Umístit bod:
Doba jednání: | |
---|---|
Přítomno: | 15 členů zastupitelstva |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jana Murová |
Zapisovatel*: | Ing. Marek Michalica, Mgr. Barbara Solawová |
Ověřovatelé zápisu*: | Jaroslav Hýža Ing. Mgr. Milan Gross Ph.D., MBA |
1 Zahájení |
Starostka města informovala přítomné o tom, že bude pořizován audiovizuální záznam dnešního jednání zastupitelstva, který je pořizován za účelem pro pozdější vyhotovení zápisu, a že přítomní mají právo sdělit námitku proti takovému zpracování záznamu, ve smyslu čl. 21 odst. 1 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (tzv. GDPR).
Poté starostka města zahájila zasedání zastupitelstva města. Sdělila, že jednání bylo řádně vyhlášeno a svoláno v souladu se čl. 3 jednacího řádu zastupitelstva města Město Albrechtice dne 14.02.2024. Dále konstatovala, že jednání je podle prezenční listiny přítomna nadpoloviční většina členů zastupitelstva města a jednání je tedy usnášeníschopné.
Při zahájení přítomno 14 členů zastupitelstva města.
2 Schválení programu |
Starostka města přednesla navržený program jednání 9. zasedání zastupitelstva města.
1. Zahájení
2. Schválení programu
3. Určení zapisovatele, volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu a zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
3.1. Určení zapisovatele
3.2. Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu
3.3. Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva
4. Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města
5. Odpovědi na obdržené dotazy občanů
6. Finanční
6.1. Rozpočtová opatření na vědomí, schválení
6.2. Změna plánu doplňkové činnosti
6.3. Vyřazení majetku z inventur
6.4. Finanční dar na stavbu domovní čistírny odpadních vod
6.5. Čerpání fondu zaměstnanců uvolněnými zastupiteli
7. Pozemky
7.1. Koupě pozemku dražbou z majetku Lesů České republiky, s.p.
7.2. Koupě pozemku parc.č. 292/2 v k.ú. Linhartovy
8. Členství města Město Albrechtice ve svazcích obcí
9. Projektové záměry, dotace
9.1. Schválení urbanisticko architektonické studie náměstí ČSA ve Městě Albrechticích
9.2. Schválení studie autobusového nádraží ve Městě Albrechticích
9.3. Participativní rozpočet
9.4. Informace o podaných žádostech o dotace
a dotázala se, zda má někdo ze zastupitelů návrh na změnu programu.
Podle čl. IV odst. 5 platného jednacího řádu Zastupitelstva města Město Albrechtice podávají zastupitelé města Město Albrechtice návrhy na projednání bodu programu zastupitelstva města Město Albrechtice v písemné formě elektronicky, případně v listinné podobě prostřednictvím podatelny městského úřadu tak, aby byly městskému úřadu doručeny nejpozději 14 dnů před zasedáním zastupitelstva, na kterém mají být projednány. O zařazení návrhů podaných v pozdější lhůtě rozhodne zastupitelstvo v úvodu příslušného zasedání.
V pozdější lhůtě byl dne 8. 2. 2024 podán návrh, v příloze.
Zastupitelstvo města rozhodne o zařazení návrhů do programu zasedání zastupitelstva.
Starostka zahájila hlasování o tomto návrhu.
Pan Veselý navrhl na konec programu bod Diskuze a různé, dále navrhl zařadit jako bod 3. bod Zveřejnění záznamu 9. zasedání zastupitelstva v kabelové televizi a na Youtube a požádal oddělené hlasování.
Paní Juráňová navrhla doplnění jednacího řádu o bod, že zastupitelé budou podklady dostávat 14 dnů předem a dále navrhla, aby se zasedání zastupitelstva konalo každý měsíc.
V 16:04 hodin se na jednání dostavil pan Švec a jednání tak pokračuje s 15 přítomnými členy.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého
Starostka zahájila hlasování o druhém návrhu pana Veselého.
Starostka nechala hlasovat o návrhu paní Juráňové.
Starostka zahájila hlasování o druhém návrhu paní Juráňové.
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
3.1 Určení zapisovatele |
Starostka města určila zapisovatelem tohoto zasedání zastupitelstva města paní Solawovou a pana Michalicu.
3.2 Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu |
Volba návrhové komise, ověřovatelů zápisu.
Starostka města navrhla návrhovou komisi ve složení pan Růžička, pan Švec a paní Metzlová.
Bylo ověřeno, zda navržení zastupitelé souhlasí.
Starostka navrhla ověřovatele zápisu pana Hýžu a pana Herodka.
Bylo ověřeno, zda navržení zastupitelé souhlasí. Paní Metzlová a pan Herodek nesouhlasili.
Starostka navrhla dvoučlennou návrhovou komisi ve složení pan Růžička a pan Švec a za ověřovatele zápisu navrhla pana Hýžu a pana Grosse.
Navržení souhlasili.
3.3 Zpráva o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva |
Starostka města přednesla zprávu o plnění usnesení předchozího zasedání zastupitelstva města.
4 Zápis předchozího zasedání zastupitelstva města |
Ověřovateli zápisu předchozího veřejného zasedání zastupitelstva města konaného dne 29. 11. 2023 byli zvoleni paní Iveta Michnová a pan Petr Křištof. Ověřovatelé zápis ověřili.
Paní Zuzana Juráňová zaslala ověřovatelům námitku k zápisu. Námitka je přiložena k podkladům.
Zastupitelstvu je námitka předložena k rozhodnutí.
Na zasedání zastupitelstva zastupitelka Zuzana Juráňová sdělila, že nepodala námitku, ale žádost o doplnění jejích dotazů.
Tajemník uvedl, že pokud se nejedná o námitku, pak se o tom nebude hlasovat.
Zastupitelka Juráňová znovu požádala o doplnění.
Starostka a tajemník uvedli, že dotazy budou k zápisu doplněny.
René Herodek podal námitku proti zápisu o doplnění jmenovitého hlasování u prodeje části podílu na Lázeňské 2.
Tajemník se dotázal pana Herodka, zda se se zápisem seznámil, načež pan Herodek uvedl, že se s ním seznámil na internetu.
Tajemník uvedl, že kompletní zápis je uložen na městském úřadě k nahlédnutí (tak uvádí jednací řád), dále uvedl, že na internetových stránkách je uveden zkrácený zápis. Tajemník konstatoval, že kompletní zápis jmenovité hlasování obsahuje.
Pan Herodek vyjádřil nesouhlas s tím, že má zápis jinou podobu na internetu a jinou podobu na městském úřadě.
Pan Veselý se dotázal tajemníka, zda je zodpovědný za zveřejnění zápisu. Tajemník uvedl, že ano.
Pan Veselý konstatoval, že ověřovatelé zápisu podepsali zápis, který byl následně ve změněné formě zveřejněn.
Tajemník nesouhlasil a oponoval s tím, že zápis změněn nebyl. Dále uvedl, že kompletní zápis je k nahlédnutí na městském úřadě. Na internetových stránkách se zveřejňuje zápis ve zkrácené podobě. Dále doporučil, aby se zastupitelé seznámili s jednacím řádem.
Paní Metzlová se dotázala, kdy se má přijít seznámit se zápisem na městský úřad. Tajemník uvedl, že dle jednacího řádu musí být zápis vypracován do 10 dnů.
Paní Metzlová se dotázala, zda jsou zápisy zveřejňovány v odlišné podobě, než v jaké je ověřovatelé podepsali.
Tajemník reagoval s tím, že jsou odlišné v tom, že zveřejněný zápis je anonymizován.
Místostarosta Špalek uvedl, že dle zákona o obcích se zápis zveřejňovat nemusí. Dále uvedl, že originální zápis se nachází podepsaný na úřadě. Také uvedl, že hlasování je uvedeno jmenovitě a v systému UZOb je zápis anonymizován, protože do něj mohou nahlížet všichni.
Paní Juráňová chtěla vědět, kterého dne od konání zasedání se mohou zastupitelé na úřadě se zápisem seznámit.
Starostka uvedla, že s pracovní verzí se mohou seznámit ode dne, kdy má být vyhotoven. S podepsaným zápisem až po podpisu ověřovatelem.
Paní Juráňová požádala o zasílání emailu zastupitelům o skutečnosti, že zápis je k nahlédnutí, a dále požádala o termíny jednání rady města.
Tajemník uvedl, že notifikace o vyhotovení zápisu zastupitelům chodí.
Pan Veselý se dotázal, proč je zápis jiný při zveřejnění na internetu a jiný na úřadě, načež tajemník uvedl, že nezná nastavení aplikace UZOb, a proto neumí odpovědět.
Občanka Veselá navrhla, aby pan tajemník vyhotovený a podepsaný zápis zaslal všem zastupitelům v kompletní podobě.
Pan Herodek se seznámil s kompletním zápisem a na námitce dále netrval.
Starostka pokračovala v jednání námitce pana Veselého proti zápisu k bodu Lázeňská 2. Místo neúplného a tím skutečnost zkreslujícího textu pan Veselý upozornil, že v záměru chybí některé skutečnosti. Pan Veselý požádal doplnit tento text: Pan Veselý vyjádřil svůj názor, že zveřejnění záměru adresného prodeje Lázeňské 2 je vadný, protože tento záměr neobsahuje zdůvodnění, proč a komu se nemovitost prodává. Uvedl, že to říká proto, aby to všichni věděli.
Starostka uvedla, že druhá námitka pana Veselého se týkala jmenovitého hlasování u prodeje Lázeňská 2.
Dále pan Veselý uvedl, že na první námitce trvá a ke druhé námitce podává návrh na usnesení, aby vedení města zveřejnilo na UZObu úplný zápis včetně jmenovitého hlasování.
Starostka zahájila hlasování o návrzích pana Veselého.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého.
5 Odpovědi na zaslané dotazy občanů |
Budou zodpovězeny dotazy občanů zaslané ve lhůtě podle jednacího řádu zastupitelstva do sedmi dnů před zasedáním zastupitelstva.
1. Žádám o informaci a zdůvodnění zrušení smlouvy se společností Networks Central Europe s.r.o. a se společností Discovery Czech Republik s.r.o., o kterém rozhodla rada města. Proč nebyli seznámeni zastupitelé s tímto problémem na 8. ZM?
Starostka odpověděla, že ke zrušení došlo z důvodu navýšení ceny těchto kanálů, a protože by se kabelová televize dostala do ztráty. Také by došlo k porušení hospodářské soutěže. Jelikož jsme nechtěli zvyšovat cenu kabelové televize, došlo k vyřazení těchto drahých kanálů.
Paní Juráňová uvedla, že písemně poprosila o to, aby byl na zasedání ZM mikrofon, a aby bylo rozumět a mohl být zpracován kvalitní zápis.
Paní Juráňová se dotázala, o kolik by se kabelovka v tomto případě zdražila. Pan Růžička uvedl o 100 - 130 Kč. Cena by tak přesáhla 300 Kč.
Paní Juráňová připomněla občanům výhody kabelové televize včetně dlouhé tradice a porovnala ji s internetovou televizí. Dále vyjádřila své znepokojení z toho, že vše směřuje ke konci kabelové televize ve městě. Rozvinula se diskuze zastupitelů mimo projednávané téma, proto starostka navrhla hlasování o ukončení rozpravy.
Starostka zahájila hlasování.
Diskuze pokračuje.
Pan Růžička vedl diskuzi s paní Juráňovou o cenotvorbě, zvyšujících se cenách a dalších okolnostech, které je potřeba brát v potaz. Dále uvedl, že pro potřeby internetové televize od města není potřeba mít internet od města a platit za něj. Pan Růžička dále uvedl, že sledování prémiových sportovních kanálů je možné pouze na maximálně dvou zařízeních, nikoliv na více zařízeních - toto u kabelové televize zařídit nelze, proto byly tyto kanály vyřazeny.
Následně proběhla diskuze mezi panem Růžičkou a paní Juráňovou, která položila další doplňující dotazy ohledně ceny, vyřazení kanálů a poskytování informací ohledně této problematiky.
Paní Juráňová uvedla, že navrhne usnesení.
Pan Špalek potvrdil slova pana Růžičky, a dále uvedl, že internetová TV nabízí vyřazené kanály vč. mnoha výhod (zpětné pouštění programů až 7 dnů zpět atd.).
Pan Veselý uvedl, že v případě zvednutí ceny si každý občan může zvolit, zda chce zůstat u kabelové televize nebo přejít na internetovou TV.
Paní Michnová opustila dočasně jednání. Přítomno bylo 14 zastupitelů.
Paní Juráňová vyjádřila své znepokojení s odpověďmi, které jí byly poskytnuty a které považuje za neúplné, a dala návrh na usnesení.
Starostka dala hlasovat o návrhu paní Juráňové.
Pan Veselý přednesl návrh na usnesení.
Starostka dala o tomto návrhu hlasovat.
2. Pro stálé nejasnosti ohledně třídění odpadů a pravidel firmy MESOH prosím o přizvání pana Staňky, aby nám problematiku vysvětlil (o totéž jsem požádala paní Tichou již písemně při svých dotazech ohledně mého účtu). Občané i já máme dotaz:
Starostka uvedla, že pan Staňka byl pozván, ale nepřijede. Dále uvedla, že kontejnery na sklo nemáme, máme zvony, a ty vyváží sběrný dvůr, který je vozí na sběrný dvůr a odtud se pak hromadně vyprodává. Dále uvedla, že přeplněné kontejnery plastu a papíru se mimo svoz nesváží. Pokud se ukáže, že je tisícovka nedostatečná, přidává se další a sváží se v rámci pravidelného svozu.
Starostka dále uvedla, že paní Tichá poslala vyjádření, v němž uvádí, že sběrná hnízda postupně přepisuje a upravuje. Historie tam bude změněna od října 2023. Seznam je poměrně rozsáhlý, postupně se tomu věnuje a přiřazuje byty.
Během jednání se vrátila paní Michnová. Jednání pokračuje s patnácti členy.
Paní Juráňová požaduje znovu zmapovat sběrná hnízda včetně ulic, počtu kontejnerů na jednotlivých ulicích a přiřazení mapky.
Starostka uvedla, že mapka již zpracována byla, ale není v ní uveden počet tisícovek. Každá z nich je označena a opatřena evidenčním číslem.
Dále proběhla diskuze mezi starostkou a paní Juráňovou ohledně přiřazování kontejnerů, počtu kontejnerů a ohledně zobrazování údajů v odpadovém účtu.
Paní Juráňová se ještě zeptala na plochu, na které se má skladovat dřevo, stavební suť. Dále uvedla, že plocha je prázdná a dotázala se, proč na ploše nekončí dřevo a suť. Starostka reagovala s tím, že plocha není prozatím oplocena, proto tam suť a dřevo není, a také proto, aby občané nedováželi další odpad. Dále uvedla, že plocha bude oplocena v nejbližších dnech.
Občan Roller se dotázal, kde je zveřejněna mapka s rozmístěním kontejnerů a zmínil, že by bylo dobré ji zveřejnit někde, kde si ji mohou občané dohledat. Dále se dotázal starostky na umístění kontejnerů na ulici Pod Hůrkou. Starostka reagovala s tím, že oslovila některé občany, které by kontejnery měli před svou nemovitostí, ti však s tímto nesouhlasili.
Občan Roller je toho názoru, že kontejnery vyhovovaly všem a nyní je to cca 1 km k nejbližšímu kontejneru. Starostka reagovala s tím, že kontejnery často končily v řece a byl kolem nich nepořádek. Dále starostka uvedla, že od rodinných domů probíhá pytlový svoz, pokud někomu nevyhovuje - budou z dotace pořízeny popelnice, které se umístí k domům. Každá domácnost může používat popelnici na papír i plast a bude se jim svážet od domu. Do té doby se budou svážet pytle.
Občanka Veselá se dotázala, kam se vozí papír a plast a kdo jej odváží. Starostka uvedla, že v rámci pytlového svozu se vozí na třídící linku - předává se SMOLU a oni jej odvážejí do Třince. Dále se občanka Veselá zeptala, co se s plastem děje dále. Starostka uvedla, že je to majetek SMOLA a ti s ním nakládají dle svého uvážení.
Místostarosta Špalek vysvětlil, co se děje s plastem na třídící lince. Dále proběhla diskuze mezi panem Špalkem, paní Veselou a starostkou. Starostka vysvětlila, že v momentě předání odpadu SMOLU se odpad stává jejich majetkem.
Paní Metzlová se dotázala, co se bude dít se zvony, které jsou nyní umístěny na sběrném dvoře. Starostka uvedla, že se bude řešit, co se se zvony bude dít. Dále se paní Metzlová dotázala, zda může občan na sběrný dvůr přivést směsný komunální odpad. Starostka uvedla, že město má povinnost přijmout tento odpad na sběrném dvoře.
Paní Juráňová vznesla návrh na usnesení.
Starostka zahájila hlasování.
3. Dotaz k nové studii autobusového nádraží - proč byla vytvořena zcela nová, co se stalo s projektovou dokumentací, která byla zhotovena dle původní studie z roku 2017, jaké byly ceny původní studie a projektu a studie nové?
Paní Juráňová navrhla, aby bylo na tento dotaz odpovězeno až při projednávání bodu 9. Starostka souhlasila.
4. V odpovědi Ing. Rollerové dle požadavku na ZM byla zveřejněna odpověď na stránkách města, tabulka o množství vyprodukovaných odpadů je z roku 2021 a náklady z roku 2022? Prosím o zveřejnění a správnou informaci za rok 2022.
Starostka odpověděla, že informace na stránkách města je v pořádku.
5. V písemné a zveřejněné odpovědi na mé dotazy na 8. ZM sděluje digitálně podepsaná Ing. Jana Murová, že: "Nikdy nikdo ze zaměstnanců města neuvažoval a ani se nehovořilo o poplatku pro občany ve výši 1 200 Kč. Zcela úmyslně jste mystifikovala občany s touto informací vy." Žádám o doložení textu, kterým jsem měla občany já osobně mystifikovat.
Starostka předala paní Juráňové článek z oficiálního FB profilu. Paní Juráňová se ohradila, že tento článek nepsala. Starostka dodala, že má od občanů informace, že jim tyto informace poskytla ona a dále uvedla, že pokud má něco na svém profilu, veřejně s tím souhlasí. Pan Růžička dodal, že je to také dle zákona.
6. Jak dlouho vedení města jedná se zástupci společnosti ČEZ, která má zájem vybudovat v našem městě fotovoltaické elektrárny? Kolik proběhlo k této problematice vzájemných schůzek? Jaký měla tato jednání v posledních dvou letech praktický vývoj? Jaké jsou aktuální výsledky a závěry z těchto jednání?
Starostka uvedla, že s ČEZem se jedná od vzniku ČEZu, protože se s nimi řeší mnoho témat, např. sítě VN, NN, VO, optika, rozhlasy, přeložky, souhlasy, vytyčení atd. Dále uvedla, že o fotovoltaice se jednalo jednou v roce 2022 a následně na ZM v roce 2022, poté se jednalo jen na jednání zastupitelů se zástupci ČEZu.
Paní Juráňová uvedla, že netušila, že od 7. 2. 2023 město se zástupcem ČEZu jedná. Dále uvedla, že vedení města přiznalo, že s ČEZem jednali a zmíněné plochy navštívili. Paní Juráňová dále uvedla, že ji byl doručen mail, v němž bylo zástupcem ČEZu uvedeno, že na neveřejné schůzce se doladí maličkosti. Dále vyjádřila svůj nesouhlas se skutečností, že s výstavbou souhlasí a zmínila, že požadovala veřejné projednávání ohledně výstavby fotovoltaiky.
Starostka uvedla, že v květnu proběhlo jednání s ČEZem. Výsledkem bylo, že ČEZ pošle návrh smluv a udělá vizualizace lokalit. V prosinci zavolal zástupce ČEZu, že by chtěl jednat se zastupiteli. Vedení města trvalo na zaslání zmíněných smluv a vizualizací a následně se mělo setkání uskutečnit. Starostka dále odmítla tvrzení, že s ČEZem město jednalo nebo že by něco slíbilo. Starostka uvedla, že na únorovém jednání s ČEZem se všichni zastupitelé vyjádřili negativně k fotovoltaickým polím a uvedla dále, že jediná zastupitelka Juráňová o tom chtěla jednat, což paní Juráňová potvrdila.
Paní Metzlová doplnila ke schůzce v květnu 2023, že po ukončení schůzky opoziční zastupitelé odešli a koaliční zastupitelé se ještě zdrželi, a to včetně starostky. Na únorové schůzce se vyjádřila k tomu, že pokud se fotovoltaika dostane na program jednání ZM, bylo by žádoucí informovat občany a vyzvat je k tomu, aby se dostavili na jednání. Dále potvrdila slova paní Juráňové, a rovněž souhlasí s veřejným projednáváním.
Dále proběhla diskuze mezi panem Veselým a starostkou ohledně jednání s ČEZem a projednávání této věci na zasedání ZM v roce 2022.
Pan Růžička vyjádřil své obavy z možného schválení fotovoltaiky a přirovnal situaci k dřívějšímu jednání o obchvatu.
Místostarosta Špalek objasnil, která jednání s ČEZem proběhla a uvedl, že proběhla tři jednání.
Paní Juráňová podotkla, že jednání, která proběhla byla neveřejná, a že veřejné nebylo ani jedno. Dále dala návrh na usnesení.
Místostarosta Špalek uvedl, že není pravda, že paní Juráňová nebyla ani na jedné schůzce. Uvedl, že na jedné z nich byla.
Paní Boglis opustila dočasně jednací síň. Jednání pokračuje se 14 členy.
Starostka uvedla, že ČEZ by měl podat žádost o změnu územního plánu, a že tyto legislativní postupy velmi dobře znají.
Pan Veselý podal návrh na usnesení.
Starostka zahájila hlasování.
Na jednání se vrátila paní Boglis. Jednání pokračuje s 15 členy.
7. Město vyhlásilo veřejnou zakázku na nákup dvou elektromobilů včetně nabíjecích stanic s předpokládanou hodnotou 1,8 milionů Kč bez DPH, tj. 2,2 milionů vč. DPH. V rozpočtu města na rok 2024 byl v investicích schválen nákup pouze jednoho elektromobilu a na tento nákup byla alokována částka 1,4 milionů korun. Kdo rozhodl o nákupu dvou elektromobilů místo jednoho a proč? Sdělte číslo usnesení, kterým bylo takto rozhodnuto. Kdo rozhodl o navýšení alokované částky na tento nákup v rozpočtu na rok 2024? Sdělte číslo usnesení, kterým bylo takto rozhodnuto.
Starostka odpověděla, že v rozpočtu je pořízení elektromobilů, počet není uveden. Dotační žádost byla vypsána na pořízení dvou elektromobilů. Dále vysvětlila, že částka 1,8 milionů bez DPH je průměrná cena elektromobilů. Uvedla, že město bude soutěžit na nejnižší cenu při standartním voze. Na základě průzkumu trhu se předpokládá, že dva elektromobily město pořídí do 1,4 milionů korun. Zadávací dokumentaci a dotační žádost schválila rada města a alokovaná částka v rozpočtu je na 1,4 milionů korun. Nyní probíhá soutěž a po jejím skončení proběhne vyhodnocení.
Proběhla krátká diskuze mezi zastupiteli a byly položeny doplňující dotazy k elektromobilům.
V 18:00 hodin byla vyhlášena pauza.
Jednání opustil pan Švec a následně bude pokračovat se 14 přítomnými členy.
V 18:12 hodin jednání pokračuje.
6.1 Rozpočtové opatření, na vědomí, schválení |
Rozpočtové opatření na vědomí
Na základě změn ve výdajích města došlo k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 18/2023. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů a financování.
V příjmové části rozpočtu došlo ke snížení příjmů z dotace na veřejně prospěšné práce a k navýšení rozpočtu u vyšších příjmů z nájmu vodovodů a kanalizací.
Ve výdajové části rozpočtu došlo k přesunu v rámci schváleného rozpočtu z paragrafu 3341 do paragrafu 5311 na upgrade počítače pro Policii ČR vyvolaný po napojení nových kamer, došlo k navýšení u kanalizací z důvodu zvýšených nákladů na opravy a údržbu, dále došlo k navýšení rozpočtu na schválený příspěvek Základní škole na spolufinancování projektu Trenéři do škol, k navýšení rozpočtu na časopis Aktuálně z Albrechticka, k navýšení rozpočtu na nákup nádob na odpad a navýšení rozpočtu IT na správu a údržbu programů a k navýšení rozpočtu na pojištění z důvodu aktualizace smluv a navýšení pojištění u stavebních akcí. V rámci třídy 8 Financování došlo k zapojení rozpočtu u položek + 8117 a - 8118 z důvodu převodu volných prostředků na krátkodobé termínované vklady ve výši 38.672.000 Kč z důvodu převodu volných finančních prostředků na krátkodobé termínované vklady. Rozdíly mezi příjmy a výdaji jsou kryty z třídy 8 Financování - přebytek hospodaření z minulých let navýšením položky 8115.
Schválení rozpočtového opatření.
Na základě změn v příjmech a výdajích města dochází k úpravě rozpočtu, a to rozpočtovou změnou č. 1/2024. Úprava se týká schváleného rozpočtu, a to v oblasti příjmů, výdajů i financování.
U příjmů dochází k úpravám u přijatých dotací z minulých let dle skutečného příjmu dotací a rovněž dochází k přesunu příjmového rozpočtu na kabelovou televizi do doplňkové činnosti v souladu s usnesením ZM č. 23/8Z/10 ze dne 29.11.2023.
V oblasti výdajů dochází k navýšení rozpočtu u ZŠ na opravu krytiny na letní učebně v areálu ZŠ a k navýšení rozpočtu z důvodu vrácení nevyčerpaných prostředků z dotace na volby prezidenta ČR v roce 2023. Rovněž dochází k přesunu prostředků na kabelovou televizi z důvodu přesunu do doplňkové činnosti v souladu s usnesením ZM č. 23/8Z/10 ze dne 29.11.2023. Dále dochází k vyčlenění prostředků na předfinancování projektů v rámci česko-polské spolupráce spolufinancovaných z dotací. Rozdíl mezi příjmy a výdaji je vyrovnán Třídou 8 Financování.
Pan Juráň se dotázal, proč město platí opravu krytiny. Starostka uvedla, že stavba byla městu předána, vlivem povětrnostních podmínek došlo k poškození krytiny. Poškození je řešeno s pojišťovnou.
Pan Veselý se dotázal, proč došlo k navýšení částky za časopis Aktuálně z Albrechticka.
Starostka uvedla, protože počet výtisků byl vyšší, než bylo v rozpočtu plánováno.
Pan Veselý vyjádřil nesouhlas s tím, aby si město platilo externí firmu, a podal návrh na usnesení, o kterém nechala starostka hlasovat.
Starostka zahájila hlasování.
6.2 Změna plánu doplňkové činnosti |
Na základě změny v účtování činností spojených s provozováním kabelové televize a investice do rozšíření optické sítě dle usnesení zastupitelstva města č. 23/8Z/10 ze dne 29.11.2023 dochází k přesunu plánovaných příjmů a výdajů spojených s provozováním kabelové televize z rozpočtu města Město Albrechtice do doplňkové činnosti. Úprava se týká již schváleného plánu, a to v nákladech i ve výnosech.
Náklady se zvyšují z částky 1 637 904 Kč na částku 3 228 924 Kč, to je o 1 591 020 Kč.
Výnosy se zvyšují z částky 2 388 000 Kč na částku 3 388 000 Kč, to je o 1 000 000 Kč.
Zisk celkem 159 076 Kč.
Pan Veselý upozornil na chybu v podkladech, starostka mu dala za pravdu s tím, že bude opraveno.
Starostka zahájila hlasování.
6.3 Vyřazení majetku z inventur |
Povinnost inventarizace majetku a závazků je zakotvena v § 6 odst. 3 zákona
č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a způsobem stanoveným v § 29 a § 30 tohoto zákona. Prováděcím předpisem k zákonu o účetnictví je vyhláška č. 270/2010 Sb.,
o inventarizaci majetku a závazku, která upravuje organizační zajištění a způsob provedení inventarizace.
Byl sestaven plán inventur a stanoveny inventarizační komise. Inventura byla rozdělena do dvou etap. Prvotní inventura majetku byla provedena k 31.10.2023.
Na základě provedených inventur majetku navrhují inventarizační komise k vyřazení majetek v celkové výši 794 407,44 Kč, který je již nefunkční, opotřebovaný nebo zastaralý (software) a byl již případně dle potřeby nahrazen majetkem novým.
Přílohou zápisu jsou seznamy tohoto majetku, který je navržen k vyřazení.
Návrh usnesení: Zastupitelstvo města Město Albrechtice schvaluje vyřazení majetku Města Město Albrechtice dle návrhu z provedené inventarizace majetku města za rok 2023 a to ve výši 794 407,44 Kč dle přílohy, která je nedílnou součástí zápisu.
Paní Juráňová se dotázala, z jakého důvodu byly vyřazeny věžní hodiny a kdo navrhl jejich vyřazení.
Starostka reagovala s tím, že neví, kdo měl na starost evidenci budovy městského úřadu. Dále starostka uvedla, že k inventární kartě hodin nebyl nalezen prvotní doklad (faktura, smlouva apod.), který by opravňoval město k vlastnictví hodin. Bylo tedy navrženo vyřazení hodin, protože se jedná o účetní chybu.
Paní Juráňová uvedla, že hodiny jsou historicky majetkem města, a dále uvedla, že hodiny byly městu předány na papírové majetkové kartě. Paní Juráňová sdělila zastupitelům, jak se hodiny z papírové majetkové karty dostaly do počítačových systémů a později do dnešního systému Ginis. Paní Juráňová dále uvedla, že skutečnost, že jsou hodiny v majetku města dokládá několik dokladů (uvedla jako příklad dohodu o vyúčtování elektrické energie a fakturu, kterou město proplácelo). Také připomněla, že hodiny byly městem několikrát opravovány a celková částka za hodiny se celé roky odepisuje.
Paní Juráňová požaduje důkaz, na základě kterého by měly hodiny být vyřazeny.
Starostka požádala o kopii dohody, kterou paní Juráňová zmínila. Dále starostka uvedla, že v archivu byla nalezena informace, že v roce 1782 dostává farní kostel věžní hodiny. Nebyl nalezen doklad, smlouva, že by město na kostele mělo svůj majetek. To je důvod, proč je vlastnictví hodin na kostele považováno za sporné. Také upozornila, že se jedná o administrativní chybu a uvedla, že není možné se na základě inventární karty prohlásit vlastníkem čehokoliv.
Starostka dále uvedla, že ačkoliv město v minulosti hradilo generální opravu hodin, nejsou hodiny ve vlastnictví města. Dále zmínila, že paní Bodnárová (bývalá vedoucí finančního odboru) tvrdí, že hodiny nejsou ve vlastnictví města, a že město pouze hradilo generální opravu. Starostka zmínila, že situaci ohledně hodin konzultovala s firmou KPMG, která na základě právního, ekonomického a daňového rozboru konstatovala, že není možné hodiny prohlásit za majetek města.
Pan Veselý předložil zpravodaj z roku 1995, v němž jsou popsány investice obce v roce 1995. Uvedl, že je zde napsána investice města do opravy hodin. Také uvedl, že inventarizační komise roky ověřovala, že hodiny existují, načež pan Růžička reagoval s tím, že inventarizační komise není povinná kontrolovat prvotní doklady.
Starostka citovala zastupitelům stanovisko firmy KPMG, které sděluje, že hodiny nejsou majetkem města.
Dále proběhla diskuze mezi panem Veselým a panem Růžičkou ohledně postupu při provádění inventury.
Paní Metzlová uvedla, že oslovila pana Vávru, který potvrdil, že složka a podklady k věžním hodinám se nachází na městském úřadě. Dále vyjádřila nesouhlas s vyřazením hodin a situaci označila za manipulativní a vykonstruovanou.
Starostka zpochybnila, že by hodiny v roce 1999 mohly stát 100 000 Kč a uvedla, že se pravděpodobně jednalo o částku za opravu hodin. Dále uvedla, že dle legislativy z roku 1992 je prokazatelné, že není možné evidovat opravy na majetkové karty.
Paní Metzlová předložila vyúčtování elektrické energie z roku 2020, které farnost zaslala městu na základě smlouvy z roku 1996.
Slovo bylo předáno panu Kozelkovi.
Pan Kozelek promluvil o inventarizaci historického majetku města. Dále uvedl, že v minulosti bylo nutné hodiny častokrát seřizovat, proto bylo v roce 2007 zajištěno nakoupení elektronického stroje k hodinám. Pan Kozelek potvrdil, že existuje složka k hodinám, která má obsahovat všechny náležitosti k hodinám, opravám včetně fotografií hodinového stroje, který byl koupen v roce 2007 a uvedl, že protokol o předání historického majetku v lednu 1994 se založil do této složky. Také zmínil, že je vizitkou města, aby hodiny šly správně a vyjádřil názor, že se o toto má starat město.
Starostka uvedla, že bylo nalezeno usnesení ze ZM z roku 2008, kdy ZM schválilo smlouvu na generální opravu hodin. Znovu zopakovala, že dohodu o vlastnictví hodin na kostele s Římskokatolickou farností město nemá.
Pan Kozelek reagoval s tím, že město koupilo hodinový stroj, který se dal v rámci opravy na skříň starého hodinového stroje, načež starostka reagovala, že ani to neopravňuje město k vlastnictví hodin. Pan Kozelek doplnil, že by se dohoda měla nacházet ve zmíněné složce na úřadě.
Místostarosta Špalek potvrdil slova starostky o chybějícím prvotním dokladu a dotázal se, z jakého důvodu tedy město v minulosti koupilo hodinový stroj. Pan Kozelek odpověděl, že se jedná o historický majetek města, na který se složili občané města a uvedl, že dle církve jsou hodiny města. Starostka reagovala s tím, že k tomu ale neexistuje doklad.
Pan Kozelek uvedl, že jelikož hodiny v účetnictví nebyly, neexistovala ani jejich hodnota, tudíž byla nulová a částka 100 000 Kč v inventární kartě je částka za nákup hodinového stroje a práce kolem jeho zprovoznění hodinářem.
Proběhla další diskuze mezi zastupiteli, tajemníkem a panem Kozelkem ve věcech věžní hodiny, historického nákupu hodinového stroje a neexistenci prvotního dokladu, který by město označoval za vlastníka hodin.
Paní Juráňová shrnula, že občané koupili hodiny v 19. století. V době komunismu byl kostel ve vlastnictví farnosti a hodiny převzalo MNV, protože patřily tehdejšímu Olbersdorfu. Po revoluci došlo k převzetí majetkových karet a mezi nimi byla karta hodin na kostele s nulovou hodnotou. Následně došlo k převedení do PC systému. Paní Juráňová doporučila vedení města nalézt složku k hodinám.
Pan Herodek a paní Juráňová se dotázali, co bude následovat v případě vyřazení hodin. Starostka zareagovala s tím, že čí je kostel, tomu patří i hodiny.
Pan Herodek vyjádřil názor, že v případě vyřazení hodin spadnou hodiny do majetku státu, s čímž starostka nesouhlasila.
Pan Veselý vznesl návrh na usnesení o vyřazení majetku dle návrhu mimo věžní hodiny.
Starostka navrhla usnesení, aby zastupitelstvo města pověřilo vedení města k jednání s Římskokatolickou farností o uznání vlastnictví hodin na kostele.
Občan Knapp konstatoval, že situace kolem věžních hodin je ostudou města a konstatoval, že se jedná o účetní problém. Dále navrhl, aby se zastupitelstvo usneslo o tom, že hodiny budou opraveny. Starostka souhlasila, navrhla toto usnesení a zahájila hlasování.
Starostka zahájila hlasování o svém dalším návrhu.
Starostka zahájila hlasování o návrhu pana Veselého.
Starostka zahájila hlasování.
Starostka vyhlásila pauzu 10 minut.
V 19:30 jednání pokračuje.
6.4 Finanční dar na stavbu domovní čistírny odpadních vod |
Dne 11.12.2023 podala Alice P***, 793 95 Město Albrechtice žádost o poskytnutí finančního daru na výstavbu čistírny odpadních vod. K žádosti doložila výpis z katastru nemovitostí a Sdělení k ohlášení dokončení stavby „ČOV, splašková kanalizace, akumulace a vsak“ umístěnou na pozemku p.č. *** ze dne 16.11.2023. Městský úřad Krnov, odbor výstavby a životního prostředí, vodoprávní úřad konstatoval, že dokončenou stavbu lze užívat bez kolaudačního rozhodnutí.
6.5 Čerpání fondu zaměstnanců uvolněnými zastupiteli |
Usnesením č. 24/28R/14 schválila Rada města Město Albrechtice změnu tvorby a čerpání Fondu zaměstnanců na rok 2024 pro Město Město Albrechtice. Změna byly provedena na základě nové legislativy, kdy byla upravena pravidla pro čerpání fondu zaměstnanců. Příjmy a výdaje se nemění.
Zastupitelstvu města je předloženo ke schválení čerpání z fondu zaměstnanců uvolněným zastupitelům dle Směrnice tvorby a čerpání fondu zaměstnanců Města Město Albrechtice schválené Radou města Město Albrechtice.
7.1 Koupě pozemku dražbou z majetku Lesů České republiky, s.p. |
Lesy České republiky, s.p. - výběrové řízení s následnou aukcí
- Lesy České republiky vyhlašují výběrové řízení s následnou aukcí na prodej pozemku p.č. 565, k.ú. Město Albrechtice, výměra 1317 m2.
- 24/26R/27Rada města Město Albrechtice doporučuje zastupitelstvu města projednat odkoupení pozemku p.č. 565, k.ú. Město Albrechtice.
Starostka dala návrh, aby usnesení znělo takto: Zastupitelstvo města neschvaluje účast na výběrovém řízení na odkup pozemku p.č. 565, k.ú. Město Albrechtice, výměra 1317 m2.
7.2 Koupě pozemku parc.č. 292/2 v k.ú. Linhartovy |
Koupě pozemku parc.č. 292/2 v k.ú. Linhartovy vzniklého oddělením z pozemku parc.č. 292 dle geometrického plánu č. 240-86/2023 ve vlastnictví ***
- odkoupení z důvodu záměru výstavby autobusové zastávky.
Na 8. zasedání zastupitelstva města byla usnesením č. 23/8Z/19 schválena směna pozemků. Vlastníci pozemků se směnou nesouhlasí. Vyjádřili souhlas s odkoupením.
Starostka zahájila hlasování.
8 Členství města Město Albrechtice ve svazcích obcí |
Město Město Albrechtice je ve dvou sdruženích obcí, a to v Mikroregionu Osoblažsko a Mikroregionu Krnovsko.
V Mikroregionu Osoblažsko je 14 obcí.
V Mikroregionu Krnovsko je 25 obcí, včetně 14 obcí Mikroregionu Osoblažska.
Do aktivit Mikroregionu Osoblažsko (MO) se nijak nezapojujeme, v minulosti MO realizoval projekt na školení zaměstnanců, který se však nesetkal s odezvou ze strany zaměstnanců Města Město Albrechtice.
Z hlediska financování přispívá Město Albrechtice:
Jelikož nám z členského příspěvku 34 170 Kč narostly příspěvky na 167 170 Kč a dopad do území Města Albrechtic není z tohoto sdružení žádný, navíc jsme ještě členy Mikroregionu Krnovsko, které zabírá i území Mikroregionu Osoblažsko, doporučuje Rada města zastupitelstvu projednat vystoupení města Město Albrechtice z dobrovolného svazku obcí Mikroregion - Sdružení obcí Osoblažska, zkráceně Mikroregion Osoblažsko, IČ 75137925.
Pan Veselý uvedl, že aktivity, které dělá MO jsou prospěšné a zajímavé a dotázal se, zda se město do nějakého projektu zapojilo v roce 2023. Starostka uvedla, že v loňském roce aktivity nerealizovali a konstatovala, že členství v MO je neefektivní.
Paní Metzlová doplnila, že MO předkládá společné projekty, do kterých je zapojeno všech 14 obcí a uvedla, že žádná z těchto obcí, které byly aktivně zapojeny, se nedostala do mínusu a konstatovala, že Město Albrechtice se aktivně nezapojuje.
Starostka zahájila hlasování.
9.1 Schválení urbanisticko architektonické studie náměstí ČSA ve Městě Albrechticích |
Urbanisticko architektonická studie náměstí ČSA ve Městě Albrechticích řeší v konečné podobě úspěšně centrální část náměstí a navazující ulice.
Celkový koncept řešení dané lokality vychází z kompozičních vazeb a funkčních náplní jednotlivých částí prostoru.
Hlavním cílem je scelení prostoru, zpřehlednění a zklidnění dopravy s důrazem na upřednostnění pohybu chodců v území a vytvoření důstojných a atraktivních veřejných prostranství.
Základním kompozičním prvkem, páteří prostoru náměstí, je historická stopa diagonální komunikace, kolem které se v minulosti celé náměstí formovalo. Tato komunikace se na náměstí obnovuje a vizuálně v ploše náměstí zdůrazňuje.
Dalšími důležitými kompozičními prvky jsou Kostel navštívení Panny Marie a barokní sloup se sochou sv. Anny Samotřetí, které spolu vizuálně komunikují. Oběma dominantám návrh navrací dostatečný a důstojný předprostor tak, aby na náměstí ještě více vynikly. Toho se dociluje také komponovanou skupinou stromů ve středu náměstí, která svým uspořádáním ještě více zdůrazňuje pohledovou osu kostel-sloup. Okolo odpočinkové plochy se stromy je prostor věnován dopravně-obslužné funkci.
V předprostoru kostela je připomenuta historická stopa původní kostelní zdi, a to formou vloženého lomového kamene do dlažby.
Negativní dominanta náměstí - kulturní středisko se částečně pohledově zakrývá stromy.
Změnou vybraných obousměrných komunikací na jednosměrné se zpřehledňuje a zklidňuje doprava v centru města.
Jednosměrná je nově část ulice Nemocniční v úseku od vjezdu do zásobovacího dvora elektra a pošty směrem ke kostelu a dále ulice za sportovní halou ve směru k ZŠ od Jiráskovy ulice k Opavické. V území tak vznikne logická okružní cesta. Spolu s tímto dopravním řešením je nutné zjednosměrnit i ulici Nemocniční ve směru od křižovatky s Opavickou ke Krnovské.
Návrh byl zpracován v souladu se schváleným územním plánem a strategickým plánem města.
Urbanisticko architektonická studie náměstí ČSA ve Městě Albrechticích byla v upravené podobě veřejně projednávána. Poslední veřejné projednávání se uskutečnilo 8. listopadu 2023 v Měšťanském domě.
Rada města Město Albrechtice doporučuje Zastupitelstvu města Město Albrechtice schválit urbanisticko architektonickou studii náměstí ČSA ve Městě Albrechticích.
Návrh usnesení: Zastupitelstvo města Město Albrechtice schvaluje urbanisticko architektonickou studii náměstí ČSA ve Městě Albrechticích.
Pan Veselý vyjádřil názor, že zastupitelstvo by mělo vyslyšet petici za vypsání architektonické soutěže, kterou podepsalo přes 380 osob. Dále požádal o další informace ve věci náměstí.
Starostka uvedla, že architekt nedokáže odhadnout cenu celkové rekonstrukce. Dále uvedla, že další kroky budou takové, které schválí orgán města.
Pan Veselý je toho názoru, že před schválením by zastupitelé měli znát cenové relace.
Pan Veselý dal návrh na usnesení.
Starostka zahájila hlasování.
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
9.2 Schválení studie autobusového nádraží ve Městě Albrechticích |
Architektonický návrh studie autobusového nádraží ve Městě Albrechticích vychází z limitů území a požadavků na praktické vlastnosti přístřešků určených k čekání na autobus.
Projekt klade důraz na infrastrukturu, udržitelnost a ekonomické možnosti našeho města, zatímco zahrnuje také antivandalní prvky.
Hlavním limitem návrhu je stávající vzdušné vedení VN a jeho ochranné pásmo v centrální části autobusového nádraží, kde je nepřípustné osazení stavby omezující přístup k vedení. Tato část je využita k retenci vod a osazení štěrkových záhonů.
Návrh pracuje s principy modrozelené infrastruktury, aby byla maximálně zachytávána dešťová voda přímo na místě stavby.
Návrh čerpá inspiraci v Městě Albrechticích a přírodním prostředí.
Sloupový systém podpírající zastřešení odkazuje na stromoví topolových hájů. Podhled prokresluje reliéf znázorňující koruny stromů. Funkční terasovité osazení přístřešků rovněž odkazuje na reliéf přírodního prostředí. Desky přístřešků osazené zelenou střechou zpomalují odtok dešťových vod. Přebytečná dešťová voda je odváděna k osazené zeleni.
Použity jsou zámkové dlažby, asfalt a vsakovací plochy. Nástupiště je navrženo z protiskluzového povrchu.
Součástí návrhu je obslužné parkoviště a návrh osazení mobiliáře.
Sousedící hlavní silnice je odcloněna linií stromů.
Díky designu návrhu je prostor bezpečný (přehledný) a zabraňuje vytváření asociálních komunit.
Autobusové nádraží bude moci obsloužit až čtyři autobusy.
Návrh byl zpracován v souladu se schváleným územním plánem a strategickým plánem města.
23. ledna se konalo veřejné projednávání nového návrhu autobusového nádraží v Městě Albrechticích, který představil autor, arch. Juránek.
S připomínkami z veřejného projednávání bude v dalších fázích přípravy dále pracováno, aby bylo zajištěno, že projekt bude sloužit potřebám a přáním všech obyvatel Města Albrechtic.
Rada města Město Albrechtice doporučila zastupitelstvu města schválit studii autobusového nádraží Město Albrechtice.
Návrh usnesení: Zastupitelstvo města Město Albrechtice schvaluje studii autobusového nádraží Město Albrechtice.
Starostka se vrátila k dotazům občanů, které byly přesunuty na tento bod programu.
Dotaz k nové studii autobusového nádraží - proč byla vytvořena zcela nová, co se stalo s projektovou dokumentací, která byla zhotovena dle původní studie z roku 2017, jaké byly ceny původní studie a projektu a studie nové?
Starostka odpověděla, že původní studie stála 95 590 Kč, projektová dokumentace stála 626 780 Kč a nová studie stála 130 000 Kč. Rada objednala novou studii z důvodu problémů s ČEZem ohledně přeložky vysokého napětí a usoudila, že ekonomicky výhodnější bude přeprojektovat autobusové nádraží a pustit se do jiné stavby. Na projektovou dokumentaci, v podobě v jaké byla, by město nezískalo stavební povolení.
Paní Juráňová se dotázala, proč nebyl zaplacený a hotový projekt přizpůsoben požadavkům ČEZu.
Starostka odpověděla, že ačkoliv se o tomto několikrát jednalo s projektovou kanceláří, nedošlo k žádné domluvě a další jednání už poté neprobíhala.
Paní Juráňová požádala tajemníka, aby ji dodal komunikaci s touto projektovou kanceláří.
Pan Herodek se dotázal, co vede město k opravě autobusového nádraží, načež starostka uvedla, že stav nádraží není dobrý.
Pan Herodek diskutoval se starostkou ohledně nového autobusového nádraží, řešili ochranu proti nepřízni počasí, dispozice nového nádraží, možnosti pouhé rekonstrukce nádraží a normy, které musí autobusové nádraží splňovat.
Paní Metzlová uvedla, že novému nádraží chybí komfort pro občany, ačkoliv vypadá zajímavě.
Paní Juráňová je toho názoru, že původní projektová dokumentace by měla být upravena tak, aby splňovala podmínky ČEZu.
Paní Metzlová uvedla, že statik posoudí, které z "noh" na novém nádraží půjdou pryč, ale negarantoval, že jich bude méně. Místostarosta Špalek reagoval s tím, že přesto bude průchozí pro vozíčkáře, maminky s kočárky a další.
Pan Veselý zmínil, že je pro vybudování čekárny a toalety na autobusovém nádraží a požádal o odpověď na doručený dotaz.
Dotaz k nové studii autobusového nádraží: Město v dubnu 2022 uzavřelo s firmou F-PROJEKT-DOPRAVNÍ STAVBY s.r.o. smlouvu na zhotovení projektové dokumentace na autobusové nádraží, která měla být zhotovena (vč. provádění PD, položkového rozpočtu stavby a zajištění pravomocného stavebního povolení na autobusové nádraží) do 31.12.2022 za cenu 626 780 Kč vč. DPH.
Pan Veselý uvedl, že není v pořádku hradit částku, pokud nebylo vydáno stavební povolení.
Občanka Veselá se dotázala, jak mohlo dojít k zaplacení, když nebylo vydáno stavební povolení. Dále uvedla, že je pro to, aby byl původní projekt přepracován.
Starostka uvedla, že paní projektantka měla pro dokumentaci povolení od ČEZu, ale následně své stanovisko ČEZ změnil. Dále konstatovala, že dle této studie nádraží postavit nelze, protože nesplňuje požadavky ČEZu a nedostane stavební povolení, proto byla vytvořena nová studie.
Pan Veselý vznesl návrh na usnesení.
Starostka zahájila hlasování.
Starostka zahájila hlasování o původním návrhu.
9.3 Participativní rozpočet |
Participativní rozpočet
Od roku 2022 zastupitelstvo města začalo realizovat participativní rozpočet, a to i v souladu se strategickým plánem města.
Myšlenka zapojení občanů města do participace se setkala s pozitivní odezvou. V roce 2022 se podařilo zrealizovat dva projekty, a to discgolf v parku B. Smetany a rozšíření sportovního zázemí ve sportovním areálu v Hynčicích.
V roce 2023 bylo při projednávání rozpočtu na letošní rok vyčleněno zastupitelstvem 1 milion korun na realizaci participativního rozpočtu.
Pravidla participativního rozpočtu byla schválena v minulém roce, avšak toliko pro rok 2023. Proto jsou zastupitelstvu města předložena ke schválení pravidla nově.
Jednání opustil pan Veselý. Hlasovalo 13 členů.
Starostka zahájila hlasování.
9.4 Informace o podaných žádostech o dotace |
Starostka města podala informace o podaných žádostech o dotace.
V průběhu jednání se vrátil pan Veselý.
V rámci podpory znevýhodněných regionů - podána žádost na park B. Smetany vůči Moravskoslezskému kraji.
V rámci rozvoje venkova byla na Moravskoslezský kraj podána žádost o dotaci na doplnění barevných profilů na asfaltové ploše před ZŠ.
V rámci Euroregionu Praděd byly podány tři dotační žádosti na česko-polskou spolupráci s partnerským městem Biala:
Dvě z aktivit jsou aktivity pro setkávání občanů v rámci akcí jako Letní slavnosti, Den dětí, Běh na věže, Hry bez hranic, Léto v Hynčicích.
Na MASK byla podána žádost o dotaci na veřejná prostranství - park B. Smetany, dále pak dotace na podporu rozvoje cestovního ruchu.
Dále bude podána žádost v rámci Interreg na zámek Linhartovy, kde by měla být vybudována informační recepce a dokončena rekonstrukce šesti místností v prvním nadzemním podlaží.
Jednání bylo ukončeno ve 20:26 hodin. Starostka se rozloučila a popřála pěkný večer.