1. Návrh programu 10. Zasedání zastupitelstva obce Kunčice pod Ondřejníkem |
2. Určení ověřovatelů zápisu ze zasedání ZO |
3. Zápis a usnesení z 9. Zasedání Zastupitelstva obce Kunčice pod Ondřejníkem |
3.1. Schválení zápisu z 9. Zasedání ZO Kunčice pod Ondřejníkem |
Zápis z 9. Zasedání Zastupitelstva obce Kunčice pod Ondřejníkem ze dne 30. ledna 2024 byl zpracován podle Zákona o obcích č. 128/2000 Sb. a podle § 95 a odstavce (2), kde je nařízeno: Zápis, který je nutno pořídit do 15 dnů po skončení zasedání, musí být uložen na obecním úřadu k nahlédnutí. O námitkách člena zastupitelstva obce proti zápisu rozhodne nejbližší zasedání zastupitelstva obce.
Časová osa:
Protože námitky k zápisu byly podány dva dny po platném a zákonem nařízeném termínu, předkládá se ZO tento zápis k doplnění nebo ke schválení.
3.2. Kontrola usnesení z 9. Zasedání ZO Kunčice pod Ondřejníkem |
Zápis, usnesení a přílohy z předchozího zasedání ZO jsou veřejně přístupné na webových stránkách Usnesení zastupitelstva a Rady obce (ÚZOb) (https://www.uzob.cz). Kompletní zápisy z jednání ZO jsou v tištěné podobě uloženy na Obecním úřadě.
Všechna usnesení a úkoly z předchozího zasedání ZO jsou plněny dle harmonogramu úkolů.
4. Informace o schůzích Rady obce |
Rada obce se od posledního zasedání Zastupitelstva obce sešla 8x. Veškeré zápisy, usnesení, včetně všech příloh, jsou zastupitelům k dispozici na webu Usnesení zastupitelstva a Rady obce (ÚZOb) (https://www.uzob.cz/). Občanům jsou na těchto webech dostupné zápisy a usnesení v anonymizované podobě, včetně většiny příloh.
Kompletní zápisy z jednání RO jsou v tištěné podobě uloženy na Obecním úřadě.
Starosta následně představí vybrané body ze zasedání RO.
5. Zpráva o činnosti kontrolního výboru |
Zprávy Kontrolního výboru.
6. Rozšíření Plánu rozvoje sportu v obci Kunčice pod Ondřejníkem na rok 2024 |
7. Územní plán obce: změny 3A a 3B |
Dne 2.11.2021 schválilo zastupitelstvo obce pořízení Změny č. 3 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem. Dne 27.6.2022 schválilo zastupitelstvo obce I. Zprávu o uplatňování Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem za období 2017 až 2021 včetně Pokynů pro zpracování návrhu Změny č. 3 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem v rozsahu zadání změny. Dále bylo schváleno, že Změna č. 3 ÚP Kunčice pod Ondřejníkem bude pořizována zkráceným postupem dle § 55b stavebního zákona, a že dle § 43 odst. 3 stavebního zákona řešení Změny č. 3 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem může v případě řešení plochy Z37, návrhu změny na pozemku č. 2167/8 v k.ú. Kunčice pod Ondřejníkem a dále v části území obce ležící v CHKO Beskydy obsahovat prvky regulačního plánu.
Dne 30.1.2024 schválilo Zastupitelstvo obce Kunčice pod Ondřejníkem usnesením č. ZO9/2024/3a rozdělení změny č. 3 ÚP Kunčice pod Ondřejníkem na tři dílčí změny tak, aby části změny č. 3, které byly bezkonfliktně projednány v rámci veřejného projednání návrhu změny č. 3, nebyly brzděny částmi problematickými a mohly být v blízké době schváleny zastupitelstvem obce. Tyto bezkonfliktní části jsou odděleny ze změny č. 3 ÚP Kunčice pod Ondřejníkem po veřejném projednání jako Změna č. 3A jejíž obsah schválilo zastupitelstvo dne 30. 1. 2024 usnesením č. ZO9/2024/3b.
Pořizovatelem Změny č. 3 Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem resp. změny č. 3A je Obecní úřad Kunčice pod Ondřejníkem, který dle § 24 odst. 1 stavebního zákona, zajišťuje výkon územně plánovacích činností pro Změnu č. 3A Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem na základě smlouvy s fyzickou osobou Ing. Martinou Miklendovou, která splňuje kvalifikační požadavky pro výkon územně plánovacích činností kladené na úředníky obecních úřadů dle § 24 stavebního zákona.
Zpracovatelem Změny č. 3A je Ing. arch. Miroslav Hudák.
Změna č. 3A byla řádně projednána v rámci veřejného projednání změny č. 3, byla předložena krajskému úřadu, jako nadřízenému orgánu územního plánování a byly učiněny všechny navazující zákonné kroky vedoucí k možnosti předložit Změnu č. 3A k vydání zastupitelstvu obce.
V rámci projednání návrhu Změny č. 3 byla uplatněna k předmětu návrhu změny č. 3A námitka, kdy rozhodnutí o ní musí schválit zastupitelstvo obce, návrh rozhodnutí o námitce je obsažen v kapitole 5. částí odůvodnění Změny č. 3A zpracované pořizovatelem.
Pořizovatel nyní dokončil poslední etapy při pořizování Změny č. 3A a přezkoumal soulad Změny č. 3A s politikou územního rozvoje v aktuálním znění ke dni 1. 3. 2024, s územně plánovací dokumentací vydanou krajem v platném znění k 2. 4. 2024, s cíli a úkoly územního plánování, s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů, s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů a konstatuje, že neshledal žádný rozpor, který by vydání Změny č. 3A bránil.
Po splnění všech zákonných povinností pořizovatel předkládá zastupitelstvu obce návrh na vydání Změny č. 3A s jeho odůvodněním ve formě opatření obecné povahy č. 1/2024.
Detailní postup pořizování Změny č. 3A je popsán v textové části odůvodnění zpracované pořizovatelem v kapitole 1.
Schválení Změny č. 3A Územního plánu Kunčice pod Ondřejníkem
Při zpracování další části původní změny č. 3, a to návrhu Změny č. 3B (která bude opakovaně veřejné projednávána) bylo zjištěno, že do obsahu změny se nedostaly požadavky obce na řešení některých pozemků, kde by bylo vhodnější jejich zařazení do ploch smíšených obytných místo občanské vybavenosti a také vzhledem ke stavebním záměrům obce, dílčí úpravy podmínek pro typ ploch SB2.
Vysvětlení k bodu 17:
Nový stavební zákon nově umožňuje na území obce v plochách rekreace umístit mobilní dům, který musí být povolen, nebo musí být v ploše vymezené jako plocha rekreace v ÚP s prvky regulačního plánu, nebo je řešen v regulačním plánu pro rekreaci. V ÚP Kunčice se to paradoxně týká území CHKO, kde obec bude mít po změně č. 3B území s prvky regulačního plánu.
Tedy v CHKO lze nově v plochách R – rekreace stavět tyto stavby po 1.7.2024 bez povolení. V ÚP je sice uvedeno, že na celém území obce je nepřípustné umísťování mobilních domů maringotek, unimobuněk, lodních kontejnerů, jurt apod., i sestav těchto prvků, pokud nejsou součástí zařízení staveniště, a stavební úpravy obytných mobilních staveb na stavby trvalého bydlení. Přípustné je jen umisťování mobilních včelínů.
Nový Stavební zákon však od 1.7.2024 mění situaci a toto omezení nebude moci použít, neboť to bude fakticky v rozporu se zákonem. V přechodných ustanoveních nového SZ je uvedeno, že části ÚP, které jsou v rozporu s novým SZ se nepoužijí. Proto je nezbytné řešit tuto problematiku ve změně č. 3B, protože ta bude účinná až po 1.7.2024.
Teprve v následném posouzení se přijmou vhodná opatření pro regulaci těchto staveb.
13. v plochách smíšených obytných – SB2 bude zrušena stanovená procentuální zastavěnost stavebních pozemků;
14. výšková hladina v plochách smíšených obytných – SB2 bude max. tři nadzemní podlaží s podkrovím;
15. v podmínkách pro využití ploch smíšených obytných, bude k ustanovení, že „ve stavbě hlavní musí být min. 50% podlahové plochy využito pro bydlení“ doplněno, že tato podmínka se neuplatňuje v plochách SB2;
16. do ploch smíšených obytných – SB2 bude nově zahrnuta stávající plocha občanského vybavení – OV na pozemcích p. č. 9/4, 3569 a p. č. st. 1580 včetně navazujících v k. ú. Kunčice pod Ondřejníkem a také navazující návrhová zastavitelná plocha občanského vybavení OV – Z2/4.
17. Ve změně č. 3B řešit problematiku drobných staveb a výrobků plnících funkci stavby, nevyžadujících podle zákona č. 283/2021 Sb., žádné povolení tak, aby se nedaly umísťovat na území obce.
8. Majetkové záležitosti |
8.1. Prodej části pozemku parcelní číslo 3448 |
Jedná se o část pozemku, který je dlouhodobě zaplocen jako součást zahrady. Jedná se o nápravu do skutečného stavu.
Zaměření: GEOMETRICKÝ PLÁN pro změnu hranice pozemku ze dne: 21.04.2024 Číslo: 113/2024
Číslo plánu: 5208-40/2024
8.2. Koupě pozemku parcelní číslo 1920/8 |
Jedná se pozemek, který vede kolmo k místní komunikací 2a, směrem k železniční trati.
Obec má pro tento pozemek využití pro plánované odvodnění dešťových vod, které ve velké míře zatíkají do nemovitostí, které stojí podél této komunikace. Dešťová voda se zde sbírá z velké asfaltové plochy komunikace 2a a silnice 483.
8.3. Smlouva darovací: část parcely č. 3557/1 a č. 3557/2 |
Z důvodu budování chodníku na Dolní Konci (stavba chodníku kolem silnice III/48310) se ZO předkládá Smlouva o uzavření budoucí smlouvy darovací č. FM/5/i/2023/Ch
Obec takto zdarma získá pozemky pod budoucím chodníkem na Dolním Konci.
8.4. Smlouva o uzavření budoucí kupní smlouvy na části pozemků 1748/2 a 1748/5 |
9. Dokumenty dobrovolného svazku obcí Mikroregion Frenštátsko |
10. Účetní a finanční záležitosti |
10.1. Závěrečný účet Obce Kunčice pod Ondřejníkem |
V příloze naleznete navržený závěrečný účet Obce Kunčice pod Ondřejníkem za rok 2023.
Seznam příloh za rok 2023:
Do příloh byl přidán Zápis z jednání Finančního výboru a přijaté usnesení Finančního výboru zní:
Finanční výbor doporučuje zastupitelstvu obce ke schválení „Návrh závěrečného účtu za rok 2023“ bez výhrad, v předloženém rozsahu a znění. Finanční výbor se sešel 24.4.2024 a zápis byl dodán 29.4.2024.
10.2. Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření obce Kunčice pod Ondřejníkem |
Zastupitelstvu obce se ke schválení předkládá písemná zpráva o přijetí opatření k nápravě chyb a nedostatků, vyplývajícího ze zápisu Zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce Kunčice pod Ondřejníkem, IČ 00296856 za rok 2023.
10.3. Účetní uzávěrka Obce Kunčice pod Ondřejníkem |
V příloze naleznete Účetní uzávěrku Obce Kunčice pod Ondřejníkem za rok 2023.
Přílohy :
10.4. Rozpočtového opatření č. 4/2024. |
ZO je předložena změna Rozpočtového opatření č. 4/2024 (rozpis).
ZO je předloženo Rozpočtové opatření č. 4/ 2024.
10.5. Smlouva o kontokorentním úvěru č. 1682010349 |
V materiálech je předložen návrh Smlouvy o kontokorentním úvěru (dále jen KTK úvěr) č. 1682010349 mezi obcí Kunčice pod Ondřejníkem a Českou spořitelnou a.s. sídlem Praha 4, Olbrachtova 1929/62, PSČ 140 00, IČO: 45244782, u které má obec veden běžný účet. Tato Smlouva o KTK úvěru upravuje podmínky, za nichž je banka zavázána umožnit obci čerpat na běžném účtu kontokorentní úvěr ve výši 4.000.000 Kč a obec je bance zavázána kontokorentní úvěr splatit a zaplatit úroky a další ceny.
Jedná se o prodloužení stávajícího KTK úvěru (který není čerpán) a slouží jako povinná finanční rezerva, kterou má mít obec pro správu vodovodů. Protože obec nemá z minulosti tuto povinnou rezervu vytvořenu, je zřízení kontokorentního úvěru nezbytné.
Tento úvěrový rámec je ve výši 4 mil. Kč bude s platností od 30.6.2024 do 29.6.2025. Parametry smlouvy jsou stejné jako loni. Náklady za zřízení tohoto úvěru činily v roce 2023 12.166,64 Kč .
11. Projednání žádosti podle §16 odst. 2) písm. f) |
Obecní úřad obdržel dne 18.3. 2024 datovou správu pod č.j. Kunc 737/2024 od ***, který žádá § 16 (2) f) projednání podané žádosti.
Do příloh bylo přidáno Právní stanovisko – žádost o projednání záležitosti v oblasti samostatné působnosti obce od advokátní kanceláře Maršálek, Žíla & Partneři, advokátní kancelář, s.r.o.
Právní rozbor byl vyžádán dodatečně a byl doručen do datové schránky dne 29.4.2024 (doručenka vložena do příloh).
12. Různé, diskuse a prostor pro návrhy a připomínky občanů |
V příloze je k dispozici znalecký posudek na nemovitost čp 5 (posudek byl vyžádán pro potřeby navedení do majetku). Cena nemovitostí podle znaleckého posudku činí 1 914 440 Kč. Kupní cena byla tedy o 1 014 440 Kč menší, než cena podle znaleckého odhadu.
Seznam zkratek:
Přílohy jsou vždy vyjmenovány u jednotlivých projednávaných bodů.