Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 13 členů zastupitelstva města |
Omluveni: | Mgr. René Herodek, Libor Švec |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jana Murová |
Zapisovatel*: | Mgr. Barbara Solawová, Ing. Marek Michalica |
Ověřovatelé zápisu*: | Iveta Michnová Bc. Libor Růžička, MBA |
1 Zahájení |
Starostka města informovala přítomné o tom, že bude pořizován audiovizuální záznam dnešního jednání zastupitelstva, který je pořizován za účelem pro pozdější vyhotovení zápisu, a že přítomní mají právo sdělit námitku proti takovému zpracování záznamu, ve smyslu čl. 21 odst. 1 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (tzv. GDPR).
Poté starostka města zahájila zasedání zastupitelstva města. Sdělila, že jednání bylo řádně vyhlášeno a svoláno v souladu se Čl. 3 jednacího řádu zastupitelstva města Město Albrechtice dne 21.06.2023. Dále konstatovala, že jednání je podle prezenční listiny přítomna nadpoloviční většina členů zastupitelstva města a jednání je tedy usnášeníschopné.
Zahájení v 8:05 hodin. Při zahájení přítomno 13 členů zastupitelstva města (nepřítomen byl pan Herodek a pan Švec).
2 Schválení programu |
Starostka města přednesla navržený program jednání 6. zasedání zastupitelstva města.
V podkladech je přiložena žádost zastupitele Ing. Zdeňka Veselého, podle níž je v programu bod 14.
V podkladech je žádost občanů města o projednání záležitostí, podle níž je v programu bod 15.
1. Zahájení
2. Schválení programu
3. Určení zapisovatele, volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu a zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
3.1. Určení zapisovatele
3.2. Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu
3.3. Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
4. Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města
5. Odpovědi na obdržené dotazy občanů
6. Finanční
6.1. Závěrečný účet za rok 2022 a zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření za rok 2022
6.2. Účetní závěrka za rok 2022
6.3. Rozpočtové opatření, na vědomí č. 5/2023, ke schválení č. 6/2023, 7/2023, 8/2023, 9/2023
6.4. Finanční dar na stavbu domovní ČOV
6.5. Přijetí dotací
6.6. Odmítnutí dědictví nepatrné hodnoty
7. Přehled hospodaření města v oblasti kabelové televize a internetu
8. Smlouva o zpětném odběru a zařazení místa zpětného odběru do obecního systému OH
9. PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚSTA ALBRECHTICE 2023–2030
10. Pozemky
10.1. Bezúplatný převod pozemku p.č. 2165/7, k.ú. Hynčice u Krnova, do majetku města
10.2. Bezúplatný převod pozemku p.č. 780, k.ú. Město Albrechtice
10.3. Bezúplatný převod pozemků od Státního pozemkového úřadu
10.4. Smlouva o uzavření budoucí smlouvy darovací č. BR/46/i/2023/HH
11. Změny názvů autobusových zastávek ve směru z Města Albrechtic do Hynčic
12. Informace o podaných žádostech o dotace
13. Veřejná omluva zastupitele Ing. Zdeňka Veselého
14. Návrhy zastupitele Ing. Zdeňka Veselého k projednání, Diskuze s občany a různé, Informace z jednání rady města, Jednací řád zastupitelstva města, Zápis z jednání zastupitelstva města
15. Záležitosti, jejichž projednání požadují občané města, Svoz a likvidace komunálních odpadů po 1.8.2023, Urbanistická studie náměstí, Problematika městského turistického okruhu
a dotázala se, zda má někdo ze zastupitelů návrh na změnu programu.
Zastupitelka Zuzana Juráňová navrhla změnu programu, jehož navrhovanou podobu rozdal zastupitel Zdeněk Veselý ve formě výtisku všem zastupitelům. Následně zastupitelka Zuzana Juráňová navrženou změnu programu přednesla.
Zastupitel Zdeněk Veselý navrhl vyřadit bod 13. Veřejná omluva zastupitele Ing. Zdeňka Veselého.
Starostka města navrhla vyřadit bod 7. Přehled hospodaření města v oblasti kabelové televize a internetu.
Starostka města navrhla vyřadit bod 14. Návrhy zastupitele Ing. Zdeňka Veselého k projednání z programu tohoto a následujících zasedání zastupitelstva v tomto roce.
Starostka města nechala hlasovat o návrhu Zuzany Juráňové na změnu programu, dle přílohy.
Starostka města nechala hlasovat o návrhu zastupitele Zdeňka Veselého vyřadit bod 13. Veřejná omluva zastupitele Ing. Zdeňka Veselého.
Starostka města nechala hlasovat o vyřazení bodu 7. Přehled hospodaření města v oblasti kabelové televize a internetu.
Starostka města nechala hlasovat vyřazení bodu 14. Návrhy zastupitele Ing. Zdeňka Veselého k projednání z programu tohoto a následujících zasedání zastupitelstva v tomto roce.
Starostka města nechala hlasovat o schválení upraveného programu.
Starostka města vyhlásila přestávku, od 8:25 do 8:39.
Starostka města chtěla pokračovat v zasedání, Zdeněk Veselý se vyslovil, že oni nesouhlasí. Starostka města nechala hlasovat o pokračování zasedání zastupitelstva.
Starostka města navrhla, aby se zasedání zastupitelstva konalo do 14 hodin. Body, které nebudou projednány budou zařazeny na program následujícího zasedání zastupitelstva.
3.1 Určení zapisovatele |
Starostka města určila zapisovatelem tohoto zasedání zastupitelstva města Barbaru Solawovou a Marka Michalicu.
3.2 Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu |
Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu.
Starostka města navrhla návrhovou komisi ve složení pp. Helena Boglis, Zuzana Juráňová, Petr Křištof a za ověřovatele zápisu pp. Ivetu Michnovou a Libora Růžičku. Bylo ověřeno, zda navržení zastupitelé souhlasí.
Zuzana Juráňová nesouhlasila se svým navržením do návrhové komise. Starostka města navrhla do návrhové komise Jaroslava Hýžu; ten souhlasil.
3.3 Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva |
Starostka města přednesla zprávu o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva města.
4 Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města |
Ověřovateli zápisu 5. veřejného zasedání zastupitelstva města konaného dne 26.04.2023 byli zvoleni pp. Jaroslav Hýža a Petr Křištof.
Ověřovatelé neměli k zápisu připomínky. Nikdo z členů zastupitelstva města nepodal námitku proti zápisu.
5 Odpovědi na zaslané dotazy občanů |
Budou zodpovězeny dotazy občanů zaslané ve lhůtě podle jednacího řádu zastupitelstva do sedmi dnů před zasedáním zastupitelstva.
1. Proč nebyly několik měsíců funkční hodiny na kostele, které jsou v majetku města, jak město zajistilo opravu hodin, kdo hodiny opravil a jakou částku za opravu město zaplatilo?
Starostka uvedla, že hodiny nejsou v majetku města, dále uvedla, že ačkoliv jsou hodiny uvedeny na inventární kartě, tak tato karta nezakládá právo vlastnit jakýkoliv majetek. Starostka podotkla, že hodiny patří tomu, komu patří kostel. Starostka uvedla, že dle sdělení pana faráře byly hodiny na kostele zastaveny na žádost pana Veselého, a to v rámci předvolebního boje. Starostka se poté dotázala pana Veselého, zda je toto tvrzení pravdivé, načež pan Veselý uvedl, že nikoliv. Starostka dále uvedla, že hodiny nebyly opraveny, ale byly zapnuty, což město nestálo žádnou částku.
Pan Veselý a paní Juráňová nesouhlasí s tvrzením, že hodiny nejsou majetkem města.
2. Město poskytlo informaci o počtu přípojek k internetu a internetové televize, v seznamu uvedlo přípojky za 238 Kč, 199 Kč, 557 Kč, 458 Kč a 258 Kč. Tyto částky neodpovídají balíčkům uvedeným na stránkách města, o jaké platby a za co se jedná?
Starostka uvedla, že dnes nabízí město službu Sledování TV. V minulosti nabízelo město dvě internetové televize - Sledování TV, Lepší TV. O nabídku společnosti Lepší TV nebyl příliš zájem, proto se nyní tato společnost už nevyužívá, avšak smlouvy do konce roku zůstávají.
Paní Juráňová se odkázala na zaslané materiály týkající se internetu a dotázala se pana Růžičky na rozpor v počtu uživatelů internetu a počtu financí.
Pan Růžička objasnil zmíněný rozpor s tím, že se jedná o platící a dočasně neplatící klienty, kteří jsou rovněž zákazníky. Dočasně neplatícími jsou z důvodu rekonstrukce sítě a nestabilního internetu (toto představuje zhoršení kvality služeb).
Paní Juráňová a pan Veselý požadují pro příště uvedení informace, že se jedná o neplatící klienty.
3. Dotaz na pana Špalka - zda a kdy zaslal žádost Ing. Škrovové na doplnění projektové dokumentace Poutní hory, co v dokumentaci chybělo, jaká je odpověď Ing. Škrovové, kdy bude zahájena plánovaná a v rozpočtu schválená úprava na Poutní hoře.
Místostarosta Špalek uvedl, že žádost zaslal 22. května 2023 a 26. května se telefonicky spojil s Ing. Škrovovou, která dle slov pana Beneše uvedla, že bez ucelené smlouvy nelze na Poutní hoře nic realizovat. Místostarosta Špalek dále informoval, že na 11. července je naplánovaná schůzka se zástupci Lesů ČR (spolu s právníky) a o tomto tématu proběhnou jednání spolu se členy Rady města. Do té doby nelze na Poutní hoře nic realizovat.
Paní Juráňová se dotázala, zda bude tato položka převedena do rozpočtu v následujícím roce, načež starostka uvedla, že toto nelze zaručit.
Paní Juráňová vyjádřila obavy ze zániku Krtečkovy stezky, pokud nebude podepsána smlouva s Lesy ČR.
Pan Špalek reagoval na paní Juráňovou s tím, že Lesy ČR uvedly, že se o majetek (postavičky na stezce) budou starat a nechtěly převést tento majetek na město.
3. Proč ještě nezačala a kdy bude zahájena stavba chodníku Hynčice?
Starostka uvedla, že stavba bude zahájena po vydání stavebního povolení, které město očekává v průběhu července.
4. Jak to vypadá s chodníkem na Tyršově ulici? Je tento chodník zkolaudován? Případně jaké budou nezbytné stavební úpravy, které musí být na chodníku provedeny před jeho kolaudaci? Kolik budou tyto dodatečné úpravy město stát?
Starostka uvedla, že chodník není zkolaudován, dále uvedla, že pan Veselý podal žádost na odstranění stavby, a proto probíhá stavební řízení. Starostka uvedla, že byla nařízena oprava stavby ve dvou místech. Služby obce Město Albrechtice úpravy provedou bezplatně.
Pan Veselý nesouhlasí s tvrzením, že podal žádost o odstranění stavby, s čímž starostka nesouhlasí. Pan Veselý uvedl, že podal námitky na stavební úřad, který tyto námitky uznal.
Paní Metzlová připomněla, že jako členka rady upozorňovala na to, že chodník nebude v pořádku, a to ještě předtím než byl dokončen. Dále vyjádřila svou nespokojenost s veškerým postupem a jednáním ve věci chodník na Tyršově ulici.
5. Proč nebylo přihlédnuto k požadavkům zastupitelů na doplnění urbanistické studie náměstí? Paní Murová zaslala dne 25. 4. 2023 Ing. arch. Maternovi objednávku na opravu náměstí dle nabídky a zadání ze dne 19. 1. 2023 a dle požadavků vzešly z jednání ze dne 25. 10. 2022, a to zajištění příjezdu k provozovnám na ulici Úzká k prodejně Barvy laky. Návrh bude obsahovat úpravu dopravního režimu centrální plochy náměstí, řešení statické dopravy, následně návrh řešení veřejného prostranství, materiálové řešení a návrh sadových úprav. Realizace do 31. 12. 2023 a cena 108 900 Kč.
Starostka uvedla, že přišly požadavky od paní Juráňové a pana Juráně, které kopírovaly požadavky z jednání ze dne 25. 10., které byly zapracovány v nabídce ze dne 19. 1. Dále uvedla, že obsahovaly podnět na způsob zpracování studie, ovšem neobsahovaly nic víc, než to, co bylo v požadavcích na úpravu.
Paní Juráňová přednesla požadavky pro úpravu urbanistické studie náměstí.
Starostka reagovala s tím, že součástí objednávky je opětovné veřejné projednávání, dále zeleň, parkování a příjezd k jednotlivým prodejnám.
Pan Veselý souhlasí se slovy paní Juráňové.
6. Má město stavební povolení na autobusové nádraží?
Starostka uvedla, že nikoliv, načež se paní Juráňová dotázala, kdy bude a zda je zadána projektová dokumentace. Starostka uvedla, že dokumentace je zadána, ale nedokáže odpovědět, kdy bude povolení.
Pan Veselý se dotázal, proč bude nejprve opravována plocha parkoviště před prodejnou potravin, když poté bude znovu dělána přeložka vedoucí od autobusového nádraží na parkoviště. Dále vyjádřil názor, že stejně jako plocha parkoviště může být děláno také autobusové nádraží.
Tajemník Michalica uvedl, že stavební povolení na plochu parkoviště je platné a ve věci stavebního povolení na autobusové nádraží byla dána podmínka s tím, že ČEZ bude souhlasit v případě provedení přeložky.
Pan Veselý reagoval s dotazem, zda bude opraveno parkoviště, a poté, při provedení přeložky, bude znovu rozkopáno?
Tajemník Michalica uvedl, že město bude platit pouze přeložku v rámci autobusového nádraží.
Paní Juráňová je toho názoru, že by vedení mělo jednalo se skupinou ČEZ o urychlení přeložky.
7. Proč Rada města dne 18. 4. na jednání rady neschválila finanční nárok ve výši 3 000 Kč na podporu Mistrovství ČR mládeže do 8 let v šachu a proč Rada města na jednání rady města neschválila finanční příspěvek ve výši 2 000 Kč na krajské kolo soutěže mladých hasičů Plamen a kolo dorostu v požárním sportu?
Starostka uvedla, že jednání rady je neveřejné. Žádost členy rady nepřesvědčila, a proto jí nebylo vyhověno.
Paní Juráňová vyjádřila svou nespokojenost s tím, že nebyla poskytnuta dotace pro soutěž, v níž soutěží někteří místní občané. Dále vznesla dotaz týkající se individuálních dotací.
Paní Boglis uvedla, že individuální dotace slouží k podpoření akcí, které se konají v Městě Albrechticích.
O tomto tématu dále proběhla mezi zastupiteli diskuze.
8. Pořídí město pro letošní sezónu novou skluzavku na koupaliště?
Starostka uvedla, že nikoliv, a že tato položka není v rozpočtu města.
9. Radou města byl schválen pronájem vozu na svoz odpadu vč. řidiče. Jakou formou bude zajišťován svoz odpadu po ukončení smlouvy s firmou SMOLO? Pokud město uvažuje o svozu ve vlastní režii, prosím o informaci o očekávaných finančních nákladech na svoz odpadu, na uložení odpadu na skládce, na třídění a likvidaci odpadu na třídící lince v Jeseníku a o nákladech na mzdy zaměstnanců města spojených se svozem odpadu.
Starostka uvedla, že zakázka na pronájem svozového vozu stále probíhá. Bude ukončena začátkem července a následně budou projednávány jednotlivé nabídky. Toto bude v průběhu července řešit rada. Smlouva s firmou SMOLO končí 31. 7. a do té doby se musí zajistit třídění a likvidace odpadu.
Paní Juráňová vedla diskuzi se starostkou a dotazovala se na podrobnosti, způsob svozu odpadu ve městě a termíny svozu odpadu ve městě.
Paní Metzlová se dotázala, jak může potenciální firma vytvořit kalkulaci, když není dosud jasné, kam bude odpad odvážen. Starostka odpověděla, že skutečnost, že vozidlo bude zajíždět na jednotlivé skládky bude součástí placených motohodin. Dobu strávenou na cestě cestou na skládku bude mít hrazenou objednatelem.
Paní Juráňová vznesla pár dalších dotazů, načež starostka odkázala paní Juráňovou s těmito dotazy na pověřeného vedoucího sběrného dvora pana Bočka.
Paní Juráňová uvedla, že chce jako občan vědět, kolik stojí svoz odpadu dnes a kolik bude stát od 1. 8. 2023. Dále vznesla požadavek na kalkulaci svozu bioodpadu, plastu a papíru.
Proběhla diskuze mezi zastupiteli o výpočtu kalkulace svozu bioodpadu, plastu, papíru.
6.1 Závěrečný účet za rok 2022 a zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření za rok 2022 |
V 09.52 hodin se z další účasti na zasedání omluvil zastupitel Marek Juráň, zasedání pokračuje se dvanácti přítomnými členy.
Pan Veselý upozornil na chybu v programu jednání.
Dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů §17 po skončení kalendářního roku se údaje o ročním hospodaření územního samosprávného celku zpracovávají do závěrečného účtu.
V závěrečném účtu jsou obsaženy údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů v plném členění podle rozpočtové skladby, údaje o hospodaření s majetkem a o dalších finančních operacích, včetně tvorby a použití fondů, hospodaření zřízených a založených právnických osob.
Součásti závěrečného účtu je vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, rozpočtům kraje. Obce jsou povinny dát si přezkoumat své hospodaření za uplynulý kalendářní rok.
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je součástí závěrečného účtu při jeho projednávání.
Závěrečný účet za rok 2022 byl zpracován v požadovaném rozsahu a byl dle výše uvedeného zákona zveřejněn na úřední desce dne 12. 6. 2023 (má být nejméně 15 dnů před projednáváním tj do 28.6.2023 na ZM.)
Finanční odbor předkládá k projednání závěrečný účet za rok 2022 radě města k doporučení ke schválení v zastupitelstvu města. Slova se ujal vedoucí finančního odboru pan Vaňhara.
Zákon 250/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů – citace § 17
§ 17
Závěrečný účet
(1) Po skončení kalendářního roku se údaje o ročním hospodaření územního samosprávného celku a svazku obcí souhrnně zpracovávají do závěrečného účtu.
(2) V závěrečném účtu jsou obsaženy údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů v plném členění podle rozpočtové skladby, údaje o hospodaření s majetkem a o dalších finančních operacích, včetně tvorby a použití peněžních fondů v tak podrobném členění a obsahu, aby bylo možné zhodnotit finanční hospodaření územního samosprávného celku nebo svazku obcí a jimi zřízených nebo založených právnických osob.
(3) Součástí závěrečného účtu je vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, rozpočtům krajů, obcí, státním fondům, Národnímu fondu a jiným rozpočtům a k hospodaření dalších osob. +)
(4) Územní samosprávný celek a svazek obcí jsou povinny dát si přezkoumat své hospodaření za uplynulý kalendářní rok. 11) Přezkoumání hospodaření upravuje zvláštní právní předpis. 11b)
(5) Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je součástí závěrečného účtu při jeho projednávání v orgánech územního samosprávného celku a svazku obcí.
(6) Územní samosprávný celek zveřejní návrh svého závěrečného účtu včetně zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření 21) po dobu nejméně 15 dnů přede dnem jeho projednávání na zasedání zastupitelstva územního samosprávného celku 10) na své úřední desce a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Na úřední desce může být návrh závěrečného účtu zveřejněn v užším rozsahu, který obsahuje alespoň údaje o plnění příjmů a výdajů rozpočtu v třídění podle nejvyšších jednotek druhového třídění rozpočtové skladby a závěr zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření. Způsobem umožňujícím dálkový přístup se zveřejňuje úplné znění návrhu závěrečného účtu včetně celé zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření. Připomínky k návrhu závěrečného účtu mohou občané příslušného územního samosprávného celku uplatnit písemně ve lhůtě stanovené při jeho zveřejnění, nebo ústně při jeho projednávání na zasedání zastupitelstva.
(7) Projednání závěrečného účtu se uzavírá vyjádřením
a) souhlasu s celoročním hospodařením, a to bez výhrad, nebo
b) souhlasu s výhradami, na základě, nichž přijme územní samosprávný celek a svazek obcí opatření potřebná k nápravě zjištěných chyb a nedostatků; přitom vyvodí závěry vůči osobám, které svým jednáním způsobily územnímu samosprávnému celku nebo svazku obcí škodu.
Zákon 128/2000 Sb. Zákon o obcích – znění § 43
§ 43
Závěrečný účet spolu se zprávou o výsledcích přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok projedná zastupitelstvo obce do 30. června následujícího roku a přijme opatření k nápravě nedostatků.
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření města Město Albrechtice za rok 2022.
A. Závěr
A.1 Při přezkoumání hospodaření dle § 2 a § 3 zákona č. 420/2004 Sb. za rok 2022
v porušení povinností nebo překročení působnosti územního celku stanovených zvláštními právními předpisy
Přílohy: závěrečný účet za rok 2022
závěrečný účet za rok 2022 rozborová část
zpráva o výsledku přezkoumání za rok 2022
výkaz FIN 2022
Pan Veselý požádal o to, aby nezodpovězené dotazy byly dodatečně poslány všem zastupitelům.
Paní Juráňová požádala pro příště uspořádat veřejné zasedání, kde by byl projednán závěrečný účet a např. kabelová televize a internet.
Dále bylo zodpovězeno na dotazy zastupitelů.
Paní Juráňová vznesla dotaz, jak a dle čeho jsou rozdělovány platy zaměstnanců. Další dotaz paní Juráňové se týkal položky komunální služby a uzemní rozvoj jinde nezařazené, pan Vaňhara uvedl, o které investice se jedná.
Další dotaz paní Juráňové se týkal svozu odpadu, proběhla diskuze paní Juráňové a pana Vaňhary o některých položkách. Paní Juráňová opět požádala o výpočet ceny svozu bioodpadu, plastu a papíru a provozu sběrného dvora.
Pan Veselý se dotázal, proč došlo k nárůstu nákladů v položce týkající se mateřské školy. Pan Vaňhara reagoval s tím, že vlivem zvýšených cen energií požádala MŠ o navýšení příspěvku o 500 tisíc, který byl rozpočtovým opatřením schválen. Uvedl, že ZŠ měla zafixované ceny energií, kdežto MŠ nikoliv.
Pan Veselý vznesl dotaz k další položce, u které cena vzrostla o 3 miliony a dotázal se, o co přesně šlo. Pan Vaňhara odpověděl, že se jednalo o dokončení přeložky elektrického vedení a dokončení rekonstrukce zámku Linhartovy, dále uvedl, že částka byla navýšena a schválena rozpočtovým opatřením.
Mezi zastupiteli proběhla diskuze týkající se rozhlasu, televize, internetu, investicích v této činnosti.
Pan Veselý se dotázal starostky, zda se odepisuje síť v Hynčicích a síť v Linhartovech. Starostka uvedla, že síť v Hynčicích ano, síť v Linhartovech nikoliv.
Pan Veselý je toho názoru, že předložené podklady o hospodaření internetu a kabelové televize jsou nesrozumitelné, proti čemuž se ohradil pan Růžička a uvedl, že veškerá uvedená čísla sedí.
Pan Veselý vznesl dotaz týkající se položky stavby. Dále uvedl, že plánovaná částka se liší od skutečné a dotázal se, čeho se to týkalo. Pan Vaňhara uvedl, že se jednalo o projektové dokumentace na rekonstrukci koupaliště a projektové dokumentace na atletický stadion. Paní Juráňová apeluje na vedení, aby spíše než atletický stadion za 60 - 70 milionů město vybudovalo stadion pro děti ze ZŠ za 7 - 10 milionů.
Pan Veselý vznesl dotaz k položce stroje a zařízení a uvedl, že položka byla překročena o 170% a dotázal se, o co se jedná. Pan Vaňhara uvedl, že se jednalo o nákup návěsu a nákup příkopového ramena.
Pan Veselý položil několik dalších dotazů týkajících se některých položek a následně starostka zahájila hlasování.
V průběhu odpovědí na dotazy zastupitelů opustil dočasně jednací místnost zastupitel Petr Křištof, zasedání pokračuje s jedenácti přítomnými členy.
Paní Juráňová přednesla návrh na usnesení, o němž starostka následně nechala hlasovat.
Pan Veselý přednesl návrh na usnesení, o němž následně starostka nechala hlasovat.
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
6.2 Účetní závěrka za rok 2022 |
Povinnost schvalovat účetní závěrku je vymezena zákonem č. 239/2012 Sb., kterým se mění zejména zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), oba v platném znění.
Účetní závěrku vybraných účetních jednotek, mezi které patří i obce, dle § 1 odst. 3 zákona 563/1991 Sb., o účetnictví, schvaluje zastupitelstvo obce.
Na základě schválené směrnice ke schvalování účetní závěrky jsou předloženy zastupitelstvu města tyto podklady:
a seznam majetku k vyřazení, zápis z likvidační komise
Výsledek hospodaření běžného účetního období je 10 061 065,25 Kč.
(jedná se o rozdíl nákladů a výnosů). Výsledek hospodaření z hlavní činnosti je zisk 9 686 344,70 Kč a z hospodářské činnosti zisk 374 720,55 Kč.
Nyní je zaúčtování na účtu 431 – Výsledek hospodaření ve schvalovacím řízení.
V rámci schválení účetní závěrky bude přeúčtován na účet 432 – Výsledek hospodaření předcházejících účetních období.
Případné dotazy k výkazům účetní závěrky Vám zodpovíme na finančním odboru v období před jednáním zastupitelstva.
6.3 Rozpočtové opatření na vědomí, ke schválení |
Změna rozpočtu města Město Albrechtice roku 2023 - rozpočtové opatření č. 5/2023 - na vědomí
Usnesením 23/11R/14 Rada města Město Albrechtice schválila změnu rozpočtu Města Město Albrechtice roku 2023 - rozpočtové opatření č. 5/2023 dle § 16 odst. 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, kdy příjmy se zvyšují o 620 000,- Kč, výdaje se zvyšují o 750 000,- Kč a třída 8 financování se zvyšuje o 130 000,- Kč.
Na základě změn v příjmech a výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 6/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů i financování.
V příjmové oblasti dochází k zapojení přijatých dotací pro jednotku sboru dobrovolných hasičů na zabezpečení akceschopnosti jednotky obce kat. JPO II a na dofinancování akceschopnosti jednotky sboru dobrovolných hasičů, dále zapojení dotace na Obnovu, zajištění a výchovu lesních porostů do 40 let a na pokračování restaurování fresek obřadního sálu Zámku Linhartovy. Dále dochází k zapojení předpokládaných vyšších příjmů z prodeje zboží a ze vstupného na Zámku Linhartovy.
Ve výdajové oblasti dochází k zapojení přijatých dotací na obnovu, zajištění a výchovu lesních porostů do 40 let, na restaurování fresek, na zabezpečení akceschopnosti SDH obce kat. JPO II a na dofinancování akceschopnosti SDH. Dále dochází k navýšení výdajů na nákup turistického zboží určeného k prodeji v Infokavárně a na příspěvek na provoz Infokavárny, dále k navýšení výdajů Zámku Linhartovy na nákup turistického zboží a na nákup materiálu a k navýšení výdajů koupaliště. Rovněž v rámci výdajového rozpočtu dochází k přesunům mezi paragrafy u realizace Spolkového zázemí hřiště v Hynčicích a na realizaci rekonstrukce budovy Celní na sociální bydlení. Nesoulad mezi příjmy a výdaji je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Pan Veselý se dotázal na položku bytové hospodářství a důvod nárůstu. Starostka odpověděla, že se jedná o byty na ulici Celní 20 a uvedla, že důvodem zvýšení je ukončení jedné soutěže a zahájení nové, a to za co nejnižší cenu. Starostka dále uvedla, že žádost o dotaci je podaná (jedná se o dotaci kolem 6 milionů).
Paní Juráňová vyjádřila nesouhlas s takovýmto navýšením a dále se dotázala na informaci ohledně dofinancování katovny. Starostka uvedla, že v průběhu zimy proběhla v katovně rekonstrukce sociálního zázemí a plánuje se oprava fasády na katovně.
Paní Juráňová se dotázala na položku provoz infocentra. Pan Vaňhara uvedl, že s provozovatelem infocentra byla uzavřena nájemní smlouva a smlouva o provozu infocentra, kdy provozovatel zajišťuje prodej turistického zboží, půjčování elektrokol, provoz veřejných toalet. Další dotaz paní Juráňové se týkal vydlážděného prostoru před infokavárnou, starostka uvedla, že tento prostor platilo město. Paní Juráňová se dotázala, proč město dotuje provoz pasivního infocentra. Starostka odpověděla, že finanční odměnu dostává provozovatel za veškeré činnosti, které provádí, a které souvisí s provozem infocentra, půjčovny elektrokol, provozem veřejných toalet atd.
Starostka zahájila hlasování.
Změna rozpočtu města Město Albrechtice roku 2023 - rozpočtové opatření č. 7/2023
Na základě změn v příjmech a výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 7/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů i financování.
V příjmové oblasti dochází k zapojení přijaté dotace na „Zvelebení okolí Základní školy Město Albrechtice“.
Ve výdajové oblasti dochází k navýšení rozpočtu na realizaci projektu "Zvelebení okolí Základní školy Město Albrechtice". Nesoulad mezi příjmy a výdaji je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Paní Juráňová vyjádřila názor, že 7,5 milionů na zvelebení Základní školy je obrovská částka, a proto apeluje na to, aby byli občané informováni o všem, co se týče zvelebení okolí ZŠ. Starostka uvedla, že informace o projektové dokumentaci byly několikrát prezentovány ve zpravodaji. Dále uvedla, že dokumentace vyšla z požadavků ZŠ.
Paní Juráňová a pan Veselý chtějí vědět, proč došlo k navýšení rozpočtu na realizaci projektu "Zvelebení okolí ZŠ" ze 4 milionů na 7,5 milionů, načež starostka uvedla, že na toto nyní nedokáže odpovědět.
Starostka zahájila hlasování.
Změna rozpočtu města Město Albrechtice roku 2023 - rozpočtové opatření č. 8/2023
Na základě změn v příjmech a výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 8/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů i financování.
V příjmové oblasti dochází k zapojení přijaté dotace na "Herní zázemí v parku B. Smetany 2023".
Ve výdajové oblasti dochází k navýšení rozpočtu na realizaci projektu "Herní zázemí v parku B. Smetany 2023". Nesoulad mezi příjmy a výdaji je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Paní Juráňová se dotázala na podrobnosti nově plánovaného horního dětského hřiště v parku, starostka odpověděla.
Pan Veselý požádal o prodloužení doby pro přihlášení do veřejných zakázek o jeden týden.
Paní Juráňová vyjádřila názor, že jí jako zastupitelce je poskytnuto málo informací pro to, aby mohla hlasovat a dotázala se na podrobnosti této projektové dokumentace. Starostka uvedla, že dokumentace obsahuje herní prvky, zpevněnou plochu, posilovací stroje, lavičky.
Starostka zahájila hlasování.
Při hlasování nebyl přítomen Zdeněk Veselý, hlasovalo deset zastupitelů.
Změna rozpočtu města Město Albrechtice roku 2023 - rozpočtové opatření č. 9/2023
Na základě změn v příjmech a výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 9/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti výdajů i financování.
Ve výdajové oblasti dochází k navýšení příspěvku na provoz příspěvkové organizace Základní škola Město Albrechtice určené na příspěvek – finanční dar pro žáky základní školy na úhradu potřeb spojených se vzděláváním. Zvýšený výdaj je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Pan Veselý se dotázal, zda se toto týká pouze dětí z Města Albrechtic. Starostka uvedla, že ano, a že se jedná o iniciativu města.
Starostka zahájila hlasování.
6.4 Finanční dar na stavbu domovní ČOV |
1. Poskytnutí finančního daru na výstavbu ČOV panu ***
- žadatel ***
- napojení nemovitosti - RD Město Albrechtice Polní *** (ve spoluvlastnictví SJM žadatele)
- žádost podána žadatelem 16.6.2023
- podle pravidel pro poskytnutí finančního daru lze vyhovět
2.Poskytnutí finančního daru na výstavbu ČOV paní ***
- žadatel ***
- napojení nemovitosti - RD Opavice *** (ve spoluvlastnictví SJM žadatele)
- žádost podána žadatelem 19.6.2023
- podle pravidel pro poskytnutí finančního daru lze vyhovět
Místostarosta Martin Špalek oznámil, že je v projednávané záležitosti ve střetu zájmů, a že bude hlasovat. Starostka zahájila hlasování.
6.5 Přijetí dotací |
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje na 12. zasedání dne 8. 6. 2023 usnesením číslo 12/1217 rozhodlo o poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu "Program obnovy památek nadregionálního významu v Moravskoslezském kraji v letech 2023 a 2024“ ve výši 800.000,- Kč na realizaci projektu Restaurování fresek v obřadním sálu Zámku Linhartovy.
Rada města Město Albrechtice doporučila zastupitelstvu dotaci přijmout.
Starostka zahájila hlasování.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje na 12. zasedání dne 8. 6. 2023 usnesením číslo 12/1255 rozhodlo o poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu "Podpora obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2022“ v dotačním titulu 1. Dotační titul 1 - investiční dotace pro obce do 5.000 obyvatel a obce, které se zúčastnily krajského kola soutěže Vesnice roku 2022 (obec Baška, obec Moravice, obec Ostravice, obec Sviadnov, obec Třemešná, obec Závada, obec Žabeň) ve výši 400.000,- Kč na realizaci projektu Herní zázemí v Parku B. Smetany.
Rada města Město Albrechtice doporučila zastupitelstvu dotaci přijmout.
Starostka zahájila hlasování.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje na 12. zasedání dne 8. 6. 2023 usnesením číslo 12/1261 rozhodlo o poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu "Podpora znevýhodněných oblastí Moravskoslezského kraje 2023“ ve výši 3.000.000 ,- Kč na realizaci projektu Zvelebení okolí Základní školy Město Albrechtice.
Rada města Město Albrechtice doporučila zastupitelstvu dotaci přijmout.
Starostka zahájila hlasování.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje rozhodlo dne 08.06.2023 usnesením č. 12/1205 o poskytnutí účelově určené neinvestiční dotace ve výši 50.000,- Kč z rozpočtu Moravskoslezského kraje k dofinancování nákladů na zabezpečení akceschopnosti jednotky sboru dobrovolných hasičů města Město Albrechtice kategorie JPO II.
Rada města Město Albrechtice doporučila zastupitelstvu dotaci přijmout.
Starostka zahájila hlasování.
6.6 Odmítnutí dědictví nepatrné hodnoty |
Město Město Albrechtice ze zákona zajišťuje vypravování pohřbů osob, které zemřely na území Města Albrechtic a o jejichž pohřeb se nikdo nepostará.
Tyto náklady jsou nám hrazeny z dědictví. Pokud v dědictví nejsou finanční prostředky nebo tyto finanční prostředky pokryjí jen část výdajů, proplácí nám toto Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. MMR náklady na vypravení pohřbu proplatí také v případě, že je dědictví zastaveno z důvodu nepatrné hodnoty dědictví a neprobíhá tak klasické dědické řízení.
Nyní jsme byli osloveni notářkou JUDr. Ivetou Vankátovou, ohledně dědictví po p. Miroslavu Kučerákovi. Předmětem dědictví nepatrné hodnoty po zemřelém, je spoluvlastnický podíl 1/108 na nemovitosti: pozemek p.č. 159 – zastavěná plocha a nádvoří v k.ú. Velká Bystřice (katastrální pracoviště Olomouc). Součástí pozemku je budova č.p. 177, LV 486. Hodnota předmětného podílu na nemovitosti dle sdělení notářky nepřesahuje 10 000,- Kč.
Předmětná nemovitost má více vlastníků a je zatížena několika exekucemi. Dle přiložených fotografií je v havarijním stavu a neobývaná. Tato informace byla ověřena telefonicky na Měú Velká Bystřice. Přílohou je také výpis z katastru nemovitostí.
V případě odmítnutí nabytí předmětné nemovitosti je možné, že ministerstvo nám odmítne zaplatit výdaje spojené s vypravením pohřbu ve výši 12 000,- Kč, jelikož jsme majetek nepatrné hodnoty (dědictví) odmítli přijmout a tato pohledávka se bude muset odepsat.
Starostka zahájila hlasování.
Přestávka 10 minut
Během přestávky se vrátil zastupitel Petr Křištof, zasedání pokračuje se dvanácti přítomnými členy.
7 Smlouva o zpětném odběru a zařazení místa zpětného odběru do obecního systému OH |
Schválení nové smlouvy o spolupráci při zajištění zpětného odběru a zařazení místa zpětného odběru do obecního systému OH č OS202320000087 s EKO-KOM a.s.
- nová smlouva, která nahradí smlouvu OS201420000253 z 12.5.2014 schválenou usnesením 33. ZM č. 14/33/711 dne 23.4.2014
- důvodem jsou přijaté nové zákony o odpadech, obalech, směrnice o omezení dopadu některých plastových výrobků na ŽP, a další předpisy v oblasti životního prostředí a odpadového hospodářství.
Starostka zahájila hlasování.
Při hlasování nebyl přítomen zastupitel Libor Růžička, hlasovalo 11 zastupitelů.
8 PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚSTA ALBRECHTICE 2023–2030 |
Město Město Albrechtice zadalo zpracování Plánu udržitelné městské mobility Města Albrechtic na období 2023 - 2030. Plán mobility je strategickým dokumentem a cílí na plánování a řízení dopravy ve městě s cílem zlepšit mobilitu obyvatel, snížit dopravní zatížení, zvýšit bezpečnost a podpořit udržitelnou dopravu. Tento dokument je vypracován s ohledem na dlouhodobé potřeby města a jeho okolí a je zároveň podkladem pro podání žádostí o dotaci.
Usnesením 23/13R/3b Rada města Město Albrechtice doporučila Zastupitelstvu města Město Albrechtice schválit PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚSTA ALBRECHTICE 2023–2030.
Paní Juráňová se zeptala na cenu, starostka uvedla cenu kolem 20 - 30 tisíc a uvedla, že město má plán objednaný přes agenturu Regionální rozvojová agentura jižní Moravy.
Starostka zahájila hlasování.
9.1 Prodej pozemku p.č. 181/9 a pozemku p.č. 181/10, k.ú. Piskořov |
Prodej pozemku p.č. 181/9 lesní pozemek, výměra 901 m2 a pozemku p.č. 181/10 lesní pozemek, výměra 206 m2, k.ú. Piskořov
- žadatel: Lesy ČR
- důvod: realizace stavby „VN a soustava přehrážek Pelhřimovy“
- záměr prodeje schválen usnesením 23/12R/3a dne 24.5.2023
- záměr prodeje zveřejněn na úřední desce od 6.6.2023 do 22.6.2023
- prodej realizován dle Směrnice 1/2023 Pravidla pro prodej nemovitých hmotných věcí ve vlastnictví města Město Albrechtice schválená usnesením 23/5Z/7 dne 26.4.2023
- cena, dle znaleckého posudku dle přílohy č. 8715-144/2023 vypracovaným znalcem Martinem Vehovským, IČ 63708701, se sídlem Na Kopci 158, 747 26 Rohov, 83.000,- Kč.
Starostka zahájila hlasování.
9.2 Bezúplatný převod pozemku p.č. 780, k.ú. Město Albrechtice |
Usnesením 23/14R/12 Rada města Město Albrechtice doporučuje Zastupitelstvu města Město Albrechtice schválení bezúplatného převodu pozemku p.č. 780, ostatní plocha, ostatní komunikace, k.ú. Město Albrechtice, výměra 4 203 m2, včetně tělesa komunikace z majetku Státního pozemkového úřadu, a to dle zákona č. 92/1991 Sb., zákon o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby ve znění pozdějších předpisů.
- jedná se o část ulice Zámecká, která tvoří celek s druhou částí, která je ve vlastnictví města.
Starostka zahájila hlasování.
9.3 Bezúplatný převod pozemků od Státního pozemkového úřadu |
Schválení bezúplatného převodu pozemků od Státního pozemkového úřadu
- pozemky vedené jako ostatní plochy, ostatní komunikace, které by mohly být převedeny po prokázání nároku bezúplatně na obec
- Rada města na své 15. schůzi dne 21.6.2023 doporučila zastupitelstvu města schválení bezúplatného převodu pozemků
k.ú. Burkvíz: ostatní plochy, ostatní komunikace: p.č. 24 - výměra 603 m2‚ p.č. 123 - výměra 64 m2, p.č. 182 - výměra 3 198 m2, p.č. 225 - výměra 1499 m2
k.ú. Česká Ves u Města Albrechtic - ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č. 314 - výměra 995 m2, p.č. 1190/2 - výměra 265 m2, p.č. 1222 - výměra 1471 m2
k.ú. Dlouhá Voda, ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č. 741/1 - výměra 1760 m2, p.č. 743 - výměra 2805 m2, p.č. 748/1 - výměra 259 m2,
p.č. 749 - výměra 380 m2, p.č. 730 - výměra 2046 m2,
k.ú. Hynčice u Krnova - ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č. 2143/2 - výměra 340 m2, p.č. 2144/18 - výměra 318 m2, p.č. 2199 - výměra 665 m2,
p.č. 2214/1 - výměra 3377 m2, p.č. 2214/3 - výměra 3851 m2, p.č. 2214/4 - výměra 1441 m2,
p.č. 2222 - výměra 683 m2, p.č. 2282/1 - výměra 151 m2, p.č. 2294/3 - výměra 540 m2,
p.č. 2295 - výměra 119 m2, p.č. 2296/2 - výměra 2300 m2, p.č. 2300 - výměra 3069 m2,
p.č. 2304/1 - výměra 3069 m2, p.č. 2313/1 - výměra 1953 m2, p.č. 2365 - výměra 262 m2,
k.ú. Linhartovy: p.č. 324/1, ostatní plocha, ostatní komunikace, výměra 3977 m2
k.ú. Město Albrechtice – ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č. 405 - výměra 2877 m2, p.č. 412 - výměra 2239 m2, p.č. 780 - výměra 4203 m2,
p.č. 979 - výměra 917 m2, p.č. 1343/4 - výměra 95 m2, p.č. 1759/18 - výměra 875 m2,
p.č. 1760 - výměra 3461 m2, p.č. 1761 - výměra 238 m2, p.č. 1782/2 - výměra 56 m2,
p.č. 1880 - výměra 1328 m2, p.č. 1882 - výměra 2026 m2, p.č. 1890 - výměra 355 m2,
p.č. 1901 - výměra 1429 m2, p.č. 1905 - výměra 3507 m2, p.č. 1919/1 - výměra 461 m2,
p.č. 1927 - výměra 3734 m2, p.č. 1963 - výměra 637 m2, p.č. 2003 - výměra 263 m2,
p.č. 2023 - výměra 74 m2, p.č. 2074 - výměra 1430 m2, p.č. 2093 - výměra 6902 m2,
p.č. 2105 - výměra 2363 m2, p.č. 2199 - výměra 2928 m2
k.ú. Opavice – ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č.49 - výměra 114 m2, p.č. 78 - výměra 482 m2, p.č. 92 - výměra 1438 m2,
p.č. 113 - výměra 1462 m2, p.č. 182/1 - výměra 41 m2, p.č. 193 - výměra 2936 m2,
p.č. 199 - výměra 118 m2, p.č. 213 - výměra 3257 m2, p.č. 228 - výměra 3914 m2,
p.č. 323 - výměra 6790 m2, p.č. 241 - výměra 1723 m2, p.č. 250/1 - výměra 2557 m2,
p.č. 250/2 - výměra 38 m2, p.č. 270/1 - výměra 5001 m2
k.ú. Valštejn - p.č. 911, ostatní plocha, ostatní komunikace, výměra 271 m2
k.ú. Ztracená Voda - ostatní plochy, ostatní komunikace
p.č. 393 - výměra 1277 m2, p.č. 399 - výměra 1305 m2, p.č. 406 - výměra 3319 m2,
p.č. 414 - výměra 104 m2
Pan Veselý se dotázal, zda se jedná o pozemky, které by čekala v budoucnu nějaká investice. Starostka uvedla, že nikoliv, a že se jedná víceméně o pozemky bez komunikačního povrchu a polní cesty.
Starostka zahájila hlasování.
9.4 Smlouva o uzavření budoucí smlouvy darovací č. BR/46/i/2023/HH |
Schválení smlouvy o uzavření budoucí smlouvy darovací č. BR/46/i/2023/HH
- smlouva o budoucí darovací smlouvě na darování pozemku pod budoucí stavbou „II etapa chodník Hynčice, Město Albrechtice, podél silnice II/453, která bude realizována na pozemcích p.č. 2165/1 ostatní plocha, silnice, k.ú. Hynčice u Krnova a p.č. 2225/1, ostatní plocha, silnice, k.ú. Město Albrechtice
- smlouva byla schválena usnesením zastupitelstva kraje č. 12/1226 dne 8.6.2023
10 Změny názvů autobusových zastávek ve směru z Města Albrechtic do Hynčic |
Starostka předala slovo místostarostovi Špalkovi.
Na trase autobusových spojů ve směru z Města Albrechtic do Hynčic jsou zastaralé názvy autobusových zastávek podle objektů, které byly zrušeny před více než třiceti lety a některé před padesáti lety. Občané ale zastávky nazývají jinak, než je uvedeno v jízdních řádech a dochází tak k omylům při jízdě autobusem. Po konzultaci s některými občany Hynčic, převážně staršího věku, se navrhly nové názvy autobusových zastávek, které vyjadřují aktuálnost nebo tradičnost.
Usnesením 23/14R/14 Rada města Město Albrechtice doporučila Zastupitelstvu města schválit změny názvů autobusových zastávek ve směru z Města Albrechtic do Hynčic dle návrhu.
Návrh změny:
Město Albrechtice, kulturní dům ------ Město Albrechtice, Pod Lipami
Město Albrechtice, Hynčice, lesní závod ------ Město Albrechtice, Hynčice, U rybníčku
Město Albrechtice, Hynčice, restaurace ------ Město Albrechtice, Hynčice, střed
Město Albrechtice, Hynčice, pošta ------ Město Albrechtice, Hynčice, rozc. Valštejn
Město Albrechtice, Hynčice, rozc. Dl. Voda (nezměněno)
Starostka zahájila hlasování.
11 Informace o podaných žádostech o dotace |
Byla podána žádost o dotaci na stavbu Chodníku Hynčice z IROP.
Byla podána žádost o dotaci na opravu Tyršovy ulice z MMR.
12 Veřejná omluva zastupitele Ing. Zdeňka Veselého |
Proběhla diskuze a výměna názorů mezi zastupiteli.
Pan Veselý odmítl komentovat tento bod, o kterém s panem Veselým vedl převážně diskuzi pan Růžička. Do diskuze se zapojila starostka, paní Juráňová, paní Michnová, paní Metzlová a občan ***. Pan Růžička požádal o odpověď na otázku: proč pan Veselý veřejně lže zastupitelům a občanům města, proč maří soudní rozhodnutí a proč jsou na něj uvalovány exekuce. Následně proběhla další výměna názorů mezi zastupiteli.
13 Záležitosti, jejichž projednání požadují občané města |
Svoz a likvidace komunálních odpadů po 1.8.2023
Urbanistická studie náměstí
Problematika městského turistického okruhu
Paní Michnová je toho názoru, že všechny tyto body již byly projednány.
Paní Juráňová upozornila, že pokud body navržené občany zastupitelstvo neprojedná, bude porušen zákon.
Starostka uvedla, že občanům bylo vyhověno. Všechny tyto body již byly projednány v bodu odpovědi na dotazy občanů a navrhla, aby byly body zastupitelstvem postoupeny do jednání rady.
Paní Juráňová uvedla, že tyto dotazy občané podepsali a adresovali zastupitelstvu, nikoliv radě. Pan Veselý potvrdil slova paní Juráňové.
Tajemník Michalica uvedl, že skutečnost, že občané adresovali body přímo zastupitelstvu neznamená, že je zastupitelstvo ve všech případech projedná.
Starostka zahájila hlasování.