Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 12 členů zastupitelstva města |
Omluveni: | Ing. Petr Křištof, MUDr. Zuzana Juráňová, Ing. Marek Juráň |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jana Murová |
Zapisovatel*: | Mgr. Barbara Solawová, Ing. Marek Michalica |
Ověřovatelé zápisu*: | Helena Boglis Ing. Zdeněk Veselý |
1 Zahájení |
Starostka města informovala přítomné o tom, že bude pořizován audiovizuální záznam dnešního jednání zastupitelstva, který je pořizován za účelem pro pozdější vyhotovení zápisu, a že přítomní mají právo sdělit námitku proti takovému zpracování záznamu, ve smyslu čl. 21 odst. 1 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (tzv. GDPR).
Poté starostka města zahájila zasedání zastupitelstva města. Sdělila, že jednání bylo řádně vyhlášeno a svoláno v souladu se čl. 3 jednacího řádu zastupitelstva města Město Albrechtice dne 20.09.2023. Dále konstatovala, že jednání je podle prezenční listiny přítomna nadpoloviční většina členů zastupitelstva města a jednání je tedy usnášeníschopné.
Zahájení v 16:15 hodin (zpoždění z důvodu pozdějšího příchodu starostky města). Při zahájení přítomno 11 členů zastupitelstva města.
2 Schválení programu |
Starostka města přednesla navržený program jednání 7. zasedání zastupitelstva města.
1. Zahájení
2. Schválení programu
3. Určení zapisovatele, volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu a zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
3.1. Určení zapisovatele
3.2. Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu
3.3. Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
4. Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města
5. Odpovědi na obdržené dotazy občanů
6. Finanční
6.1. Souhlas se zastavením exekuce
6.2. Rozpočtová opatření na vědomí, ke schválení
6.3. Změna doplňkové činnosti
6.4. Na vědomí závěrečné účty mikroregionů
7. Vstup města Město Albrechtice do obecně prospěšné společnosti Rozvoj Krnovska o.p.s.
8. Dodatek č. 1 ke smlouvě o správě a údržbě dešťové kanalizace v majetku Města Město Albrechtice
9. Pozemky
9.1. Prodej pozemku p.č. 579/9, k.ú. Česká Ves u Města Albrechtic
9.2. Prodej pozemku p.č. 566/32, k.ú. Město Albrechtice
9.3. Přijetí pozemku parc.č. 1382 k.ú. Město Albrechtice darem
10. Informace o podaných žádostech o dotace
a dotázala se, zda má někdo ze zastupitelů návrh na změnu programu.
Pan Veselý poprosil, aby příští zasedání zastupitelstva města začínalo v 17 hodin a požádal, aby byl do programu jednání zařazen bod diskuze a různé.
Starostka nechala hlasovat o návrhu pana Veselého
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
3.1 Určení zapisovatele |
Starostka města určila zapisovatelem tohoto zasedání zastupitelstva města paní Solawovou a pana Michalicu.
3.2 Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu |
Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu.
Starostka města navrhla návrhovou komisi ve složení pan Veselý, paní Metzlová, pan Herodek a za ověřovatele zápisu paní Boglis a paní Michnovou. Bylo ověřeno, zda navržení zastupitelé souhlasí.
Paní Metzlová a pan Veselý nesouhlasí. Pan Veselý navrhl, že bude ověřovatelem zápisu místo paní Michnové, která byla ověřovatelem zápisu na minulém zasedání.
Starostka poté navrhla ověřovatelem zápisu paní Boglis a pana Veselého a návrhovou komisi ve složení pan Šafránek, pan Růžička, pan Hýža.
Bylo ověřeno, zda navržení zastupitelé souhlasí.
3.3 Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva |
Starostka města přednesla zprávu o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva města.
4 Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města |
Ověřovateli zápisu předchozího veřejného zasedání zastupitelstva města konaného dne 28. 6. 2023 byli zvoleni pan Růžička a paní Michnová.
Ověřovatelé neměli k zápisu připomínky. Připomínky k zápisu z předchozího zasedání měl pan Veselý.
Starostka předala slovo panu Veselému, který vyzval ověřovatele zápisu z předchozího zasedání zastupitelstva, aby přednesli doručené námitky. Starostka uvedla, že toto není povinností ověřovatelů zápisu a znovu předala slovo panu Veselému. Pan Veselý trval na tom, že by ověřovatelé měli s námitkami seznámit ostatní členy zastupitelstva. Následně se pan Veselý ujal slova a přečetl své námitky proti zápisu z předchozího zasedání zastupitelstva. Následně požadoval jejich doplnění do zápisu z předchozího zasedání zastupitelstva.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého.
5 Odpovědi na zaslané dotazy občanů |
Budou zodpovězeny dotazy občanů zaslané ve lhůtě podle jednacího řádu zastupitelstva do sedmi dnů před zasedáním zastupitelstva.
1. Proběhlo pokácení lípy u školy dle daných předpisů? Byl proveden odborný nezávislý posudek? Bylo uděleno povolení státní správou? Jaké byly provedeny úkony před pokácením?
Starostka uvedla, že pokácení proběhlo na základě povolení ke kácení, a to na základě odborného posudku studentů a profesorů Mendelovy univerzity, oboru arboristiky. Od tohoto posudku byly na lípě provedeny nejprve zdravotní ořezy. Vzhledem k tomu, že v podstatě nic nepomohlo, bylo provedeno kácení, a to na základě doporučení odborníka s nejvyšším možným dosaženým vzděláním.
Paní Metzlová uvedla, že požádala tajemníka Michalicu o podklady, na základě kterých, došlo k pokácení lípy. Dále uvedla, že jí byl poskytnut pasport dřevin a dotázala se, na základě čeho byl pasport dřevin vytvořen.
Po 15 minutách cca v 16.30 h. přišel Libor Švec, pokračuje se ve 12 přítomných členech.
Starostka odpověděla, že nezná odpověď, a tudíž nedokáže nyní odpovědět.
Paní Metzlová konstatovala, že toto posouzení dřevin provedla Mendelova univerzita v Brně včetně arboristy pana Švece z Města Albrechtic a uvedla, že takto bylo odpovězeno občance Rollerové ze strany města.
Pan Veselý sdělil, že pana tajemníka požádal o posudek, a že jej dosud nedostal, načež paní Metzlová uvedla, že si pro něj byla osobně.
Pan Veselý se dotázal, zda má město takový posudek, starostka odpověděla, že ano.
Paní Metzlová uvedla, že požadovala posudek a dostala pasport dřevin, a proto předpokládá, že žádný další dokument není. Tajemník uvedl, že pasport dřevin obdržela paní Metzlová od pana místostarosty. S tímto tvrzením nesouhlasila paní Metzlová.
Paní Metzlová se obrátila na pana Růžičku s komentářem, který umístil na sociální síti Facebook týkající se pokácení lípy u Střední odborné školy v Městě Albrechticích. Dále paní Metzlová poukázala na dokument, na základě kterého byla lípa u Střední odborné školy pokácena. Uvedla, že se jedná o kompletní pasportizaci veškerých dřevin v areálu školy, kterou tvořila certifikovaná firma ve svém oboru. Na základě posudku této firmy musel být napadený strom pokácen, aby nedošlo k ohrožení životů dětí a občanů. Dále objasnila postup a kroky, které pokácení lípy u Střední odborné školy předcházely.
Paní Metzlová dále uvedla, že pasport dřevin z městského úřadu byl vytvořen v roce 2019, s tím, že v něm není uvedeno, že strom má být pokácen, ale že mají být provedeny ozdravné řezy. Dále uvedla, že firma, která strom pokácela byla založena v roce 2021. Starostka napsala žádost o pokácení stromu v prosinci 2022 a strom byl pokácen v červenci 2023. V této souvislosti se dotázala, proč byl strom pokácen až v červenci 2023 a vyjádřila názor, že důvodem pokácení byly stavební práce a úpravy před ZŠ.
Pan Veselý se dotázal pana Michalici, zda se necítil být ve střetu zájmu, když podepsal rozhodnutí o pokácení stromu. Uvedl, že žadatelem bylo město Město Albrechtice, tedy nadřízený tajemníka a vznesl dotaz, zda neměl celou věc předat do Krnova nebo někomu, kdo není přímým podřízeným paní starostky.
Tajemník uvedl, že věc povolil, protože paní Adámková byla na dlouhodobé nemocenské. Dále uvedl, že věc je předána na přezkum na Krajský úřad, který rozhodne, zda vše proběhlo tak, jak mělo.
Je už zkolaudován chodník na Tyršově ulici?
Starostka uvedla, že město požádalo o kolaudaci a nyní je věc v gesci Městského úřadu Krnov, odbor stavební a územního plánování.
Kolik stála jeho oprava, provedená v roce 2023, a kdo ji zaplatil?
Starostka dále uvedla, že odpověď zazněla již na minulých zastupitelstvích a na odpovědi se od této doby nic nezměnilo.
Kdy bude vybudována II. etapa chodníku na parcele č. 1410 (tj. u večerky)?
Starostka se omluvila za jakékoliv nedorozumění a uvedla, že nemá k dispozici konkrétní informace týkající se výstavby II. etapy chodníku na parcele č. 1410. Na základě poskytnutých faktů se zdá, že neexistují dostupné údaje nebo rozhodnutí, které by naznačovaly plány na výstavbu chodníku na této parcele. Jednalo se s vlastníkem této parcely o záměru, souhlas ke stavbě nebyl udělen.
Pan Veselý uvedl, že ve smlouvě o dílo je uvedeno, že II. etapa bude provedena v roce 2021 a dotázal se, kdy bude hotová.
Starostka uvedla, že na tuto etapu není vytvořena projektová dokumentace, načež se pan Veselý dotázal, proč tedy byla uzavřena smlouva.
Paní Metzlová vyzvala starostku k odstoupení z funkce a zkritizovala způsob, jakým vedení města v této věci postupuje.
Získalo již město stavební povolení na atletické hřiště? Kolik stála PD a kdy se začne stavět?
Starostka uvedla, že stavební řízení probíhá. Vysoutěžená cena činí 1793 220 Kč vč. DPH a stavba bude zahájena, jakmile město získá povolení, dotaci, a až rozhodne orgán města.
Má už město stavební povolení na autobusové nádraží? Pokud ne, v jakém stavu je PD? Kdy se začne stavět?
Starostka odpověděla, že povolení město nemá, a že se nyní řeší změna dispozice tak, aby nebylo nutné řešit přeložku vysokého napětí.
Pan Veselý vznesl doplňující dotazy a připomněl, že věc je v řešení už asi 5 let, a to bez jakéhokoliv výsledku.
Jaká je situace na městském koupališti? Má město uhrazeno všechny závazky vůči nájemci koupaliště? Vede město aktuálně nějaký soudní spor s nájemcem koupaliště?
Starostka uvedla, že koupaliště je momentálně zavřené, a že není koupací sezóna. Starostka dále uvedla, že město neeviduje neuhrazené závazky, a že město žádný spor nevede, načež paní Metzlová konstatovala, že nájemce spor s městem vede. Starostka reagovala s tím, že město nebylo soudem vyrozuměno.
Proč město pravidelně nevydává měsíčník „Novinky z Města Albrechtic“, jak bylo oznámeno v posledním zpravodaji města 1/2023? Jaké jsou měsíční náklady města spojené s vydáváním a distribucí měsíčníků „Aktuálně z Albrechticka“ od firmy NorthMoravians – kreativní agentura s.r.o.?
Starostka uvedla, že jej město nevydává na základě rozhodnutí rady. Dále starostka uvedla, že distribuce probíhá nadále stejně jako dosud. Náklady na pořízení počtu kusu pro občany města jsou obdobné, jako když byl tištěn vlastní zpravodaj. Rozdíl je v četnosti periodika. Slezské vydavatelství dodávalo za 25,74 Kč na kus a u Aktuálně z Albrechticka to vychází na 25,33 Kč.
Paní Metzlová se dotázala, jak firma NorthMoravians přišla na to, že bude pro Město Albrechtice vydávat periodikum, načež starostka reagovala s tím, že oslovili všechny obce. Paní Metzlová srovnala cenu vydávání tohoto periodika s cenou Krnovských listů, které vycházejí 2x do měsíce a zkritizovala nově vydávané periodikum, jeho distribuci a cenu, za kterou je vydáváno. Dále paní Metzlová uvedla, že firma NorthMoravians neuvádí na svých webových stránkách důležité informace, jako jméno, sídlo firmy, IČO a další údaje. Paní Metzlová vyjádřila svou nespokojenost a nesouhlas s vydáváním periodika touto firmou.
Pan Veselý se dotázal, zda je tento měsíčník zpravodajem města a z čeho je hrazen. Starostka uvedla, že to není zpravodaj, a že město kupuje od firmy určitý počet kusů pro občany města.
Pan Veselý uvedl, že v periodiku jsou články připravované městem, načež starostka uvedla, že město články nepřipravuje. Další dotaz pana Veselého se týkal zveřejnění článku zastupitele v tomto periodiku. Starostka jej odkázala přímo na vydavatele, tedy na firmu NorthMoravians.
Paní Metzlová se dotázala na složení redakční rady, načež starostka reagovala s tím, že s ukončením vydávání zpravodaje byla redakční rada rozpuštěna.
Pan Veselý vznesl návrh na usnesení.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého.
Jak jste daleko s realizací projektu „Poutní hora“. Kdy se začne stavět?
Starostka uvedla, že byla podepsána smlouva o provozu stezek a nyní musí projektantka upravit dokumentaci. Kdy se začne stavět nedokázala říci.
Z jakého důvodu byla zrušena zakázka na rekonstrukci budovy Celní 20?
Starostka vysvětlila, že nejprve byla zakázka zrušena z důvodu špatné lhůty pro realizaci stavby. Po druhé byla zrušena, neboť se při hodnocení zjistilo, že v rozpočtu je cca 40 položek tzv. „R“, nestandardizovaných, bez komentáře. Tyto položky vytváří několik potenciálních problémů:
Starostka doplnila, že dotaci již město získalo.
Pan Veselý se dotázal na výši dotace. Starostka nedokázala odpovědět. Následně pan Veselý oslovil se stejným dotazem pana Růžičku, který reagoval s tím, že ani on jej nyní z paměti nezná.
Paní Metzlová uvedla, že jeden z uchazečů o zakázku podal ve II. kole stížnost na Úřad na ochranu hospodářské soutěže a dotázala se na podrobnosti. Starostka uvedla, že výstup byl doručen, ale že jej prozatím nečetla.
Jak bude naloženo s projekty, které byly přihlášeny do participativního rozpočtu města?
Starostka odpověděla, že se rada pustila do realizace projektu prvního a druhého vítěze. Projekt Revitalizace vnitrobloku má realizaci do roku 2024, proto rada rozhodla o přípravě podkladů a částečnou realizaci v roce 2024.
Pan Veselý vyjádřil názor, že je lepší zrealizovat kompletní návrh prvního a třetího výherce v pořadí a odložit návrh druhého výherce v pořadí, který má být zrealizován pouze částečně. Starostka konstatovala, že druhý výherce má přednost před tím, který se umístil na třetím místě.
Proč byla skácena lípa před školou ve vegetačním období?
Starostka konstatovala, že na otázku už bylo odpovězeno.
Na základě jakého usnesení dává město dar žákům základní školy?
Starostka uvedla, že dar je žákům poskytnut na základě rozpočtového opatření, které bylo schváleno zastupitelstvem města. Opatření bylo schváleno všemi členy zastupitelstva a na základě schválených pravidel v radě města.
Pan Veselý uvedl, že zastupitelé neschvalovali, že každé dítě dostane 1 000 Kč. Starostka uvedla, že o tomto rozhodovala rada.
Paní Michnová uvedla, že na zastupitelstvu o této věci proběhla debata, což potvrdila i starostka.
Paní Metzlová uvedla, že se jednalo o navýšení příspěvku na provoz ZŠ - finanční dar pro žáky ZŠ na úhradu potřeb spojených se vzděláváním. Dále uvedla, že nikde není uvedena částka 1 000 Kč. Paní Metzlová vznesla dotaz, jakým způsobem bude částka dětem poskytována, a jak město zkontroluje, že dítě peníze vyčerpalo.
Starostka uvedla, že ten kdo má zájem o příspěvek vyplní žádost, kde uvede číslo účtu školy a svůj variabilní symbol. Každé dítě má v aplikaci EduPage svůj účet a rodič zde uvidí, že mu byla připsána částka 1 000 Kč. Škola bude z účtu postupně strhávat částky spojené s výchovou a vzděláváním dítěte. Přehled bude mít jak rodič, tak škola.
Paní Michnová potvrdila a znovu připomněla, že o tomto proběhla na zastupitelstvu diskuze.
Paní Metzlová se dotázala, jakým způsobem proběhne vyúčtování a starostka reagovala, že dar nebude vyúčtován.
Pan Veselý se dotázal, zda může někdo požádat o 2 000 Kč, načež starostka uvedla, že je určena částka 1 000 Kč na dítě.
Na svých facebookových stránkách město uvedlo informaci v tom smyslu, že dotazy se podávají písemně předem, aby na ně vedení města mohlo fundovaně odpovědět. Dále byla uvedena informace, že obdobně to funguje i v jiných obcích. Sdělte nám, ve kterých městech to funguje jako u nás. Sdělte nám konkrétní názvy obcí, kde se občané mohou ptát pouze písemně a předem a nemají v průběhu konání veřejného zastupitelstva možnost diskuze se zastupiteli na libovolné téma, které je zajímá.
Starostka uvedla, že obdobně se postupuje ve městě Opava nebo na kraji. Dále uvedla, že v zastupitelstvu jednáme na základě jednacího řádu, který byl schválen.
6.1 Souhlas se zastavením exekuce |
Dne 18.9.2023 bylo Městu Město Albrechtice doručeno Usnesení o výzvě k vyjádření souhlasu se zastavením exekuce vydané soudní exekutorkou Mgr. Blankou Březinovou, Exekutorský úřad Bruntál, se sídlem nám. Míru 66 / 5, 792 01 Bruntál pověřené k provedení exekuce na základě pověření k provedení exekuce/usnesení o nařízení exekuce, vydaného Okresním soudem v Bruntále dne 23.4.2012 č.j. 20EXE 688/2012-8 podle vykonatelného platebního rozkazu Okresního soudu v Bruntále č.j. 215C 123/2011-14 ze dne 10.2.2012 proti povinnému ***. Do dnešního dne nebyla na účet města uhrazena žádná částka v této záležitosti. Doporučujeme Zastupitelstvu města vyslovit souhlas se zastavením výše uvedené exekuce vůči výše uvedenému povinnému.
Pan Veselý se dotázal, zda nyní nemá město v běhu něco podobného, abychom se tomuto mohli v budoucnu vyvarovat. Starostka uvedla, že nikoliv.
6.2 Rozpočtová opatření na vědomí, schválení |
Na vědomí rozpočtové opatření č. 10/2023
V příjmové straně došlo k zapojení zvýšených příjmů ze vstupného a z prodeje zboží na zámku, dále k zapojení příjmů z pojistného plnění na sběrném dvoře, k zapojení přijaté náhrady za škodu z minulých let a k zapojení kompenzace za ubytování obyvatel Ukrajiny.
Ve výdajové části došlo k navýšení v oblastech silnic a chodníků z důvodu vyvstalých nezbytných oprav, a to jak položky oprav, tak i nákup materiálu a mezd na opravy svépomocí, dále ke zvýšení nájmu za pozemek související s cyklostezkou do Třemešné – nárůst o inflaci, dále PD ul. Nádražní, ke zvýšení v oblasti kultury na úhradu vystoupení vč. záloh na příští rok, dále k navýšení rozpočtu vyvolaných zejména vyvstalými nezbytnými opravami a souvisejícími službami v oblastech bytového i nebytového hospodářství, dále k navýšení výdajů na rozšíření optické sítě - Linhartovy II. etapa, Dělnická apod. Rovněž k navýšení rozpočtu v příslušných oblastech na nákup kamer, dále k vyčlenění prostředků na opravu hřbitova a na nákup materiálu a DDHM souvisejících s provozem Městského úřadu a předpokládanými pracemi souvisejícími se závěry energetického auditu. Nesoulad mezi zvýšenými příjmy a výdaji je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Na vědomí rozpočtové opatření č. 11/2023
V příjmové straně došlo k přesunu plánovaných přijatých dotací „Slezsko bez hranic III.“ a „Studie proveditelnosti překládací stanice“ z odd. 6409 do položek dle skutečnosti v souladu s vyhláškou o rozpočtové skladbě.
Ve výdajové části došlo k navýšení v oblastech Silnic z důvodu potřeby neplánovaných oprav na ul. Nádražní a v okolí koupaliště na ul. Nábřežní, dále k navýšení rozpočtu na nákup zboží za účelem dalšího prodeje v Infokavárně a na Zámku Linhartovy a k navýšení rozpočtu na nákup věcných darů v oblasti kultury a na činnost místní správy. Dále k navýšení rozpočtu u oprav a udržování Zámku Linhartovy, konkrétně z důvodu potřeby výměny a ošetření střešního trámu dle posudku, dále k navýšení rozpočtu v oblasti veřejného osvětlení na obměnu technologie ovládání veřejného osvětlení a k obměně veřejného osvětlení v Opavici a Linhartovech. Rovněž k navýšení plánovaného rozpočtu u sběru a svozu plastu a papíru z důvodu zvýšených výdajů v této oblasti a rovněž k navýšení rozpočtu na likvidaci uložených zemin u bývalého Dakonu. Z důvodu zvýšených záloh na plyn došlo k navýšení rozpočtu na úhradu plynu na městském úřadě. Nesoulad mezi zvýšenými příjmy a výdaji je vykryt Třídou 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Na vědomí rozpočtové opatření č. 12/2023
V příjmové straně došlo k přesunu plánovaných přijatých dotací z odd. 6409 do položek dle skutečnosti v souladu s vyhláškou o rozpočtové skladbě, dále k zapojení zvýšených příjmů v oblasti pohřebnictví za příjmy z dědictví a příjmy za vypravení sociálních pohřbů, dále se zvyšují příjmy za prodeje pozemků a rovněž došlo k navýšení příjmů z podpory obyvatel Ukrajiny.
Ve výdajové části došlo k navýšení rozpočtu na tisk zpravodaje, dále k navýšení rozpočtu na nákup štítků a karet pro evidenci odpadového hospodářství a k navýšení rozpočtu na poplatek za koordinaci a provoz evidence odpadového hospodářství. V oblasti činnosti místní správy došlo k navýšení rozpočtu u IT na nákup projektoru a zvukové aparatury a rovněž k navýšení u podpory programů. Rovněž došlo k úpravě položek platů a pojištění mezi jednotlivými paragrafy. Zvýšené příjmy jsou kryty třídou 8 Financování - z přebytku hospodaření z minulých let.
Na vědomí rozpočtové opatření č. 13/2023
Ve výdajové části došlo k navýšení rozpočtu na realizaci rekonstrukce a změny rozmístění veřejného osvětlení v parku B. Smetany. Zvýšené výdaje jsou kryty třídou 8 Financování - z přebytku hospodaření z minulých let.
Pan Veselý vznesl dotaz k rozpočtovým opatřením, respektive k rozpočtovému opatření č. 10 - náhrada škody a dotázal se, o jakou škodu šlo.
Starostka reagovala na pana Veselého s tím, aby jí to zaslal a ona připraví odpověď.
Pan Veselý se dále dotázal pana Růžičky, na základě čeho došlo ke schválení změny v rozpočtu. Také podotkl, že o prázdninách může rada schválit změny do 750 000 Kč. Schválení změny nad tuto částku je v kompetenci zastupitelů.
Pan Růžička uvedl, že na základě usnesení a uvedl, že nenosí v hlavě všechna čísla usnesení. Pan Veselý proto navrhl přestávku, aby měl pan Růžička prostor dohledat číslo usnesení. Pan Růžička vyzval pana Veselého, aby si tuto veřejnou informaci dohledal sám.
Starostka nechala hlasovat o návrhu pana Veselého.
Ke schválení rozpočtové opatření č. 14/2023
Na základě změn ve výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 14/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů a financování.
V příjmové části dochází k navýšení rozpočtu v oblasti sdílených daní se státním rozpočtem, a to u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (hrazené plátci), daně z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti (hrazené poplatníky), daně z příjmů fyzických osob vybíraných srážkou a daně z příjmů právnických osob. Dále dochází k zapojení prostředků z dotace poskytnuté Úřadem práce na vytvoření pracovních míst veřejně prospěšných prací a rovněž je zapojen příjem z pojistné události na technice sběrného dvoru.
Ve výdajové části rozpočtu dochází k navýšení rozpočtu na měsíčník Aktuálně z Albrechticka z důvodu změny periody vydávání a dále dochází k zapojení prostředků z přijaté dotace na vytvoření pracovních míst veřejně prospěšných prací a k zapojení prostředků z pojistky na opravy realizovaných na sběrném dvoře. Zvýšené příjmy slouží ke snížení zapojení prostředků z třídy 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let.
Pan Veselý vznesl dotaz na starostku, zda je v rozpočtu rozdíl mezi příjmy a výdaji 56 milionů. Starostka reagovala s tím, že nyní nebude počítat.
Starostka zahájila hlasování.
6.3 Změna plánu doplňkové činnosti |
Na základě změn v nákladech a výnosech v doplňkové činnosti města dochází ke změně plánu doplňkové činnosti č. 1/2023. Úprava se týká již schváleného plánu, a to v nákladech i ve výnosech.
V nákladech je navýšen plán na nákup materiálu, na opravy a udržování, nákup ostatních služeb, poplatků za programy, bankovní poplatky a nákup DDHM a ve výnosech dochází ke zvýšení výnosů u instalačních poplatků za připojení internetové televize.
Náklady se zvyšují z částky 860 910 Kč na částku 1 099 910 Kč, to je o 239 000 Kč.
Výnosy se zvyšují z částky 2 028 000 Kč na částku 2 038 000 Kč, to je o 10 000 Kč.
Zisk celkem 938 090 Kč.
Pan Veselý vznesl dotaz na pana Růžičku ohledně poplatků za programy. Vyjádřil názor, že jsou poplatky malé. Pan Růžička reagoval s tím, že poplatky se netýkají kabelové televize ale internetové televize. Dále upřesnil, že kabelová televize jde z rozpočtu města a internetová televize z hospodářské činnosti.
Pan Veselý se dotázal, zda se poplatky za programy v kabelové a internetové televizi platí zvlášť, načež pan Růžička uvedl, že ano, a že se jedná o rozdílné služby.
Starostka zahájila hlasování.
6.4 Na vědomí závěrečné účty mikroregionů |
Mikroregion Sdružení obcí Osoblažska zasílá obcím mikroregionu na vědomí Schválený závěrečný účet Mikroregionu Sdružení obcí Osoblažska za rok 2022.
Závěrečný účet je zveřejněn na úřední desce.
Mikroregion Krnovsko zasílá obcím mikroregionu na vědomí Schválený závěrečný účet Mikroregionu Krnovsko za rok 2022.
Závěrečný účet je zveřejněn na úřední desce.
7 Vstup města Město Albrechtice do obecně prospěšné společnosti Rozvoj Krnovska o.p.s. |
Na zasedání 67. valné hromady Mikroregionu Krnovsko dne 27.06.2023 byl mimo jiné záležitosti diskutován rozvoj území mikroregionu.
Konstatována byla významnost MAS Rozvoj Krnovska. Pro posílení zacílení MAS na potřeby municipalit bude potřeba zvýšit počet partnerů (členů) MAS ze strany samospráv.
V současnosti má MAS 39 partnerů, z toho je pouze 6 obcí, zbytek partnerů se skládá z Mikroregionu Krnovsko, DSO Mikroregionu Osoblažska, dvou veřejných a zbývajících 29 soukromých subjektů.
Vhodné proto bude vstoupit do MAS jako partner (člen).
Rada města Město Albrechtice doporučuje zastupitelstvu města schválit vstup města Město Albrechtice do MAS Rozvoj Krnovska o.p.s.
Přílohou je zápis 67. valné hromady a přihláška.
Pan Švec se dotázal, zda je Město Albrechtice partnerem MASky, starostka uvedla, že nikoliv.
Paní Metzlová sdělila zastupitelům informace týkající se MASky a nesouhlasí s tvrzením, že by město muselo být partnerem MASky. Paní Metzlová dále uvedla, že není podmínkou být členem MASky, abychom mohli žádat o finanční prostředky. Také uvedla, že jako člen MASKy, bude potřeba platit příspěvek a pokud se město stane členem, bude disponovat pouze jedním hlasem. Paní Metzlová sdělila, že občané mohli o finanční prostředky v rámci dotačních titulů MASky žádat.
Pan Švec konstatoval, že pokud město bude členem MASky, bude moci žádat o finance samostatně a ne prostřednictvím Mikroregionu.
Starostka doplnila, že finančně to pro město nebude nic znamenat.
Paní Metzlová poskytla další informace a škálu možností, o které lze u MASky zažádat.
Proběhla diskuze mezi zastupiteli o výhodách a nevýhodách vstupu do MASky.
Pan Švec vznesl dotaz na paní Metzlovou, zda je v radě MASky, načež paní Metzlová uvedla, že k 31. 8. 2023 v radě skončila. Pan Švec dále uvedl, že bude lepší, když město bude členem a bude disponovat informacemi a společnými projekty, které může nějakým způsobem ovlivnit, než když za město bude rozhodovat Mikroregion Krnovsko.
Pan Růžička se dotázal paní Metzlové, proč z MASky vystoupila. Paní Metzlová reagovala s tím, že byla členem za střední školu a měla zájem o rozvoj území Osoblažska. Dále uvedla, že ze strany vedení města Krnov začal být vynakládán tlak na vedení kanceláře MASky, proto paní Metzlová spolu s dalšími třemi členy programového výboru vystoupila.
Pan Růžička se dotázal paní Metzlové, zda je informace, že se paní Metzlová účastnila v MASce podvodu a falšování úředních dokumentů pravdivá a zda je v této souvislosti vyšetřována Policií ČR.
Paní Metzlová se proti tomuto tvrzení ohradila a odmítla jej.
Pan Veselý se ohradil proti šíření pomluv ze strany pana Růžičky, který reagoval s tím, že se k němu tyto informace donesly, a že se paní Metzlové pouze dotazuje.
Proběhla diskuze mezi panem Veselým a starostkou o financování, výhodách a nevýhodách členství v MASce. Pan Veselý vyjádřil obavy z budoucího zvednutí příspěvku za členství v MASce. Starostka reagovala s tím, že v tomto případě o tom bude jednat zastupitelstvo a rozhodne.
Pan Švec se znovu dotázal paní Metzlové, zda ví něco o tom, že Policie ČR prověřuje na MASce podvodné jednání a uvedl, že tyto skutečnosti ovlivní jeho rozhodnutí vstupu do MASky.
Paní Metzlová reagovala s tím, že o ničem takovém neví.
Pan Švec se dotázal pana Růžičky, z jakého zdroje tato informace pochází.
Pan Růžička odpověděl, že oslovil přímo členy programového výboru, a že nepředpokládá, že by v této kauze poskytli nepravdivé informace. Dále uvedl, že je jeho povinností se na to zeptat.
Pan Herodek uvedl, že tyto informace a špatně položený dotaz jej jako zastupitele nepřesvědčil pro vstup do MASky a vyjádřil názor, že záměrem tohoto dotazu byla diskreditace paní Metzlové. Dále uvedl, že se vstupem do MASky nesouhlasí.
Pan Švec je pro to, aby město bylo členem MASky, abychom se dozvěděli, co se v MASce děje.
Pan Veselý navrhuje počkat a až se objeví zaručené informace, poté se rozhodnout.
Občanka Veselá navrhla, aby město zastupovala fyzická osoba, která stejně jako město bude disponovat jedním hlasem a město by do toho nemuselo vkládat prostředky.
Pan Špalek konstatoval, že peníze bude město odvádět ať už vstoupí do MASky nebo ne a projevil názor, že je lepší v MASce hlas mít.
Občanka Veselá se dotázala na výhody vstupu do MASky. Pan Špalek reagoval, s tím, že výhodou jsou minimálně prvotní informace.
Starostka zahájila hlasování.
Byla vyhlášena přestávka 10 minut, cca 18.00 - 18.10.
8 Dodatek č. 1 ke smlouvě o správě a údržbě dešťové kanalizace v majetku Města Město Albrechtice |
Smlouva o správě a údržbě dešťové kanalizace v majetku Města Město Albrechtice – Dodatek č. 1 – projednání zastupitelstvem města.
Uzavření smlouvy schválilo Zastupitelstvo města Město Albrechtice dne 6. 2. 2020, smlouva je přílohou podkladů.
Rada Města Město Albrechtice projednala na své 18. schůzi dne 1. 8. 2023 návrh Dodatku č. 1 ke Smlouvě o správě a údržbě dešťové kanalizace v majetku Města Město Albrechtice ze dne 24.2.2020 uzavřené mezi objednatelem Město Město Albrechtice, IČ: 00296228 a poskytovatelem Služby obce Město Albrechtice, IČ: 25844067, sídlem Město Albrechtice, ul. Nemocniční č. 13, ohledně navýšení ceny za údržbu systému dešťové kanalizace na částku 356.520,- Kč bez DPH.
Navýšení ceny navrhuje poskytovatel a je odůvodněno zásadní změnou ekonomických poměrů od uzavření Smlouvy, zejména z důvodu mimořádného nárůstu cen materiálů, energií a i mzdových nákladů. Dotčen je pouze čl. IV – Cena a mění body 2, 3.
Navržena je účinnost od 1. 1. 2024.
Rada města Město Albrechtice doporučuje Zastupitelstvu města Město Albrechtice projednat.
Starostka zahájila hlasování.
Při hlasování nebyl přítomen Libor Švec. Hlasovalo pouze 11 zastupitelů.
9.1 Prodej pozemku p.č. 579/9, k.ú. Česká Ves u Města Albrechtic |
Prodej pozemku p.č. 579/9, zahrada, výměra 638 m2, k.ú. Česká Ves u Města Albrechtic
- žadatel ***,
- záměr prodeje schválen usnesením 23/15R/22 dne 21.6.2023,
- záměr prodeje zveřejněn na úřední desce od 13.7.2023 do 31.7.2023,
- prodej realizován dle Směrnice 1/2023 Pravidla pro prodej nemovitých hmotných věcí ve vlastnictví města Město Albrechtice schválená usnesením 23/5Z/7 dne 26.4.2023,
- cena, dle znaleckého posudku dle přílohy č. 8746-175/2023 vypracovaným znalcem Martinem Vehovským, IČ 63708701, se sídlem Na Kopci 158, 747 26 Rohov, 105.000, - Kč,
- k základní ceně připočtena 21% daň z pozemku, který je v platném územním plánu v zastavitelném území. Celková cena: 127.050, - Kč včetně DPH.
Pan Veselý vyjádřil názor, že by zmíněný pozemek neprodával a nechal jej v majetku města.
Starostka zahájila hlasování.
9.2 Prodej pozemku p.č. 566/32, k.ú. Město Albrechtice |
Prodej pozemku p.č. 566/32, ostatní plocha, výměra 2 271 m2, k.ú. Město Albrechtice
- žadatel ISMM Production & Business Cooperation s.r.o., se sídlem Pražákova 218/7, 709 00 Ostrava, IČ 25374770,
- záměr prodeje schválen usnesením 22/2R/26b dne 22.11.2022, zveřejněn na úřední desce od 25.1.2023 do 10.2.2023,
- prodej realizován dle Směrnice 1/2023 Pravidla pro prodej nemovitých hmotných věcí ve vlastnictví města Město Albrechtice schválená usnesením 23/5Z/7 dne 26.4.2023,
- cena, dle znaleckého posudku dle přílohy č. 8770-199/2023, vypracovaným znalcem Martinem Vehovským, IČ 63708701, se sídlem Na Kopci 158, 747 26 Rohov, 520.000, - Kč.
Pan Veselý se doptal starostky na doplňující informace, které mu starostka sdělila.
Pan Švec se dotázal, co se na konkrétním místě bude nacházet. Starostka uvedla, že firma plánuje rozšířit halu, navýšit výrobu a kapacity.
Tajemník upřesnil, že je tam další pozemek Lesů ČR, se kterými firma také jedná o prodeji.
Pan Veselý přednesl návrh na usnesení.
Tajemník upozornil, že takové usnesení nelze přijmout, protože nelze schválit pronájem bez předchozího zveřejnění záměru. Starostka uvedla, že nelze podmiňovat prodej pozemku za účelem výstavby.
Proběhla diskuze mezi zastupitelem Veselým, Švecem, starostkou a místostarostou Špalkem.
Občanka Veselá vyjádřila názor, že by si mělo město samo určit kdy, komu a za jakých podmínek pozemek prodá a doporučuje jej prodat s podmínkou zpětného odkupu. To znamená, že v případě, že na pozemku nebude do určité doby postaveno to, co firma plánuje postavit, může město pozemek odkoupit zpět.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého.
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
9.3 Přijetí pozemku parc.č. 1382, k.ú. Město Albrechtice darem |
Darovací smlouva mezi MSK a Městem Město Albrechtice. Předmětem darování je pozemek parc.č. 1382 v k.ú. Město Albrechtice do majetku města v souvislosti s připravovanou investicí „Atletický stadion Město Albrechtice“.
Pozemek parc.č. 1382, trvalý travní porost, zapsaný v KN u Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj, prac. Krnov, pro k.ú. a obec Město Albrechtice na LV č. 169. Vlastníkem pozemku je Moravskoslezský kraj. Výměra pozemku je 7972 m2.
Darování dotčeného pozemku již bylo na Zastupitelstvu MSK projednáno (Usn. č. 12/1279 ze dne 8.6.2023) a nyní je pro další postup nezbytné projednat přijetí daru - pozemku i v Zastupitelstvu města Město Albrechtice.
Rada města Město Albrechtice doporučuje zastupitelstvu přijetí daru schválit.
Pan Veselý požádal starostku, aby se vyjádřila k dotazu, který v této věci doručil. Pan Veselý uvedl, že ve smlouvě vyčetl, že stadion musí být do 5 let vybudován. Dále se dotázal, co bude následovat v případě, že do 5 let nebude stadion vybudován. Následně proběhla diskuze mezi panem Veselým a starostkou ohledně vybudování atletického stadionu.
Paní Metzlová uvedla, že nebude hlasovat, protože je ve střetu zájmů.
Starostka zahájila hlasování (při hlasování se paní Metzlová zdržela hlasování).
10 Informace o podaných žádostech o dotace |
Starostka města podala informace o podaných žádostech o dotace.
Starostka uvedla, že aktuálně se podává žádost o dotaci na chodník na ulici Opavická s plánem výstavby na rok 2024, protože Správa silnic Moravskoslezského kraje bude v roce 2024 realizovat opravu části komunikace na ulici Opavická, a to až po ulici Okružní. Dále uvedla, že stavba chodníku musí být koordinována se stavbou silnice, proto bude podána žádost o dotaci na chodník Opavická.
Dále starostka uvedla, že ve věci společenského zázemí v Hynčicích je dotace schválená, stejně tak, jako dotace na sociální byty na ulici Celní 20.
Zasedání bylo ukončeno cca v 18:35 hodin. Starostka poděkovala přítomným a ukončila zasedání.