Umístit bod:
Doba jednání: | do 20:40 |
---|---|
Přítomno: | Bízová Jana, Damborský Tomáš, Fulajtár David, Ing. Herůfek Michal, Ing. Koutný Jan, Mgr. Kateřina Malíková, Ing. Radek Peš, Ing. Petra Voznicová, Vladimíra Vykydalová |
Omluveni: | |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Ing. Jan Koutný |
Zapisovatel*: | Renata Kamenská |
Ověřovatelé zápisu*: | Jana Bízová, Tomáš Damborský |
1 Přivítání přítomných |
Ustavující zasedání řídil dosavadní starosta Ing. Jan Koutný.
Na začátek předsedající konstatoval, že zasedání bylo řádně svoláno tak, aby se v souladu s § 91 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, konalo do 15 dnů ode dne uplynutí lhůty pro podání návrhů soudu na neplatnost voleb nebo hlasování (konec lhůty byl 7. 10. 2022, žádný návrh na neplatnost nebyl podán). Informace o konání zasedání podle § 93 odst. 1 zákona o obcích byla zveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Čejč, na elektronické úřední desce a facebooku obce v souladu se zákonem o obcích a Jednacím řádem po dobu nejméně 7 dní před zastupitelstvem, a to od 11. 10. 2022 do 18. 10. 2022.
Před zahájením zasedání bylo členům zastupitelstva obce (při prezenci) předáno osvědčení o zvolení členem zastupitelstva obce podle § 53 zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, v platném znění.
Předsedající konstatoval, že je přítomno všech 9 členů zastupitelstva obce. Zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné.
Dále podal předsedající informaci, že p. Petra Slabá, která byla zvolena do zastupitelstva obce, na svůj mandát rezignovala. Bohužel se dnešního zasedání ZO nemohla z rodinných důvodů zúčastnit a proto požádala o vysvětlení jejího rozhodnutí. Chtěla poděkovat všem, kteří ji ve volbách podpořili a ubezpečit je, že se touto podporou cítí vůči občanům zavázána. Jelikož pracuje na postu matrikářky obce a tato funkce je neslučitelná s funkcí zastupitele obce, rozhodla se, že bude přínosnější pokud bude pracovat v obci dále jako matrikářka. Na její post tak nastoupila jako náhradník p. Vladimíra Vykydalová.
2 Složení slibu členů zastupitelstva obce |
V souladu s § 69 odst. 2 zákona o obcích vyzval předsedající přítomné členy zastupitelstva ke složení slibu. Upozornil všechny členy zastupitelstva, že odmítnutí složit slib nebo složení slibu s výhradou má za následek zánik mandátu (§ 55 zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, v platném znění).
Složení slibu proběhlo tak, že paní Bízová přečetla slib stanovený v § 69 odst. 2 zákona o obcích:
„Slibuji věrnost České republice. Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě, v zájmu obce Čejč a jejích občanů a řídit se Ústavou a zákony České republiky.“
Poté předsedající jmenovitě vyzval přítomné členy zastupitelstva ke složení slibu pronesením slova „slibuji“ a podpisem na připraveném archu.
Žádný člen zastupitelstva neodmítl složit slib ani nesložil slib s výhradou.
3 Jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu |
a) Předsedající jmenoval zapisovatelem paní Renatu Kamenskou. Jako ověřovatele zápisu navrhl pana Tomáše Damborského a paní Janu Bízovou.
K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy. Před hlasováním dal předsedající možnost vyjádřit se přítomným občanům.
b) Vyjádření k zápisu z předchozího zasedání
Dle Jednacího řádu byl k dispozici k nahlédnutí zápis z předchozího zasedání ZO. Zápis byl ověřovateli podepsán bez připomínek a žádný ze zastupitelů neměl k předchozímu zápisu žádné připomínky.
4 Připomínky k navrženému programu, jeho schválení včetně způsobu schvalování jednotlivých bodů programu |
PROGRAM:
1. Přivítání přítomných
2. Složení slibu členů zastupitelstva obce
3. Jmenování zapisovatele a ověřovatelů zápisu
4. Připomínky k navrženému programu, jeho schválení včetně způsobu schvalování jednotlivých bodů programu
5. Jednací řád zastupitelstva obce
6. Volba starosty a místostarosty
7. Volba předsedy a členů finančního výboru
8. Volba předsedy a členů kontrolního výboru
9. Ustanovení komisí a volba předsedy a členů
10. Stanovení odměn neuvolněným členům zastupitelstva obce, členům výborů a komisí
11. Delegování zástupců na valné hromady
12. Určení oddávajících, určení míst obřadů, úředních dob a poplatků
13. Určení pravomocí starosty k provádění rozpočtových opatření
14. Rozpočtová opatření
15. Různé
Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu v souladu s pozvánkou předanou členům zastupitelstva a v souladu s informací zveřejněnou na úřední desce.
K návrhu programu nebyly žádné připomínky, doplnění či dotazy ze strany zastupitelů nebo přítomných občanů.
5 Jednací řád zastupitelstva obce |
Do současného Jednacího řádu byly navrženy pouze drobné změny, se kterými byli zastupitelé seznámeni. Vypracovaný zápis z jednání zastupitelstva obce bude zveřejněn na elektronické úřední desce, ne na úřední desce na budově obecního úřadu.
Jednací řád bude přílohou zápisu.
6 Volba starosty a místostarosty |
a) Určení počtu místostarostů
Předsedající navrhl, aby zastupitelstvo volilo pouze jednoho místostarostu. Tato funkce by byla neuvolněná. Jiné návrhy nebyly vzneseny, proto bylo hlasováno. Před hlasováním byla dána možnost zastupitelům i přítomným občanům sdělit své stanovisko. Žádné stanovisko vzneseno nebylo.
b) Určení funkcí, pro které budou členové zastupitelstva obce uvolnění (§ 71 odst. 1 písm. a) zákona o obcích).
Předsedající navrhl, aby byly pro výkon funkce uvolnění dva členové zastupitelstva obce. Jeden pro výkon funkce starosty obce a druhý, stejně jako doposud pro funkci uvolněného zastupitele obce. Tak jako v předešlých letech by měl uvolněný zastupitel na starosti agendu výborů a komisí dle pokynů předsedů, vedení archivní knihy včetně skartačního řízení, přípravu podkladů pro jednání zastupitelstva, přípravu smluv, spolu vedení evidence majetku obce, práci v redakční radě, vyřizování dalších záležitostí v samostatné působnosti obce a plnění úkolů dle pokynů starosty. Tento člen by byl pro výkon funkce uvolněného člena zastupitelstva uvolněn od 1.11.2022.
c) Předsedají informoval, že je nutné schválit úkoly, které bude uvolněný člen zastupitelstva vykonávat. Úkoly byly stanoveny v bodu programu č. 6b.
d) volba starosty
Nejdříve byl volen starosta. Předsedající vyzval jednotlivé strany k podávání návrhů na funkci starosty v pořadí dle výsledků voleb. Nejprve navrhne kandidáta Sdružení nezávislých kandidátů, poté Nezávislí za lepší Čejč a poslední KDU - ČSL. Poté bude určeno, jakým způsobem bude provedena volba a následně se přistoupí k samotné volbě.
Sdružení nezávislých kandidátů: Ing. Radek Peš navrhl Ing. Jana Koutného
Nezávislí za lepší Čejč: David Fulajtár nenavrhl kandidáta.
KDU - ČSL: paní Jana Bízová navrhla Ing. Jana Koutného.
Vzhledem k tomu, že byl pouze jeden návrh, volba starosty obce proběhla veřejně hlasováním.
Proběhla samotná volba starosty.
e) volba místostarosty
Předsedající vyzval jednotlivé strany k podávání návrhů na funkci místostarosty v pořadí dle výsledků voleb. Nejprve navrhlo kandidáta Sdružení nezávislých kandidátů, poté Nezávislí za lepší Čejč a poslední KDU - ČSL. Poté bude určeno, jakým způsobem bude provedena volba a následně se přistoupí k samotné volbě.
Sdružení nezávislých kandidátů: Ing. Radek Peš navrhl Ing. Petru Voznicovou.
Nezávislí za lepší Čejč: David Fulajtár navrhl Davida Fulajtára.
KDU - ČSL: Ing. Jan Koutný nenavrhl kandidáta.
Jelikož byly dva návrhy na post místostarosty, navrhl předsedající tajnou volbu, tedy písemné hlasování.
Písemné hlasování dle Jednacího řádu zajišťuje nejméně dvoučlenná komise, předsedající navrhl komisi tříčlennou. Zastupitelům byly rozdány hlasovací lístky se jmény navrhovaných kandidátů, které doplnila komise a volba pro zdržení se hlasování. Zastupitelé zvolili jednu z možností, lístek přehnuli a odevzdali zpět členům komise. Ta poté hlasy sečetla a oznámila počet hlasů jednotlivých kandidátů. Do komise byla navržena paní Renata Kamenská - zapisovatelka, z řad občanů paní Ing. Radka Rozkydalová a pan Ing. Libor Kučera. Pro platnou volbu byla nutná nadpoloviční většina členů zastupitelstva obce, v tomto případě tedy 5 hlasů.
Komise sečetla hlasy pro jednotlivé kandidáty. Pan David Fulajtár získal 6 hlasů a paní Ing. Petra Voznicová získala 3 hlasy.
f) volba uvolněného člena zastupitelstva obce
Předsedající opět navrhl nejdříve podat návrhy a poté určit, jakým způsobem proběhne hlasování a následně přistoupit k samotné volbě. Předsedající vyzval členy zastupitelstva k podávání návrhů na funkci uvolněného člena zastupitelstva v pořadí dle výsledků voleb. Nejprve navrhlo kandidáta Sdružení nezávislých kandidátů, poté Nezávislí za lepší Čejč a následně KDU - ČSL.
Sdružení nezávislých kandidátů: Ing. Radek Peš navrhl Janu Bízovou.
Nezávislí za lepší Čejč: David Fulajtár nenavrhl kandidáta.
KDU - ČSL: Ing. Jan Koutný navrhl Janu Bízovou.
Jelikož byl pouze jeden navržený kandidát, navrhl předsedající způsob volby veřejně hlasováním.
Proběhla samotná volba uvolněného člena ZO.
7 Volba předsedy a členů finančního výboru |
a) určení členů finančního výboru
Obec je povinna zřídit finanční výbor (§ 117 odst. 2 a § 84 odst. 2 písm. l) zákona o obcích) neboť funkční období výborů předchozího zastupitelstva zaniklo spolu se zánikem původního zastupitelstva. Zastupitelstvo určuje počet členů výboru, který musí být lichý (§ 117 odst. 3 zákona o obcích), přičemž finanční a kontrolní výbor může mít nejméně tři členy (§ 119 odst. 1 zákona o obcích). Členy výboru mohou být členové zastupitelstva i jiné osoby, pouze předsedou výboru musí být jen člen zastupitelstva (§ 117 odst. 4 zákona o obcích). Členy kontrolního nebo finančního výboru nemůže být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu (§ 119 odst. 1 zákona o obcích). Po dohodě předsedající navrhl, aby finanční výbor měl 5 členů.
b) volba předsedy finančního výboru
Po dohodě předsedající navrhl na dnešním jednání zvolit pouze předsedu finančního výboru. Na pozici předsedy finančního výboru navrhl pana Tomáše Damborského. Ostatní členové finančního výboru budou zvoleni na příštím jednání zastupitelstva obce.
Před hlasováním byla dána možnost zastupitelům i přítomným občanům sdělit své stanovisko. Žádné stanovisko sděleno nebylo.
8 Volba předsedy a členů kontrolního výboru |
a) určení členů kontrolního výboru
Obec je povinna zřídit také kontrolní výbor (§ 117 odst. 2 a § 84 odst. 2 písm. l) zákona o obcích) neboť funkční období výborů předchozího zastupitelstva zaniklo spolu se zánikem původního zastupitelstva. Zastupitelstvo určuje počet členů výboru, který musí být lichý (§ 117 odst. 3 zákona o obcích), přičemž finanční a kontrolní výbor musí mít nejméně tři členy (§ 119 odst. 1 zákona o obcích). Členy výboru mohou být členové zastupitelstva i jiné osoby, pouze předsedou výboru může být jen člen zastupitelstva (§ 117 odst. 4 zákona o obcích). Členy kontrolního nebo finančního výboru nemůže být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu (§ 119 odst. 1 zákona o obcích). Navrhl bych, aby kontrolní výbor byl pětičlenný.
b) volba předsedy kontrolního výboru
Po dohodě předsedající navrhl na dnešním jednání zvolit pouze předsedu kontrolního výboru. Na pozici předsedy kontrolního výboru navrhl pana Ing. Radka Peše. Ostatní členové kontrolního výboru budou zvolení na příštím jednání zastupitelstva obce.
Před hlasováním byla dána možnost zastupitelům i přítomným občanům sdělit své stanovisko. Žádné stanovisko sděleno nebylo.
9 Ustanovení komisí a volba předsedy a členů |
a) ustanovení poradních komisí zastupitelstva obce
Stejně jako v minulosti předsedající navrhl zřídit kulturní komisi, komisi zemědělskou a životního prostředí a stavební komisi.
b) volba předsedy a členů stavební komise
"Je potřeba, aby stavební komise mohla začít pracovat co nejdříve, proto bychom dnes zvolili předsedu i ostatní členy. Po dohodě bych jako předsedkyni stavební komise navrhl Ing. Petru Voznicovou. Jako členy pak Davida Fulajtára, Otu Kadlece, Jana Stávka a Jaroslava Trlidu".
c) volba předsedy kulturní komise
Po dohodě byla jako předsedkyně kulturní komise navržena paní Vladimíra Vykydalová. Ostatní členové kulturní komise budou zvoleni na příštím jednání zastupitelstva obce.
d) volba předsedy a členů komise zemědělské a životního prostředí
Po dohodě byl jako předseda komise zemědělské a životního prostředí navržen pan Ing. Michal Herůfek. Ostatní členové komise zemědělské a životního prostředí budou zvoleni na příštím jednání zastupitelstva obce.
10 Stanovení odměn neuvolněným členům zastupitelstva obce, členům výborů a komisí |
Předsedající navrhl odměnu pro:
neuvolněné zastupitele, částka 1800 Kč/měsíc
pro předsedy komisí a výborů 3500 Kč/měsíc
za výkon funkce neuvolněného místostarosty 25 000 Kč/měsíc.
Odměny za výkon funkce neuvolněného zastupitele a předsedy komise nebo výboru budou kumulované. Odměna za výkon funkce neuvolněného místostarosty již kumulovaná nebude. Plat uvolněných členů zastupitelstva obce je dán přímo ze zákona. Členové výborů a komisí tuto činnost vykonávají bezplatně, ale na návrh předsedy komise nebo výboru s nimi může být uzavřena dohoda o provedení konkrétního úkolu.
Odměna členům zastupitelstva se poskytuje ode dne 1. 11. 2022.
Členům zastupitelstva obce náleží v souvislosti s výkonem funkce cestovní náhrady ve výši a za podmínek stanovených právními předpisy platných pro zaměstnance obce.
Uvolněným členům zastupitelstva obce je dále poskytován příspěvek na stravování ve výši a za podmínek stanovených právními předpisy platných pro zaměstnance obce.
11 Delegování zástupců na valné hromady |
a) HC KABEL s.r.o.
Bylo zapotřebí delegovat zástupce na valnou hromadu společnosti HC Kabel. V současnosti byli za obec jmenováni p. Tomáš Damborský - jednatel společnosti HC KABEL, s.r.o., Ing. Jan Koutný, Jan Holešinský, David Fulajtár a Pavel Havelka, který již není v zastupitelstvu a nechce být dále zástupcem na valné hromadě společnosti HC KABEL, s.r.o. Předsedající navrhl jmenovat místo něj pana Ing. Radka Peše.
b) společnost VaK Hodonín, a.s.
Jelikož se valné hromady konají většinou v dopoledních hodinách navrhl předsedající delegovat jednoho zástupce a to starostu obce Čejč Ing. Jan Koutného.
12 Určení oddávajících, určení míst svatebních obřadů , úředních dob a poplatků |
Je nutné stanovit i oddávající, úřední místo pro svatební obřady a úřední doby.
Předsedající navrhl, aby oddávající byl starosta Ing. Jan Koutný, pan Ing. Radek Peš, který má s oddáváním bohaté zkušenosti a paní Jana Bízová, jak bylo v minulém období.
13 Určení pravomocí starosty k provádění rozpočtových opatření |
Stejně jako v minulém volebním období by bylo vhodné schválit starostovi obce částečné kompetence k provádění rozpočtových opatření. Usnesení je navrženo stejně jako v minulém volebním období tak, aby starosta mohl přijmout vyšší příjmy, případně upravit položky financování s tím, že kromě mimořádných událostí nemohou být žádné prostředky zapojeny na straně výdajů.
14 Rozpočtová opatření |
Rozpočtové opatření č. 12/2022
Rozpočtové opatření č. 12 bylo provedeno v účetnictví za měsíc září 2022. Příjmová část rozpočtu byla navýšena o částku 165 000 Kč. Jde o vyšší daňové příjmy, příjem pokuty od CÚ, poplatek za připojení Pod Búdama a úroky z termínovaného vkladu. Příjmová část po rozpočtovém opatření je ve výši 28 518 400 Kč. Výdajová část rozpočtu zůstává beze změny ve výši 37 148 300 Kč. Financování bylo sníženo o částku - 165 000 Kč, financování po rozpočtovém opatření je ve výši 8 629 900 Kč.
Rozpočtové opatření bylo provedeno na základě schválené pravomoci starosty provádět rozpočtová opatření.
15 Různé |
a) Výsledky dílčího přezkoumání hospodaření obce
Dne 8. 9. 2022 proběhlo dílčí přezkoumání hospodaření první poloviny roku 2022 (1.1. - 31.8.2022), které provádí krajský úřad JMK. Výsledek je bez závad a nedostatků.
b) Smlouva č. 8/NAJ/2022 pronájem restaurace
Nájemce restaurace v budově sokolovny paní Jana Tibenská oznámila ukončení pronájmu k datu 30. září 2022. Obec Čejč zveřejnila v době od 25.7. do 1.9.2022 záměr na pronájem restaurace. Na záměr pronájmu reagovali 3 zájemci. Jako nejvhodnější zájemce byla vybrána paní Petra Vargová z Bzence, která již nyní provádí v restauraci malířské práce a bude pokračovat s drobnými stavebními úpravami ke zvelebení restaurace.
Pronájem se sjednává na dobu neurčitou, nájemné ve výši 6 000 Kč měsíčně.
ZO pověřuje starostu k podpisu smlouvy a dojednání veškerých podrobností.
c) Smlouva č. 9/NAJ/2022 pronájem nebytových prostor na části pozemku parc. č. 996
Jedná se o nebytové prostory o výměře asi 40 m2 v areálu nádraží ČD, tj. zděného přístavku u skladu na pozemku parc. č. 996. Zájemce pan Lubomír Hykš by je rád využil k soukromým účelům. Je ochotný opravit střechu, vstupní dveře a okno. Záměr č. 8/2022 byl zveřejněn v době od 19. 9. do 11.10.2022. Se zastupiteli jsme se dohodli, že připravíme návrh smlouvy s nájemným 1 000 Kč ročně.
Na závěr mi ještě dovolte jednou poděkovat bývalým členům zastupitelstva obce a také Ing. Radku Pešovi za jeho dlouhodobé působení ve funkci místostarosty obce. A popřát všem novým i staronovým zastupitelům a novému panu místostarostovi, ať společně za ty 4 roky posuneme obec dál a ať se v ní dobře žije nám všem.