Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 14 |
Omluveni: | Jaroslav Došel |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Michal Derner, MBA |
Zapisovatel*: | Andrea Netušilová |
Ověřovatelé zápisu*: | Petr Šandera Martin Hájek |
1 Zahájení a schválení programu, určení zapisovatele, volba návrhové komise a ověřovatelů zápisu |
Předsedající: Konstatuji, že zastupitelstvo bylo řádně svoláno a uveřejněno dne 7.6.2023, tj. s požadovaným předstihem alespoň 7 dní. Přítomno je 14 zastupitelů, tedy nadpoloviční většina všech členů zastupitelstva a zastupitelstvo je usnášení schopné. Po určení zapisovatele proběhne volba návrhové komise a schválení programu. Rozprava bude probíhat ke každému bodu programu zvlášť. Zápis z předchozího jednání byl vyhotoven, ověřen a je předložen k nahlédnutí.
Přítomné zastupitele i ostatní občany vítám a přeji nám všem moudré rozhodování.
Rekapitulace stavu na účtech -
celkem aktiva na účtech 13 065 313,09 Kč
úvěr - jistina ke splacení 46 488 500,00 Kč
Určení zapisovatele: Jako zapisovatelka určena pí. Andrea Netušilová.
Volba návrhové komise: Ing. Šárka Mlezivová a Pavel Kačer
Volba ověřovatelů Martin Hájek a Petr Šandera
Námitky proti minulému zápisu, tj. zápisu z 18.5.2023 nebyly podány.
2 Připomínky občanů |
p. Kateřina Šťastná - Autobusová zastávka Lípa
Od září 2023 začne z Lípy od hlavní silnice jezdit směr Hořice celkem 8 dětí do školy. Myslíme si, že autobusová zastávka, resp. značka na chodníku není úplně důstojná a funkční.
Bylo by fajn, kdyby se tam mohla vybudovat nějaká zastávka s přístřeškem, když bude pršet, sněžit a bude nepříznivé počasí, aby se všechna děcka mohla schovat, když čekají na autobus.
Odkoupení p.č. 342 v k.ú. Lípa (o výměře 25m2) pro umístění čekárny autobusové zastávky předjednal předseda osadního výboru Lípa Josef Štefanka - děkujeme. Vlastníkem pozemku je p. ***. Na pozemku vázne věcné břemeno užívání ve prospěch manželů Jechových. Dohodnuta je kupní cena 480 Kč/m2, tedy shodně jako v případě prodeje připloceného zeleného pásu v Rozběřicích (p.č. 309/20), na který byl vyhotoven znalecký posudek na stanovení ceny v čase a místě obvyklé v této výši (prodej byl schválen usnesením č. 101/2022).
Čekárna by měla být shodná s čekárnou na opačné straně silnice ve směru do HK.
Další připomínky:
3 Kontrola usnesení |
Zprávu z kontroly plnění usnesení přednese předsedy kontrolního výboru p. Stanislav Novák.
4 Bazén a sauna - nájemní smlouva |
Historie provozu bazénu
objekt bazénu a sauny byl zkolaudován v r. 1998 jako "Dostavba areálu základní školy a integračního rehabilitačního centra ve Všestarech". Zájemce, který měl rehabilitační centrum provozovat, před uvedení bazénu do provozu od svého záměru odstoupil a bazén začala provozovat obec sama. V roce 2009 byl proveden audit hospodaření za období 2005 - 2008 (za rok 2007 bylo prověřeno pouze 1. pololetí)
2 005 | 2 006 | 1.pol. 2007 | 2008 | |
HV ve sledovaném období | -869 485 | -1 091 933 | -679 121 | -889 302 |
Vývoj HV | -869 485 | -1 961 418 | -2 640 539 | -3 529 841 |
Z toho důvodu obec v r. 2009 ukončila vlastní provozování bazénu a vyhlásila soutěž na nájemce.
Od r. 2009 provozoval bazén oblastní spolek ČESKÉHO ČERVENÉHO KŘÍŽE v Hradci Králové,
který z důvodu platební neschopnosti skončil činnost v r. 2016 a kvůli neuhrazeným fakturám za plyn byla zavřena dodávka plynu do společné kotelny se ZŠ.
V r. 2016 obec vyhlásila nový záměr na pronájem objektu, do kterého se přihlásil jediný zájemce. Protože nabídl provozování pouze s dotací na energie, byl vyhlášen a zveřejněn záměr nový, který umožnil provozování s dotací do max. výše 80% nákladů na energie známých v r. 2008. I s možnou dotací se přihlásil opět jediný zájemce a s ním byla uzavřena nájemní smlouva do 31.7.2023.
V letošním roce byl na další období vyhlášen záměr na pronájem (usn. zastupitelstva 3/2023 ze dne 30.3.2023), kde hodnotícím kritériem byla výše nabízeného nájemného bez možnosti dotace energií. Doručena byla obci pouze 1 nabídka, která však počítala s dotací na energie. Zastupitelstvo proto vyhlásilo nový záměr, ve kterém umožnilo poskytnutí dotace do výše 80% nákladů na energie z vždy z roku předchozího (usn. zastupitelstva č. 3/5/2023 ze dne 18.5.2023). Hodnotícím kritériem byla jak výše nabízeného nájemného, tak výše požadované dotace v %. Termín podání nabídek byl stanoven do 5.6.2023 do 10:00 hodin.
Do termínu pro podání nabídek 5.6.2023 do 10:00 hodin byla doručena 1 nabídka:
Výše nabízeného nájemného je 5.000 Kč Vč. DPH (současné DPH na nájemné je 21%,). Zájemce byl vyzván k upřesnění nabídky uvedením nabízeného nájemného bez DPH. Na výzvu přišlo upřesnění, že nabízené nájemné je 5.000 Kč bez DPH.
V nabídce byly splněny i další podmínky výzvy pro zachování provozu bazénu a sauny:
5 Komplexní pozemkové úpravy Světí vč. ucelené části k.ú. Všestary |
V rámci komplexních pozemkových úprav k.ú. Světí a ucelené části k.ú. Všestary byla provedena aktualizace PZS (plánu společných zařízení. Předmětem aktualizace je:
Projednáno bylo na ZO 18.5.2023. SPÚ žádá o usnesení zastupitelstva, kterým aktualizaci schválí.
6 Uzemní plán - standardizace ÚP |
Stavební zákon ukládá obcím uvést územní plány do souladu s jeho aktuálním zněním. Tuto povinnost je možné řešit samostatnou změnou územního plánu (žádné jiné podněty by změna neřešila) pořizovanou zkráceným postupem dle § 55a a 55b.
Postup pořízení: Pořizovatel požádal krajský úřad o stanoviska z hlediska posuzování vlivů na životní prostředí. Ta budou předložena zastupitelstvu společně s návrhem na pořízení změny a jejím obsahem. Z vydaných stanovisek vyplývá, že návrh obsahu Změny č. 4 územního plánu Všestary nemůže mít významný vliv na evropsky významné lokality nebo na vyhlášené ptačí oblasti ve smyslu ZOPK (zák. o ochraně přírody a krajiny) na změna nevyžaduje posouzení
Po schválení pořízení a obsahu změny lze připravit návrh smlouvy o dílo. Předpokládaná cena za tuto změnu je cca 200 000 Kč + DPH. Jednalo by se o změnu č. 4, která by předběhla změnu č. 3.
Provedení standardizace (změna č. 4) má usnadnit pořízení změny č. 3.
Na změnu obsahující tzv. "standardizaci" územního plánu lze využít dotačního titulu IROP, viz příloha.
Maximální limity dotace: 90 % souhrnné výše uznatelných výdajů za zpracování dokumentace v jednotném standardu, max. však 250 tis. Kč na jednu změnu územního plánu.
Příklad: V případě ceny 200.000 Kč bez DPH = 242.000 Kč vč. DPH by byla dotace 217.800 Kč , vlastní podíl obce 24.200 Kč.
Zastupitelstvo musí určit zastupitele pro spolupráci s úřadem územního plánování, Rada obce schválí v souladu s ustanovením § 6 odst. 6b) stavebního zákona, pořízení změny územního plánu „Z4 ÚP Všestary“ a „Z3 ÚP Všestary“ úřadem územního plánování, tj. odborem hlavního architekta Magistrátu města Hradec Králové.
7.1 Chodník Chlum - příprava k žádosti o dotaci SFDI |
Řízení o změně stavby před dokončením bylo zahájeno 3.5.2023, lhůta pro podání připomínek byla stanovena na 15 dní. Ke dni 22.5. začala běžet lhůta pro podání připomínek, předpokládaný termín nabytí právní moci je cca 12. 6.2023.
Projektant dopracoval položkové rozpočty:
cena vč. DPH uznatelné neuznatelné
Náklady z rozpočtů | 8 553 625,59 | 7 521 035,91 | 1 032 589,68 | |
dotace SFDI | 6 392 880,52 | |||
vlastní podíly | 2 160 745,07 | |||
spoluúčast | 1 128 155,39 | |||
neuznatelné | 1 032 589,68 |
Ve věci pořízení pozemků pod chodníkem proti bývalé hospodě došlo k oddělení pozemku 55/4 ve vlastnictví manželů ***, Česká spořitelna vydala kvitanci na vzdání se zástavního práva k p.č. 55/4 a podána na katastrální úřad. Po výmazu zástavního práva bude možné darovací smlouvu na p.č. 55/4 podepsat. V případě pozemku 55/6 ve správě ÚZSVM dojde k oddělení pozemku po nabytí právní moci rozhodnutí o změně stavby před dokončením.
7.2 Opěrka Chlum |
Vyhlášení VŘ na zhotovitele opravy opěrné zdi zajišťuje místostarosta. VŘ bylo zveřejněno na profilu zadavatele 1.6.2023 a osloveni byli 3 dodavatelé: Agrostav Pardubice, BAK Trutnov, KVIS Pardubice. Termín otevírání obálek je stanoven na 19.6.2023. Do dnešního dne byly zatím doručeny 2 nabídky. Administrací výběrového řízení byl pověřen Ing. Petr Vlášek, poradce SMS pro veřejné zakázky.
7.3 Rozšíření kapacity péče o dětí formou dětské skupiny |
K vypracování návrhu na přístavbu / nástavbu objektu dětské skupiny byl osloven Ing. arch. Zima, schůzku potvrdil na pondělí 19.června v 9,00 hodin.
Příjem žádostí o dotaci je do 15.11.2023 (očekává se prodloužení do 02/2024). Podmínkou je min. pravomocné ÚR a podaná žádost o SP, v případě společného řízení (sloučené ÚR a SP) pravomocné rozhodnutí.
K podání žádosti o dotaci je vyhlášena výzva č. 45 NPO s dotací 100% investičních nákladů.
Max podlahová plocha je pro 12 dětí 109m2, pro 24 dětí 215 m2. Plochy přesahující limity nejsou dotovány. Při počtu více jak 12 dětí je požadavkem samostatná hrací plocha, její úprava a vybavení herními prvky je uznatelným nákladem.
Udržitelnost projektu je 10 let, z toho 5 let na dětskou skupinu a 6. - 10. rok pro sociální služby (mateřská škola). Realizace projektu musí být dokončena (zapsaná dětská skupina) do 30.11.2025.
7.4 ZŠ a MŠ - rekonstrukce kuchyně |
Výběrové řízení GASTRO
Původní lhůta pro podání nabídek pro výběr dodavatele gastrotechniky do školní jídelny (do 1.6.2023) byla administrátorem prodloužena do 19.6.2023. V zadávacích podmínkách chyběla příloha č. 3 výzvy tj. Obchodní podmínky v podobě kupní smlouvy. Vzhledem k tomu, že se jedná o podstatnou a objemnou přílohu, rozhodl administrátor o prodloužení termínu pro podání nabídek o celou zákonnou lhůtu (12 pracovních dnů). Na chybějící přílohu upozornil jeden z uchazečů dne 31.5.2023 (1 den před termínem pro podání nabídek) ...
Stavební část:
koordinační schůzka před zahájením prací za účasti TDS, koordinátora BOZP a dodavatele proběhne ve středu 21. června, převzetí staveniště a zahájení prací je dohodnuto na pondělí 26.června
8.1 D35 - smlouva o výpůjčce na pozemky užívané v rámci realizace stavby D35 Sadová Plotiště |
V rámci přípravy veřejně prospěšné stavby dálnice D35 Sadová - Plotiště došlo v minulosti k prodeji pozemků pod vlastní dálnicí i pod některými objekty (zejm. přístupové cesty), které budou po jejich vybudování bezúplatně převedeny zpět do majetku obce. Kromě trvalých záborů (prodej pozemků) jsou na stavbu uzavřeny nájemní smlouvy na pozemky v celkové výměře 7.737 m2 s tím, že ŘSD platí nájemné od podzimu 2022, ačkoli na nich doposud nezapočala stavba ani archeologický průzkum. V rámci doplňování a zpřesnění dokumentace stavby došlo k doplnění pozemků, u nichž je pro zdárnou realizaci nutný dočasný zábor. Jedná se celkem o 2 077 m2 pozemků u nichž investor žádá o jejich výpůjčku na dobu určitou do dokončení stavby. Doba záboru se předpokládá maximálně do 3 let.
Dřeviny, které jsou na předmětných pozemcích a budou káceny, budou oceněny znaleckým posudkem a obci Všestary uhrazeny. Obdobně tak nastalo i v případě dříve uzavřených nájemních smluv.
Na výpůjčku nemovité věci byl dne 30.5.2023 zveřejněn záměr obce, po uplynutí lhůty 15 dní může být o výpůjčce zastupitelstvem rozhodnuto (lhůta uplynula 14.5.2023). ŘSD k žádosti o výpůjčku pozemků přiložilo návrh smlouvy o výpůjčce Čís. smlouvy: D35/Sa-Pl/SM/23/3, ve kterém je zahrnuta i úhrada kácených dřevin.
Z výměry k záboru je v současnosti propachtováno 1039 m2 tj. 0,1039 ha *6 000 Kč/ha = cca 600 Kč/rok. Ztráta z pachtu je při výpůjčce pro realizaci veřejně prospěšné stavby zcela zanedbatelná.
8.2 Prodej a směna pozemků |
Prodej pozemku Rosnice
Po dokončení stavby na p.č. 38/2 v k.ú Rosnice byl u čp. 39 (majitel ***) zaměřen stávající stav skutečného umístění plotu. Ze zaměření vyplývá, že v minulosti (ještě před koupí pozemku paní Květenskou) došlo k připlocení 9 m2 z p.č. 540, který je v majetku obce. Geometrickým plánem č247-239/2021 byl vyčleněn pozemek p.č. 540/2. Majitel čp. 39 navrhuje odkoupení tohoto pozemku za cenu obvyklou.
Pro stanovení ceny obvyklé lze vycházet z ocenění pozemku 309/20 v k.ú. Rozběřice, kde došlo taktéž k narovnání vlastnických vztahů prodejem připloceného pozemku o velikosti 59 m2 za kupní cenu 28.347,11 Kč = 480,- Kč/m2 (zaokrouhleno)
V případě pozemku o velikosti 9m2 by se jednalo o kupní cenu 4.320 Kč. Úhrada za případné vypracování znaleckého posudku by převyšovala cenu pozemku samotného.
Na prodej pozemku je nutno vyhlásit záměr obce.
Směna pozemků pro areál SOKOLOVNA
V areálu sokolovny ve Všestarech (rozvojová plocha V-Z5, občanská vybavenost - tělovýchovná zařízení) chybí obci získat do vlastnictví pozemky poslední pozemky. Na žádost o prodej pozemků v areálu sokolovny p.č. 256/2 (sportoviště 2425 m2) a 262/2 (vodní koryto 167 m2) připouští vlastník *** směnu za pozemky stejného typu (propachtovaná zemědělská půda) a hodnoty. Na pozemky Ing. Nováka byl zpracován znalecký posudek s určením ceny zjištěné podle vyhlášky (cenu tržní nelze stanovit, není pro plochu sportoviště srovnání) s rozdělením ceny za pozemky a za porost. Obec má k dispozici zemědělské pozemky v extravilánu, zjištění jejich ceny podle vyhlášky bylo provedeno ve stejnou dobu, jako ocenění ploch v lokalitě V-Z5.
Princip návrhu směny:
Výnosová cena pozemků v areálu SOKOLVNA (odhadní cena + pachtovné za 20 let) = 767.581 Kč. Tomu odpovídá plocha pole v extravilánu (odhadní cena /m2 + pachtovné za 20 let) o výměře 1,3980 ha.
Návrh na pořízení pozemků v areálu SOKOLOVNA:
Konkrétní pozemky bude nutno vytipovat a odsouhlasit s druhou stranou směny - ***, následně vyhlásit záměr a směnu poté schválit v zastupitelstvu (patrně na zasedání v září 2023).
8.3 Nabídka pozemků UZSVM |
ÚZSVM nabízí k převodu nepotřebný majetek - pozemky v k.ú.
9.1 Cukrárna čp. 53 Všestary |
Na pronájem nebytových prostor v objektu čp. 53 Všestary byl v souladu s usnesením zastupitelstva č. 13/5/2023/Z vyhlášen dne 26.5.2023 záměr obce s minimálním nabízeným nájemným ve výši 5.000 Kč bez energií. Termín pro podání žádostí končí dne 12.června 2023 ve 12,00 hodin.
Do ukončení lhůty pro podání nabídek byla doručena jedna obálka. Nabídka paní *** splnila všechny požadavky vypsaného záměru.
9.2 Prodejna Rozběřice |
O dočasný pronájem prodejny Rozběřice projevil SO ČSCH EXOTÁŘI VÝCHODNÍCH ČECH, zastoupený prostřednictvím p. Jiřího Vojtěcha - předseda. Jedná se o neziskový spolek financovaný z vlastních příspěvků, brigádní činnosti.
Využití objektu předpokládají na 1/2 roku max na 1 rok pro výrobu klecového fondu. Hledají i prostory na uskladnění do budoucna, využili by prodejnu do doby demolice či přestavby. Nabízí podíl na údržbě střechy, úpravy okolního terénu. Zájem o pronájem / zapůjčení by rádi za úhradu energií. Schválení výpůjčky je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva, předcházet mu musí vyhlášení záměru obce
10 Žádosti o dary, dotace |
Čištění vody po zničení přehrady Kachovka.
Z Hradeckého venkova o.p.s. jsme obdrželi žádost o pomoc s odstraňování následků záplav:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,
určitě jste zaznamenali katastrofou spojenou s protržením hráze na přehradě na Ukrajině. Vzhledem k problémům, které s tím souvisejí, nás požádala paní Larisa Prodanets o pomoc. Do oblasti shánějí tablety na čištění vody. Pokud máte možnost přispět na účet, nebo zakoupit tablety, které jsou v příloze, tak Vám jejich jménem moc děkujeme. Jejich organizace Leader Projects vlastní transparentní účet 6143615309/0800, IČO: 142 93 498, na adrese Pražská třída 155 (areál ZVU), 500 04, Hradec Králové. Léky je možné doručit na tuto adresu, nebo k nám do kanceláře do Nechanic a my je předáme.
Vážíme si Vaší spolupráce a děkujeme
Hradecký venkov o.p.s.
Kancelář MAS: Husovo náměstí 83, 503 15 NECHANICE, Tel.: 720 988 767
11 Informace z rady obce, Různé |
Rada obce schválila rozpočtové opatření č. 4/2023 se změnami
§ | text | částka |
Inv. dotace ze SF - IROP, Multifunkční dílna ZŠ | 4 122 000,00 | |
2212 | Prodej porostů ŘSD | 35 030,00 |
Příjmy celkem | 4 157 030,00 |
§ | text | částka |
3113 | Příměstský tábor v době ředitelského volna | 20 000,00 |
3113 | přístavba multifunkční dílny ZŠ | 4 122 000,00 |
3412 | Sportovní zařízení v majetku obce | 215 000,00 |
3639 | Nákup pozemků | 73 820,00 |
6409 | Příspěvek sdružení místních samospráv | 7 050,00 |
3900 | Finanční dar - Český svaz včelařů | 5 000,00 |
Výdaje celkem | 4 422 870,00 |
Schodek ve výši 265 840 Kč je kryt zůstatkem na účtech a po rozpočtovém opatření č. 4/2023 je ve výši 5 562 711,38 Kč.
ZŠ a MŠ - veřejnoprávní kontrola
Rada obce projednala výsledek veřejnoprávní kontroly, která proběhla ve dnech 17.5.2023 – 22.5.2023 Jaroslav Meliš jako přizvaná osoba. Kontrola byla provedena namátkovým a výběrovým způsobem s ohledem na hladinu významnosti vykazovaných skutečností se závěry:
Rada obce jednala dále o bodech obsažených v programu zasedání zastupitelstva.
Monitorování sběrných míst
U sběrných hnízd u nádraží ČD a u sběrného dvora se v kontejnerech na tříděný odpad objevuje stále více netříděného odpadu. Místa je nanejvýš vhodné doplnit kamerovým systémem.
Poškozené stromy v parku u hřbitova
12 Úhrada faktur |
13 Závěr |
Starosta poděkoval zastupitelům za účast na zasedání a ve 20:53 hod zasedání ukončil.