Umístit bod:
Doba jednání: | 17:00 - 19:45 |
---|---|
Přítomno: | 14 (Beranová, Franta, Kaslová, Kotyzová, Redl, Richtr, Rychlá, Šístek, Šístková, Sobotka, Sobotková, Stáňa, Štanc, Trnka) |
Omluveni: | Řepka |
Neomluveni: | |
Předsedající: | Mgr. Marcela Sobotková |
Zapisovatel*: | tajemník MěÚ Ing. Jiří Drnec |
Ověřovatelé zápisu*: | Květa Rychlá; Mgr. et Mgr. Denisa Kaslová |
1 Zahájení, návrh programu a jeho schválení |
Jednání 1. zastupitelstva města v roce 2024 zahájila starostka města, Mgr. Marcela Sobotková. Konstatovala, že jednání zastupitelstva města bylo svoláno v souladu s ustanovením § 92 a § 93 zákona 128/2000 Sb., Zákon o obcích, příprava jednání zastupitelstva byla uskutečněna dle ustanovení jednacího řádu zastupitelstva města. Předsedající schůze konstatovala, že zasedání bylo řádně svoláno. Dle prezenční listiny je přítomno 14 členů zastupitelstva města, je přítomna nadpoloviční většina členů zastupitelstva, zastupitelstvo je usnášeníschopné. Omluven je V. Řepka. Je přítomen 1 občan, je přítomen 1 zaměstnanec MěÚ - tajemník. Předsedající upozornila, že z jednání zastupitelstva města je pořizován audio záznam za účelem přesnosti a správnosti pořízení a ověření zápisu z jednání zastupitelstva. Navrhla, aby se každý z účastníků jednání vyjadřoval k diskutovanému tématu pouze 3x a doba jeho příspěvku nepřesáhla 3 minuty. Dále předsedající přečetla navrhovaný program jednání. Program byl přednesen dle programu schváleným radou města a uvedeném na pozvánce na jednání zastupitelstva města.
Dále předsedající vyzvala přítomné k podání návrhů na doplnění či změnu programu. Pan Redl požádal o vyřazení bodu Návrh občana na stanovení paušálního poplatku za užívání veřejného prostranství a nahrazení bodem Návrh řešení na užívání travnatého prostoru veřejného prostranství VP 371/1 před č.p. 265. Předsedající se dotázala, zda měli přítomni možnost se seznámit s podkladky k projednávanému bodu? P. Redl odpověděl, že ne, že je rozešle přítomným do mailu. Předsedající dala o návrzích p. Redla hlasovat.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
2 Určení zapisovatele |
Předsedající navrhla zapisovatelem jednání tajemníka MěÚ Jiřího Drnce
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
3 Určení ověřovatelů zápisu |
Předsedající navrhla za ověřovatele zápisu jednání zastupitelstva města ze dne 4. března 2024 místostarostku Květu Rychlou a zastupitelku Denisu Kaslovou. Navržení návrh přijali.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
4 Schválení zápisu jednání ZM ze dne 4. prosince 2023 |
Starostka se dotázala, zda byl zápis z jednání zastupitelstva města ze dne 4. prosince 2023 řádně ověřen. Ověřovatel David Štanc potvrdil znění vyhotoveného zápisu, ověřovatel Vratislav Řepka není přítomen. Nikdo z přítomných neměl k zápisu připomínky.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
5 Kontrola usnesení |
8f/3ZM/23 Zastupitelstvo města Hrádek ukládá starostce města Hrádku podepsat „Dohodu o založení spolku Destinační společnost Rokycansko, z. s.“ dle usnesení č. 8a/3ZM/23 z jednání ZM Hrádku ze dne 4.9.2023. Splněno.
Z trvale platných usnesení:
- o bezpečnostní situaci vč. MKS ve městě - informace starostky v bodě různé,
- v bytech vlastněných městem nedošlo k úpravě výše nájemného,
- občany nebyl na posledním zasedání zastupitelstva města vznesen žádný podnět, jehož řešení by bylo podkladem pro informaci pro jednání zastupitelstva.
6 Náměty, připomínky občanů |
Občan Perlík poukázal na parkování občanů na zelených plochách v okolí čp. 164 v ulici 1. máje, což způsobilo rozježdění zelených ploch. Zároveň upozornil na možné poškození propojení sítí mezi domy č.p. 163 a č.p. 164. Dříve bylo vodorovné dopravní značení, které není obnovováno. Starostka vysvětlila, že dopravní značení nelze umisťovat ve městě libovolně, ale pouze se souhlasem odboru dopravy MěÚ Rokycany a se souhlasem PČR. Parkování na místech zeleně město prošetří.
Další dotaz směřoval občan Perlík na fungování veřejného osvětlení v ulici 1. máje, kde jsou časté výpadky. Starostka vysvětlila, že veřejné osvětlení není majetkem města a veškeré poruchy jsou u majitele urgovány. Majitelem je firma ČEZ. Firma se pokusila odstranit poruchu vzdušným vedením, k výpadkům dochází však stále. Problematická je také oprava kabelového zemního vedení, protože je pod nestandardně vysokou vrstvou asfaltu. Přes uvedená řešení město opakovaně urguje bezvadné fungování veřejného osvětlení. Jedná se o problém, který nebyl v ulici 1. máje desítky let řešen, jednalo se vždy o nouzové opatření.
7 Obecně závazná vyhláška – Požární řád |
Starostka informovala přítomné o návrhu obecně závazné vyhlášky - požárního řádu. Znění vyhlášky je předmětem revize a aktualizace. Vyhláška stanovuje organizaci a zásady zabezpečení požární ochrany v obci a upravuje činnosti osob pověřených zabezpečováním požární ochrany ve městě. V posledních letech došlo k významným změnám v technických podmínkách a vybavení JSDHO, zahrnujícím nové standardy pro požární techniku a věcné prostředky požární ochrany. Rozvoj města od roku 2016 vedl k vytvoření nové infrastruktury, která vyžaduje revizi požárních bezpečnostních opatření.
Radní Stáňa uvažoval o dostatečnosti počtu nadzemních hydrantů, které lze využít při čerpání požární vody pro město. Starostka odpověděla, že počet hydrantů se v posledních letech navýšil. Když dojde k rekonstrukci vodovodního řadu v lokalitě, kde hydranty chybí, ve spolupráci se správcem vodovodní sítě je vybudován nový nadzemní hydrant.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
8 Zřizovací listina Základní školy a Mateřské školy Hrádek, p. o. |
Starostka informovala přítomné o návrhu aktualizace zřizovací listiny základní školy. Rada města Hrádek doporučuje zastupitelstvu města schválit předložený návrh zřizovací listiny. Aktualizace znění zřizovací listiny je motivována potřebou uvést ji do souladu s platnou legislativou a skutečným stavem, včetně vyčíslení majetku města svěřeného do správy školy. Při schvalování zřizovací listiny je vhodné připomenout postavení jednotlivých orgánů města. Město je zřizovatelem školy a jakékoli změny zřizovací listiny schvaluje zastupitelstvo. Rada města je výkonným orgánem města ve vztahu ke škole. Z časového hlediska byla původní zřizovací listina školy zastupitelstvem schválena v roce 2002. Od té doby došlo ke změnám a úpravám, které jsou důvodem pro přijetí nové zřizovací listiny. K původní listině byly přijaty čtyři dodatky, které budou reflektovány v nové zřizovací listině. Došlo také ke změně struktury a objemu majetku, který je svěřen městem do správy školy. Majetek svěřený do správy školy je uveden v příloze č. 1, která je součástí schvalované zřizovací listiny. Po schválení návrhu zřizovací listiny bude majetek svěřený do správy školy zanesen do katastru nemovitostí, kde dosud nebyl zapsán.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
9 Vstup města do zapsaného spolku Sdružení místních samospráv |
Starostka informovala přítomné o doporučení rady města Hrádek, která doporučuje, aby zastupitelstvo města schválilo podání žádosti o členství ve Sdružení místních samospráv ČR. Město Hrádek již delší dobu spolupracuje jako nečlen se Sdružením místních samospráv Plzeňského kraje. Vstupem do sdružení se stane plnohodnotným členem a bude mít možnost aktivně se podílet na jeho činnosti. Sdružení místních samospráv Plzeňského kraje (SMSPK) je součástí celostátní organizace Sdružení místních samospráv ČR.
Poukázal na celkovou částku příspěvků, kterou město přispívá jako člen do sdružení a spolků jejichž je členem. Jedná se o částku Kč 1 300 tis. Radní Stáňa poukázal na skutečnost, že nejvyšší částky příspěvků platí město do organizací, které zajišťují pro město některé provozní záležitosti (voda a kanalizace, odpady).
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
10 Aktualizace dokumentu Zásady pro poskytování dotací z rozpočtu města Hrádek |
Starostka informovala o návrhu na změnu Zásad pro poskytování dotací z rozpočtu města Hrádek. V roce 2023 byla schválena a od 1. 1. 2024 vstoupila v platnost novela zákona o obcích (zákon č. 128/2000 Sb.). Tato novela mj. zahrnuje valorizaci finančních limitů pro majetkoprávní jednání, která jsou vyhrazena zastupitelstvům územních samosprávných celků. Cílem je, aby zastupitelstva rozhodovala o významných majetkových dispozicích, které mají zásadní dopad na rozpočet, a ne o běžných výdajích. Novela zákona o obcích se dotýká i Zásad pro poskytování dotací z rozpočtu města Hrádek. Konkrétně se jedná o článek I, bod 6 a 7, a článek III, bod 12, které stanovují limity pro rozhodování o udělení a schvalování dotací zastupitelstvem a radou města. Navrhované změny Zásad pro poskytování dotací z rozpočtu města Hrádek reflektují změny v zákoně o obcích a zajistí, že rozhodování o udělení dotací bude probíhat v souladu s platnou legislativou.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
11 Projednání stížnosti na postup jednání zastupitelstva |
Starostka seznámila přítomné se skutečností, že jí byl občanem Redlem zaslán dopis s názvem “Stížnost na postup a neprojednání mé žádosti ohledně stanovení paušálního poplatku”. Domnívá se, že postup zastupitelstva při jednání 4. 12. 2024 nebyl správný, protože zastupitelstvo řešilo jeho žádost o zařazení na jednání zastupitelstva podle ustanovení § 94 zákona o obcích. Pro objasnění situace je potřeba uvést, že občan Redl zaslal dne 16. 11. 2024 dopis městu Hrádek, ve kterém píše: “Zároveň žádám o zařazení mého bodu na jednání zastupitelstva města Hrádek tak, aby se ke stanovení ročního paušálního poplatku za užívání veřejného prostranství, k již popsaným službám, vyjádřilo, popřípadě rozhodlo Zastupitelstvo města Hrádek.” Vzhledem k tomu, že zákon 128/2000 Sb., zákon o obcích, dává právo předkládat návrhy k zařazení na pořad jednání zasedání zastupitelstva obce jeho členům, radě obce a výborům zastupitelstva, bylo podle ustanovení zákona 128/2000 Sb. přistoupeno k zařazení bodu jednání zastupitelstva, a to během jednání zastupitelstva. O oprávněnosti stížnosti rozhoduje přijetím usnesení zastupitelstvo.
Své hlasování o vyřazení bodu z jednání zastupitelstva dne 4. 12. 2023 zdůvodnila tím, že pan Redl nebyl jednání přítomen a proto hlasovala o vyřazení bodu z jednání zastupitelstva.
Redl:Uvedl, že z komunikace je dle něho zřejmé, že jedná za provozovnu, tedy jako občan a stížnost napsal v rozčilení, když se dozvěděl, že jeho bod byl vyřazen z jednání zastupitelstva z důvodu jeho nepřítomnosti na jednání. Je na úřadu, jak stížnost vyhodnotí. Z jeho pohledu pozbyla stížnost v současné době významu. Starostka zopakovala text žádosti o zařazení bodu do jednání programu, který nebyl takový, aby bylo zřejmé, že žádá občan, právě naopak.
Kaslová:Souhlasila s tím, že specifikace žádosti nebyla jednoznačná, občan by neměl žádat tímto způsobem. Obdobně se vyjádřil radní Richtr, v těchto případech je potřeba přesně identifikovat v jaké "roli" (občan/předseda TJ/zastupitel dotyčný vystupuje.
Starostka:Uvedla, že je potřeba se na uvedenou stížnost podívat i z pohledu časové náročnosti, kdy se se stížností zabývají úředníci, dochází ke konzultacím s právníkem o správnosti postupu, zabývá se jí zastupitelstvo a na konci je prohlášení, že stížnost již není důvodná.
Tajemník:Konstatoval, že jelikož bod zůstal v programu jednání zastupitelstva, je potřeba zaujmout stanovisko - stížnost byla odůvodněná nebo neodůvodněná. Doplnil, že dle textu žádosti je zcela zřejmé, že bod byl vyřizován jako bod, o který žádal zastupitel (zařazení bodu do jednání zastupitelstva může vkládat rada, komise rady nebo zastupitel). Občan může vůči zastupitelstvu předkládat návrh, připomínku nebo podnět a zastupitelstvo má povinnost se tímto zabývat. Radní Stáňa doplnil, že je pro budoucnost dobré, že tento bod zůstal v programu jednání a že se o postupu diskutuje. Zároveň zpochybnil účel jednání 4.12.2023 o tomto bodu, protože na prosincovém jednání nebyl předložen žádný konkrétní návrh.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
12 Návrh občana na stanovení paušálního poplatku za užívání veřejného prostranství |
Starostka seznámila ve stručnosti s průběhem procesu zpracování návrhu žádosti občana na stanovení paušálního poplatku za užívání veřejného prostranství. Žadatel, Mgr. Redl, zaslal dne 26. října 2023 do DS města dopis s názvem “Žádost o stanovení ročního paušálního pronájmu”. V této žádosti požádal radu města o zvážení možnosti zavedení ročního paušálního poplatku za umístění stolů na veřejném prostranství, která slouží k poskytování služeb. Během projednávání jeho žádosti byl žadatel seznámen s tím, že pozemek užívá na základě žádosti o užívání veřejného prostranství a OZV o užívání veřejného prostranství. Vydání OZV je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva města. Výše poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství je stanovena touto vyhláškou. Roční paušální poplatek za zvláštní užívání veřejného prostranství je možno stanovit v obecně závazné vyhlášce.
Žádost pana Redla je projednávána na jednání zastupitelstva v termínu do 90 dnů od podání připomínky, návrhu či podnětu.
Žadatel nepředložil žádný návrh usnesení. Při zvažování zavedení navrhovaného poplatku je potřeba upravit stávající OZV a zohlednit, že poplatek nesmí být diskriminační vůči žádné skupině obyvatel či jednotlivci. Výše paušálního poplatku musí být v souladu s výší poplatku stanoveného pro uvedený druh poplatku “denního”. V průběhu projednávání tohoto bodu se vzdálil radní Richtr.
Žádost p. Redl podával jako občan, neboť si nevšiml, že v OZV města není uveden paušální poplatek za užívání veřejného prostranství s výjimkou vyhrazených parkovacích míst a poutě. Zpochybnil správnost OZV, neví zda toto vzniklo opomenutím nebo záměrně.
Starostka:Dotázala se na parametry, které provozovna bude splňovat v okamžiku certifikace v programu "Cyklisté vítáni". Jak bude např. řešena toaleta, jak budou řešena místa, kde budou poskytovány všechny služby (tj. např. místo pro opravy, stojany pro kola,...). P. Redl konstatoval, že k uvedenému se bude vyjadřovat v následujícím bodě jednání zastupitelstva. Na dotaz, kde k službám bude docházet - např. opravy - se vyjádřil, že provozovna nemá k dispozici dílnu, službou je půjčení cyklonářadí a opravu se bude provádět, kde uzná cyklista za vhodné - na poli, na cestě...
Stáňa:Nejprve se zeptal na zkušenost p. Redla s OZV - zda by považoval za nutné do ní něco přidat. Na dotaz pan Redl neodpověděl, dotaz převedl k vyjádření, že pokud bude někdo chtít na veřejném prostranství podnikat, je otázkou, jak benevolentně stanoví město pravidla touto vyhláškou. Poukázal, že město má pouze OZV a nemá stanovena jiná pravidla pro podnikání ne veřejných prostranstvích.
Starostka odpověděla, že pravidla zvláštního užívání veřejného prostranství jsou stanovena právě OZV, dle zákona o poplatcích je možno v OZV využít možnosti paušálního poplatku (ale není pro služby a prodej doporučováno - viz. komunikace s pracovníky ekonomického oddělení KÚ PK). Pro užívání pozemků ve vlastnictví města je možnost uzavření nájemní či obdobné smlouvy. Upozornila, že město může podporovat podnikání na veřejném prostranství, a právě OZV jsou stanovena pravidla. Doporučila, aby jednání zastupitelstva směřovalo k úpravě pravidel uvedených v OZV, aby nedocházelo k nejasnostem při výkladu pravidel (např. co je služba a co je prodej).
P. Redl opakovaně žádal o ukončení rozpravy a o přechod k dalšímu bodu jednání. Opakoval, že uvedená vyhláška nepodporuje podnikání na veřejném prostranství.
Upozornil, že OZV stanovuje pravidla záboru veřejného prostranství (služby/prodej) - tzn. žádost před provedením záboru, zaplacení poplatku za zábor do 30 dnů od zahájení (pro stanovení lze využít návodnou žádost), ukončení záboru. Z uvedeného vyplývá, že OZV stanoví pravidla, ale pokud nejsou dodržována, dochází k nekontrolovatelné činnosti. Také upozornil na dvě roviny zvláštního užívání veřejného prostranství - veřejnoprávní rovinu upravovanou OZV a soukromoprávní upravovanou smlouvou. A i na toto pamatuje OZV města Hrádku. Jde jen o to se s vyhláškou seznámit.
Starostka:Protože občan Redl nepředložil žádné usnesení, navrhla starostka využít usnesení, které měla připravené jako protinávrh k návrhu usnesení občana, tento návrh přednesla a nechala o něm hlasovat.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
13 Návrh řešení na užívání travnatého prostoru veřejného prostranství VP 371/1 před č.p. 265 |
Zastupitel Redl jako předkladatel návrhu seznámil přítomné se svým návrhem na řešení užívání travnatého prostoru před provozovnou v Učňovské ulici. Hned v úvodu prohlásil, že při schvalování návrhu nebude hlasovat, neboť je provozovatelem uvedené provozovny. Dále přečetl celou důvodovou zprávu, protože nikdo ze zastupitelů ji neměl před zahájením jednání zastupitelstva k dispozici k prostudování. Opakovaně zdůraznil, že umístění stolů nepovažuje za zábor veřejného prostranství související s prodejem, ale považuje toto za zábor veřejného prostranství spojeného se službou. Toto zdůvodnil tím, že v prvním roce fungování provozovny provozovna také fungovala bez stolů. Také uváděl, že prostor záboru není uzavřen, ale nechá se jím volně procházet. Dále seznámil přítomné s rozvojem služeb, které budou od nové sezóny na veřejném prostranství poskytovány. Následně navrhl usnesení.
Zastupitelka Kaslová upozornila na nesoulad v textu, kdy v některých částech je uvedeno zápůjčka, jinde výpůjčka, přičemž se jedná o dva rozdílné pojmy. V průběhu projednávání bodu se vrátil radní Richtr.
Opakovaně se dotazovala na to, zda u uvedeného zařízení má být k dispozici toaleta a jak provozovatel zařízení její absenci řeší. Diskuse se dále týkala vhodnosti prodeje alkoholických nápojů v provozovně, kdy při povolování fungování provozovny a přístupu přes veřejné prostranství nebyl alkohol v sortimentu, který byl nabízen.
Tajemník:Upozornil na skutečnost, že pokud se jedná o dispozici s majetkem města (a tou výpůjčka, pronájem, atd. bezpochyby je) je uzavření smlouvy podmíněno zveřejněním záměru o této dispozici po dobu 15 dní na úřední desce města. Současně nutno připomenul, že uzavírání smluv týkající se dispozicí s majetkem je ve schvalovací pravomoci rady města. Takže takto navržené usnesení, pokud bude schváleno, zakládá důvod k tomu, že uvedený záměr je od počátku neplatný. Zároveň popsal, jak je nutno postupovat, aby navrhovaný úkon byl právoplatný.
Beranová:Zastupitelka Beranová vyřkla svůj názor, že každé podnikání přináší svá rizika a pokud pan Redl začínal podnikat, měl si ověřit a zjistit, jaká pravidla je nutno dodržovat. Pak by nenastala uvedená situace týkající se různého pohledu na zvláštní užívání veřejného prostranství. Doporučila, zda by nebylo vhodnější přesunout stoly na vlastní pozemek a tím dále snížit riziko nehody při bezprostředním umístění stolů u komunikace. Pan Redl argumentoval, že rozhodně nebude posezení přesouvat na vlastní pozemek. Dále konstatoval, že vlastně uvedené stoly na veřejném prostranství nepotřebuje, neboť ví kolik vydělal v době, kdy stoly nevyužíval a kolik v době, kdy je využívá. Jen chce rozšířit podnikání. Stoly klidně stáhne a všem řekne, že je to tam nebezpečné, že se zastupitelé domnívají, že je to nebezpečný a že tam není záchod a že řekne vyslovené argumenty a ty lidi to musí přijmout. Ke svému podnikání tohle pan Redl nepotřebuje.
Starostka:Shrnutí - začátek byl Zmrzlinový domeček a záměr se rozvinul. Jsou v podstatě 3 možnosti - upraví se OZV, může se uzavřít smlouva - pronájem nebo podle návrhu žadatele smlouva o výpůjčce. Navrhuje tedy zažádat o záměr s dispozicí s majetkem. Jako protinávrh usnesení navrhuje přijmout usnesení ve znění: zastupitelstvo města ukládá radě města projednat záměr dispozice s pozemkem ve vlastnictví města - veřejným prostranstvím - p.č. 371/1, v k.ú. Nová Huť, obec Hrádek.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
14 Interpelace zastupitelů |
15 Různé |
Starostka seznámila přítomné se zprávou PČR a městské policie o bezpečnostní situaci ve městě. Zastupitelé měli dokumenty k dispozici, bezpečnostní situace je stabilní.
Radní Richtr, předseda finančního výboru, přednesl zprávu o činnosti finančního výboru za rok 2023 a seznámil přítomné s plánem činnosti FV na rok 2024. V průběhu projednávání bodu se vzdálila a vrátila zpět starostka.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
Zastupitelka Šístková, předsedkyně kontrolního výboru, přednesla zprávu o činnosti kontrolního výboru za rok 2023 a seznámila přítomné s plánem činnosti FV na rok 2024.
Ing. Kateřina Beranová | |
Petr Franta | |
Mgr. Denisa Kaslová | |
Ing. Dana Kotyzová | |
Mgr. David Redl | |
Vratislav Řepka | |
MUDr. Patrik Richtr PhD. | |
Květa Rychlá | |
Ing. Václav Šístek | |
Ing. Jaroslava Šístková | |
Pavel Sobotka | |
Mgr. Marcela Sobotková | |
Ing. Jaroslav Stáňa DiS. | |
David Štanc | |
Zdenek Trnka |
Starostka informovala o průběhu kontroly hospodaření města za rok 2023 provedenou Krajským úřadem Plzeňského kraje. Dosud neobdržela výsledek kontroly, dle ústního jednání nebyly zjištěny v hospodaření závady.
Starostka informovala o průběhu realizace projektu Hrádek střed 2. Je dokončena projektová dokumentace, probíhá stavební řízení pro podání stavebního povolení, vyřizování závazných stanovisek a probíhají jednání s vlastníky infrastruktury. Jsou zaměřeny parcely, následně proběhne parcelace pozemku, následně bude podáno na katastrální úřad k zapsání do KN. Výměna pozemku se řeší – dojde k výměně po rozparcelování a zapsání na KN. Zastupitel Redl se zeptal, kdy bude seznámeni občané s projektem. Projektová dokumentace vychází z provedené studie, která byla veřejně projednána.
Starostka informovala o stavebních pracích probíhajících ve městě. Probíhá výstavba chodníku v Hutnické ulici, je dokončována revitalizace lesoparku, byla zahájena úprava veřejného prostranství před obchodním domem COOP, začíná rekonstrukce vodovodu v Učňovské ulici. Pracuje se na rekonstrukci 2. NP budovy lékařského domu. Připravuje se výběrové řízení na dodavatele fotovoltaických elektráren a kalové koncovky v ČOV. Je projektováno zjednosměrnění ulice Dlouhé od křižovatky s ulicí U Stadionu k Učňovské ulici.
Starostka tlumočila prostřednictvím zastupitelů - členů výboru TJ - žádost o zvážení možnosti vypůjčení pozemku škvárového hřiště městu, neboť město obdrželo nabídku na vybudování mobilního pumptracku pro cyklisty a mobilního skate parku. Na základě vypůjčení pozemku vyzývá město Tj k realizaci spolupráce mezi městem a tělovýchovnou jednou při zajišťování sportovních aktivit obyvatel města. Zastupitel Redl, jediný statutární zástupce TJ, požádal o písemnou žádost, aby ji mohl předložit k projednání výboru TJ.
Starostka informovala přítomné o doručené žádosti PČR o součinnost města při šetření podnětu občana, které se týká nákupu pozemku 306/9 v k.ú. Nová Huť, jehož nákup schválilo zastupitelstvo města v roce 2023. Uvedený nákup již byl v minulosti předmětem šetření podnětu vzneseného občanem a předaného odboru kontroly Krajského úřadu Plzeňského kraje k prověření. Odbor kontroly potvrdil správnost postupu nákupu pozemku do majetku města.
Zastupitelka Kaslová poděkovala manželům Šístkovým za péči o zeleň ve městě, která je prováděna na vysoké odborné úrovni. Zejména ocenila návrhy na úpravy, které nejsou pouze úpravou zeleně, ale přinášejí vzhledu města přidanou hodnotu.
16 Závěr |
Starostka poděkovala všem přítomným za aktivní účast na jednání zastupitelstva města, které bylo dle jejího názoru přínosné. Jednání bylo zakončeno v 19:45 hod.