místního oddělení Policie České republiky týkající se bezpečnostní situace ve městě. V hodnoceném období nedošlo na území města k žádné závažné trestné činnosti. Jednalo se pouze o běžné přestupky proti zákonu.
Starostka informovala o tom, že firmou Eko-kom, a.s. byl předložen městu nový ceník - sazebník odměn. Sazebník odměn, který je platný od 1. 1. 2024, mění původní sazebník odměn a koeficienty bonusových složek a také standardy složení komunálních odpadů a podílů obalové složky. Mění se také odměna za obsluhu míst zpětného odběru - navyšuje se. Odměna byla stanovena tak, aby byly pokryty průměrné náklady spojené se sběrem a svozem obalové složky tříděného odpadu. Standardy složení komunálních odpadů a podílů obalové složky byly upraveny pouze u skla.
Starostka předložila zápis ze schůzky výrobního výboru projektu Hrádek střed 2, který vyhotovil stavební technik. Výrobní výbor se zabýval řešením umístění a rozšíření počtu kontejnerů na tříděný odpad. V úvahu přichází varianty snížení počtu parkovacích míst, nebo budou kontejnery přesunuty na druhou stranu komunikace. Úřadu budou projektantem zaslány přesné informace o křižovatkách, kde je nutno zaměřit výškopis a polohopis. Stavební technici zajistí zaměření. Navrženo, aby ve smlouvách s budoucími majiteli stavebních parcel byla zahrnuta zmínka o ochranném pásmu podél hranic pozemků. Zadavatel by si měl rozmyslet, jakým způsobem bude ukončovat vodovodní a kanalizační přípojky na budoucích parcelách. Doporučuje se, aby na hranicích jednotlivých pozemků byly vybudovány vodoměrné a revizní šachty. Bylo také navrženo dohodnout s SPÚ vyjmutí pouze komunikací a zbytek by se ponechal jako zemědělská půda. Upozornění, že u každého parkovacího stání musí být podle nových regulí připraven přívod elektriky na dobíjecí stanice. Nejjednodušší varianta je najít provozovatele nabíječek, který by si vyřešil vše a koordinoval práce již od samotného začátku projektu. Předpokládaný povrch komunikací bude asfalt pro komunikace pojížděné vozidly a zámková dlažba pro chodníky a parkovací stání. Bylo dosaženo shody ohledně materiálu pilířů přípojek k jednotlivým stavebním parcelám. Pilíře budou betonové s dvířky pozink + lak. Je třeba smluvně řešit plyn, elektriku, vodu a telekomunikace.
Starostka seznámila radu města s hospodařením města k 30. listopadu 2023. Příjmy města dosáhly 69 979 tisíc Kč, což představuje 107,6 % plánovaných příjmů. Výdaje města činily 82 250 tisíc Kč, což je 84 % plánovaných výdajů. Zůstatek na účtu města k 30. listopadu 2023 byl 40 mil Kč.
Starostka informovala o dalších krocích vedoucích k založení Destinační společnosti Rokycansko, z. s. Schůzka zakládajících členů se uskuteční dne 20. 12. 2023 a místem konání bude Zbiroh.
5 Starostka - projednané |
Starostka informovala o doporučení záměru bezbariérové trasy města Hrádek k financování. Vyrozumění vystavil Úřad vlády ČR a je v souladu s opatřením 5.6 Národního rozvojového programu mobility pro všechny. Dalším krokem bude obrátit se na příslušný resort, který je určen k financování konkrétních projektů záměru. Bylo upozorněno, že doporučení řídícího výboru není svázáno s vyplacením dotace. Co se týče finančních údajů, pro úpravu budovy MěÚ Hrádek jsou celkové náklady Kč 3,9 milionů, požadovaná dotace MMR je 1,95 milionu a spoluúčast je 1,95 miliony. Pro bezbariérové řešení města, etapa I., jsou celkové náklady Kč 1,9 milionu, požadovaná dotace SFDI je Kč 1,6 milionu a spoluúčast města je Kč 0,3 milionu.
Starostka předložila návrh na schválení koncepce činnosti městské policie pro období 2024 – 2025. Tento návrh byl vypracován vedoucím strážníkem R. Kovářem. Rada města byla seznámena s jejím obsahem.
Starostka informovala o doručení dodatku č. 6 ke smlouvě o dílo o provozování sběrného dvora odpadů č. 96/2012 ze dne 2. 7. 2012. Tato smlouva byla uzavřena mezi společností AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o a městem Hrádek. Účelem tohoto dodatku je úprava cen, které byly sjednané ve smlouvě.
Starostka navrhla jmenování členů výběrové komise pro vyhodnocení nabídek na veřejnou zakázku “Rekonstrukce 2. NP, vila čp. 38”. Termín pro předložení nabídek na tuto zakázku je stanoven na 19. 12. 2023 a v tento den je také plánováno vyhodnocení nabídek.
Starostka předložila žádost firmy Dimatex CS, která spolupracuje s městem při sběru, svozu a recyklaci textilu. Účelem této žádosti je získání příspěvku na svoz a recyklaci textilu. Firma žádá o poskytnutí příspěvku na svoz a recyklaci textilu pro rok 2024 ve výši 500 Kč na jeden kontejner za rok.
Starostka informovala o doručení sdělení Státního pozemkového úřadu k uzavření smlouvy o bezúplatném převodu pozemků podle zákona č. 503/2012 Sb. Toto sdělení se týká pozemku KN 224/1 v obci Hrádek, katastrální území Nová Huť, který je trvalým travním porostem. Převod městu se uskuteční v případě splnění zákonných podmínek, které jsou vyjmenovány ve sdělení. Termín podpisu smlouvy je stanoven na 15. 1. 2024. Zároveň byl doručen návrh smlouvy o bezúplatném převodu pozemku. Bezúplatný převod pozemku byl schválen zastupitelstvem města dne 5. 6. 2023 usnesením č. 10b/2ZM/23.
Radě města byl předložen návrh na ukončení podpory vývozu jímek občanům, kteří předloží doklad o vývozu jímky. Důvodem návrhu je několik faktorů. V poslední době došlo ke změně struktury ceny vody (podíl stočného/vodného), což ovlivnilo ekonomickou efektivnost provozu a pořízení malých čistíren odpadních vod oproti přelomu století, kdy začal být příspěvek poskytován. Díky technologickému pokroku je nyní mnohem snazší a méně nákladné pořídit malou čističku odpadních vod u domu. Příspěvek na vývoz jímek lze považovat za zvýhodnění určité skupiny občanů, kteří neplatí stočné a čerpají tento příspěvek. Cílem ukončení podpory je zajištění rovných podmínek pro všechny občany. U nově budovaných nemovitostí povinnost výstavby MČOV plyne ze zákona, a proto je ten, kdo buduje novou nemovitost, znevýhodněn vůči majitelům nemovitostí stávajících, které mění majitele a kde není toto požadováno. Podporou připojení k obecní kanalizaci nebo instalaci malých čistíren odpadních vod, přispíváme k ochraně životního prostředí a udržitelnosti našeho města
Radě města byl předložen návrh na schválení dodatku č. 13 ke smlouvě o poskytování služeb v oblasti nakládání s odpady. Tento návrh dodatku předkládá společnost Rumpold – R Rokycany s.r.o. Dodatek se týká změny článku 5 smlouvy, který se vztahuje na cenu za plnění a podmínky platby. Součástí úpravy dodatku je také upozornění na možnost čerpání takzvané třídící slevy. Důvodem úpravy smlouvy je inflace, navýšení DPH a nárůst náklad na zpracování odpadu. Ve smlouvě zůstává platba za pronájem popelnic stejný, dochází k nárůstu ceny uložení na skládce.
6 Zprávy úřadu |
Tajemník informoval RM o žádosti ředitelky školy o úpravu odpisového plánu školy z důvodu navýšení odepisovaného majetku a navýšení neinvestičního příspěvku od zřizovatele včetně navýšení příspěvku zřizovatele na odpisy.
Tajemník informoval RM o žádosti ředitelky školy o úpravě rozpočtu školy na rok 2023. Důvodem úpravy výnosů školy je úprava výše příspěvků KÚ PK, navýšení příspěvku na odpisy a neinvestičního provozního příspěvku od zřizovatele, vyšších než očekávaných výnosů školy a čerpání dotačních prostředků na projekt. Náklady pak ovlivňuje nárůst nákladů za energie, OON, odpisů a převody mezi položkami rozpočtu.
Tajemník informoval o návrhu rozpočtového opatření číslo 7, který připravil finanční odbor. V oblasti příjmů byl rozpočet upraven o dotaci, kterou poskytlo město KÚ PK jako finanční plnění za výjezdy JSDHO Hrádek ve výši Kč 6 tis. Dále byla upravována výdajová stránka rozpočtu. Úprava zahrnovala navýšení neinvestičního příspěvku zřizovatele škole, (navýšení provozního neinvestičního příspěvku, příspěvku na odpisy) Byly také upravovány částky výdajů tak, aby byly rozpočtované částky upraveny na očekávané skutečné výdaje. Dále byl proveden přesun mezi provozními a investičními prostředky tak, aby nedošlo k překročení rozpočtu ve schválených položkách rozpočtu.
V souvislosti s usnesením 3m/2RM/22 tajemník úřadu přednesl návrh finančního odboru MěÚ na úpravu výše poplatku podnikajících fyzických osob a právnických osob, které přistoupily k obecnímu systému odpadového hospodářství a mají s městem uzavřenou smlouvu o využití obecního systému odpadového hospodářství. Jedná se o navýšení o 10 %. Tajemník doporučil tento návrh RM schválit s tím, že poplatek bude zaokrouhlen na celé stokoruny směrem nahoru.
V rámci diskuse byl vznesen dotaz, jak se podílejí podnikatelské subjekty na platbách za separovaný odpad.
Tento poplatek je zahrnut do ceny za nasmlouvanou nádobu na směsný komunální odpad. Ceny se neměnily od roku 2007.
Dodatek č. 3 smlouvy o pronájmu majetku, uzavřené mezi městem Hrádek a firmou GW Real Estates s.r.o., jehož účelem nájem pozemku p.č. 1580/2 – ostatní plocha o výměře 7.601 m2, v obci Hrádek, kú Hrádek u Rokycan. Jedná se o pozemek areálu přírodního divadla v Hrádku. Důvodem návrhu na uzavření dodatku je změna čísla účtu pronajímatele.
Tajemník informoval RM o zprávě komise pro řešení nalezených věcí - nález č. 12/2020 – nářadí - lopata hliníková. Komise pro řešení nalezených věcí prohlédla a ocenila nalezené nevyzvednuté věci a rozhodla o jejich likvidaci - oceněno Kč 0,-. Nalezené nevyzvednuté věci budou zlikvidovány uložením do sběrného dvora.
Tajemník informoval RM o žádosti občana o vyjádření - ohlášení záměru užívání veřejného prostranství k umístění stolů na veřejném prostranství před provozovnou. Provozovna je umístěna na pozemku občana provozovatele, stoly žádá umístit na pozemku města, mezi oploceným pozemkem a veřejnou komunikací Učňovskou ulicí. Viz. usnesení 3d/RM5/23.
Tajemník města předložil radě města návrh na provoz městského úřadu ve dnech 27. až 29. prosince 2023. Dne 27. prosince bude úřad zajišťovat veškeré služby jako v každý jiný úřední den. Dne 28. prosince, který není úředním dnem, bude úřad fungovat s omezeným počtem pracovníků. Pro 29. prosince tajemník města požádal radu města o souhlas s uzavřením úřadu.
7 Zprávy členů rady |
Místostarostka předložila radě města dvě nabídky na provozování kiosku v přírodním divadle pro sezonu 2024. Podle informací v těchto nabídkách jsou obě finančně srovnatelné. Rada města rozhodla o akceptaci nabídky provozovatele kiosku z roku 2023 na základě jeho znalostí a zkušeností z provozování kiosku v tomto roce. Místostarostka bude jednat s neúspěšným uchazečem o možnosti jeho zapojení do nabídky občerstvení při akcích většího rozsahu, které pořádá město.
8 Různé |
Starostka informovala RM o vydání CD nahraných Hrádeckým big bandem a písně nazpívané sborem žáků základní školy. Část CD bude prodáno, část bude využita jako předměty určené k potřebě big bandu a školy a propagaci města.
Starostka informovala o jednání s DSO Horní Berounka – povodí Klabavy. Během tohoto jednání byla podána zpráva o dokončení cyklostezky v okolí Klabavy. Starostka vznesla požadavek na úpravu povrchu cyklostezky mezi Hrádkem a Dobřívem (katastr Dobříva). Část jednání DSO byla věnována údržbě stávajících povrchů cyklostezky a diskuzi o jejich vhodnosti pro jiné aktivity.
Starostka informovala radu města, že město obdrželo nabídku na aktivní účast na 16. ročníku výstavy Má vlast. Tato výstava se zaměřuje na zajímavé proměny obcí a měst. Podmínkou účasti na výstavě je zaplacení poplatku a dodání vhodných podkladů pro zpracování výstavního plakátu. Rada města rozhodla, že nabídka účasti na výstavě nebude akceptována.
Sdružení místních samospráv ČR je nevládní apolitickou organizací s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR. Ze širokého spektra aktivit ve prospěch samospráv lze zmínit především prosazování spravedlivého dělení daňových výnosů mezi obce a města v ČR (rozpočtové určení daní). Agenda SMS ČR dnes zahrnuje připomínkování nejrůznějších legislativních návrhů, prezentace a prosazování potřeb menších obcí a měst, hájení zájmů venkova a jeho obyvatel a spolupráce v boji proti korupci ve veřejné správě. SMS ČR je silným partnerem vlády, parlamentu i krajů v ČR, poskytuje servis obcím a městům. Město se sdružením spolupracuje, ale není jeho členem. Starostka navrhuje podat přihlášku za řádného člena sdružení místních samospráv ČR.
9 Závěr |
Starostka města zakončila jednání RM poděkováním za činnost všech členů v roce 2023, popřála příjemné prožití konce roku 2023 a sdělila, že se těší na spolupráci v roce 2024.